Muffins
Hallå!
Nu till helgen tänkte jag göra någon form av muffins. Vet inte riktigt vad för sort förutom att jag vill att de ska smaka fräscht. Typ citron eller något liknande.
Så jag tänkte att man kanske kunde ta ett vanligt recept och bara lägga till citron skal. Men det känns lite för enkelt. Så jag försöker leka med tanken om vad man kan göra och nu behöver jag hjälp.
Lemoncurd, vad är det?
Kom med massor förslag över vad man kan göra! :)
Lemoncurd är en citronsylt med konsistensen av honung.
Något som är gott är att skippa sockret och istället göra matmuffins. Jag brukar göra sådana med kokt mosad blomkål och riven stark ost i smeten, sen toppar jag med en körsbärstomat.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Byt ut vätskan emot citronsaft, utöver citronskalet så blir det fräscht.
Tack så mycket :)
#2 Vad menar du med vätskan? :)
# 3. Byt ut vätskan i recepten, dvs mjölken eller vattnet (oftast) emot citronsaften istället. Då blir de fräscha och luftiga. + citronskal.
#4 Okej tack :) Var osäker på om du menade all vätska haha. Men då förstår jag :)
Du skulle kunna baka vaniljmuffins med citronskal i och när de är klara spritsa ner lemoncurd i mitten. Vill man avancera till cupcake kan man göra en frosting eller kräm att toppa med. Kanske hemmagjord vaniljkräm? Eller marsankräm för den som inte orkar vispa i 15-20min.