utbildnig
hej har gått nu 3 år grund utbildnig i bageri/konditori är sugen nu på att pluga vidare men änså länge har jag hittat små kurser i som är i några dagar.känner igen mycket i dom kursern som jag höl på i dom här 3 åren med. känner att jag är redo för mer avanserade saker nu söm att skulptera i choklad, karammel och marsipan
är det någon som kan tippsa om något bra ställe :D
Vill du ha i Sverige eller utlandet? Och vill du plugga plugga eller para någon liten kurs ? :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
plugga men hälst i sverge :D
Okej. Får se om jag hittar något på mina sparade sidor :P Får återkomma sen igen :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Du kan gå vidare-utbildning via högskola. I Göteborg t ex.
Det bästa Du kan få erfarenhet ifrån dock är att resa världen runt och praktisera i olika kondis och bagerier.
En klasskompis jag är stolt över har vunnit diverse priser (brons, silver, guld), varit med på tv, vunnit med kocklandslaget m.m. Hon har inte gått något mer än Livsmedel med mig, men utvecklat sig på resor och olika praktiker.
Marsipan tillhör ju grunden i ettan. Iaf på min tid. Och pralintillverkning och chokladskulptur med. Men ännu mer inriktat med choklad eller sockerkonst t ex - så högskola eller yrkeshögskola. Fråga på arbetsförmedlingen. De har koll på aktuella utbildningar.
Snor lite tråd.. jag undrar om det finns någon typ utbildning eller liknaden som går som kvällskurser, för folk som mig som vill lära sig men jobbar med annat i grunden?
Besök min blogg: http://bumpi.se
I Göteborg finns det en YH-utbildning inom Bageri/Konditor. Den är 1 år.
I lilla Töreboda finns det en två terminers yrkesutbildning. Jag hade tänkt gå den själv men har en sjukdom som påverkar lederna negativt så min läkare har sagt att jag bör hålla bakandet på hobbynivå för att lederna inte håller för mer. Tråkigt tycker jag, men hoppas någon annan får nytta av tipset om utbildningen :) Den är såklart inget för dom som redan gått bageri/konditori på gymnasiet, men om man vill ta hobbyn vidare så är det ju ett alternativ.
/T