Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 2733 ggr
MalinFrosch
2013-01-31 08:30
0

Cupcakeboxar

Finns det någon butik/webbutik som säljer cupcakebobxar här i Sverige??

Har ju sett de som säljer dem en och en men då blir det så dyrt, jag söker typ 50-pack eller liknande.

Det finns ju på E-bay men det blir himla dyr frakt när man ska beställa (typ 200kr) så finns det ett svenskt alternativ så hade det varit toppen!

(Kan ju säga att det är främst minicupcakes det gäller, men boxar för stora cupcakes kan vara intressant det med)

skogstossan
2013-01-31 10:23
0

Vad ska det vara för boxar? Sådana som du ska ha bara för att frakta dom eller sådana fina presentboxar? Panduro har den här: http://www.pandurohobby.se/Katalog/90-Sla-in-Ge-bort/9010-Godis/901050-Bakverktyg/1/290072-Muffinsformbricka-med-lock och sedan finns det fina presentförpackningar här: http://www.strosselannat.se/kartonger/cupcake-kartong-12-mini.html

bakministeriet.blogspot.com

MalinFrosch
2013-01-31 14:26
0

Aha sorry, borde preciserat mig lite.

Det är pappboxar jag söker, inte plast.
Typ som en tårtkartong fast det är för cupcakes. Det är liksom hål för varje cupcake i lådan. Sådan som var på den andra länken. Men alltså inte som kostar 18 kr per låda, utan storpack som inte kostar lika mycket per låda.

Gärna för 24 cupcakes eller 12 cupcakes eller så.

koralliz
2013-02-02 00:49
0

Kan du inte ställa i en vanlig tårtkartong och ställa nån pappskiva mellan varje rad på längden typ hoppas du vet hur jag menar.

MalinFrosch
2013-02-02 09:57
0

#3 Vet inte hur det skulle funka. Känns som att frotingen skulle bli sabbad.

Tessen
2013-02-02 11:03
0

Denna lådan med hållare för 24st minimuffins är superbra enligt mig själv iaf, men om jag ser till dom andra tips du fått är det förmodligen för dyr enligt dig. Tyvärr har jag inte hittat någon annan som är billigare och då har jag ändå 21st sidor med baknings-prylar listade i mina favoriter och tittar igenom dom regelbundet.

Det enda sättet jag skulle tänka mig att få riktigt billiga är att vara släkt med/alternativt nära vän med någon som jobbar på t ex ett konditori där dom gör mycket cupcakes och då få släktingen/vännen att lägga in ett gäng extra i beställningen. Men det är nog heller inte det lättaste och cheferna vill ju inte gärna sälja till samma pris som dom köper in för utan ska dom sälja vidare även såna saker vill dom nog gå med vinst på det också.

Så jag tycker det verkar väldigt svårt att få tag på såna lådor till 24st mini för under 20 - 25kr som det ligger runt på dom flesta sidor.

/T

MalinFrosch
2013-02-02 17:28
0

#5 Japp det är sånna jag letar efter. Tycker de är hutlöst dyra! :/
Verkar inte som man kan hitta några billigare dock :'(
Det är synd att det ska vara så himla dyrt att baka!

Tessen
2013-02-02 19:25
0

Bakning är ju lite väl sällan en billig hobby! Visst kan man ha tur och fynda på reor och inte allraminst på eBay, men nog blir det ofta dyrt i längden.

Men det är ju så himla roligt att experimentera med en massa olika smaker, färger, former, mönster och konsistenser :)

Man får helt enkelt prioritera vad man helst vill göra; köpa dom där nya snygga kläderna eller investera lite i sin hobby (som man isf gärna fortsätter att prioritera och pyssla med isf Flört)

För mig är valet inte särskilt svårt, jag blir lyckligare av att pyssla med mina hobbys än att köpa nya modekläder varenda säsong :) Och jag kan inte påstå att jag har överdrivet mycket pengar då jag är långtidssjukskriven. Så man får spara och prioritera helt enkelt och jag har köpt det mesta jag har inom tårtdekor från Storbritannien genom eBay för att spara litegrann iaf. Glad

/T

Camillhe
2013-02-03 01:34
1

Jag brukar handla väldigt mycket från amerikanska Ebay. Så länge värdet man handlar för är under 500 kr blir det ingen tull. Och frakten brukar inte bli dyr, (beroende på vad så klart), men ett tips är att skriva till säljaren och fråga för den automatiskt uträknade frakten stämmer inte alltid.

Tessen
2013-02-03 02:34
0

#8 Då tar jag och tar åt mig av det tipset och tackar riktigt mycket för det! Jag har endast handlat ifrån Storbritannien innan och visst, dom har en hel del riktigt bra grejer på eBay, men vissa saker jag skulle vilja ha finns bara att köpa ifrån USA. Så det får bli att kika runt lite där ist fram över efter dom saker jag planerat köpa till bakningen och dekor den kommande tiden. Flört
Det vill alltså bara till att vara säker på att varan/varorna + frakten inte överskrider 500kr så ska man slippa tull helt? Det är ju superbra isf! Glad
(eBay-junkie Oskyldig)

/T

Camillhe
2013-02-03 11:46
0

Var tvungen att kolla vad som egentligen gäller. Om man ber säljaren skriva "gift" (gåva) på paketet så är gränsen 400 kr. Annars är gränsen för tull 1300 kr och sen ska moms alltid tillkomma. Jag har nog beställt ca 100 ggr från Ebay USA och har fått betala tull och moms en gång under alla år och då hade jag handlat saker för flera tusen.

Tessen
2013-02-03 13:50
0

Okej. Jag tittade aldrig klart då jag föll in på annat (åh så typiskt mig, allt på en gång) men jag ska ta en sväng in idag igen och försöka hålla kvar fokus tills jag kikat i en timme eller 5!Flört
Men 500kr är ju ingen summa som tar många minuter att komma upp i, inte med dom nästan pinsamma fraktkostnader det var på vissa saker! ^^ Så Storbritannien kommer det nog fortsätta bli mest ifrån, men ska jag bara ha någon enstaka sak och priset blir billigare även med frakten från USA, så visst! :)

/T