Tips på artiklar?
Jag tycker att det hat stått på tok för stilla på artikel-fronten sista halvåret nu i alla fall så det känns som om det vore dags att få lite liv i den delen av forumet också.
Har ni några tips på en artiklar ni skulle vilja lades upp här? Om det är något speciellt ni är intresserade av att lära er mer om till exempel och gärna får en bra beskrivning och eventuellt lite bilder.
Tips mottages gärna och även om någon eventuellt erbjudanden sig att skriva en artikel om något ämne inom bakningen ni tycker är intressant och ingen tidigare artikel om det finns, även kanske uppföljning på artiklar om det kommit något nytt inom ämnet ni anser värt att ta upp om det förenklar och/eller förbättrar för dig och kanske även andra. Då även stå för lite bilder genom att fota när man fixar själv eller genom att fråga andra på olika bloggar och andra sidor om bakning om ni får låna deras bilder mot att källa anges längst ner i artikeln.
/T
Steg för steg-tutorials med bilder är ju alltid jätteroligt, tycker jag!
På till exempelvis vad för någonting?
Hur man kavlar ut pepparkaksdeg kanske?
Haha nej men min fantasi är det iaf helt slut på för tillfället iaf, men jag tycker det händer för lite på forumet och nya artiklar ju är alltid bra! Men om vad?
Jag vill ju inte att aktiviteten ska sjunka ännu mer här inne än vad den redan gjort sen i somras. Ni får se till att vakna tidigt ur vintervilan, eller ved det nu än är ni pysslar med istället för att vara aktiva här
Jag vill ju ha mer fart, liv, glada människor och många intressanta diskussioner igen!
Eller är det kanske bara eftersom jag ser siffrorna på aktiviteten som jag tycker det förändrats så? Hmm,
/T
#2 Artiklar som beskriver exempelvis hur man täcker en tårta med marsipan/sockerpasta. Det är ju sådant som folk tycker är väldigt svårt och som folk gör väldigt ofta. Dessutom är en sådan grej också något folk oftast blir missnöjda med eftersom den tekniska snitsen inte är något man lär sig i första taget. Sådana typer av artiklar med bildbeskrivningar tror jag är något som skulle vara givande för dom flesta på forumet.
Jag tycker att man isf borde satsa på kvalitet med riktigt bra bilder och välskrivna steg för stegbeskrivningar. Plus att den som skriver artikeln verkligen ha det lilla extra kunskapsmässigt och tekniskt att dela med sig av.
bakministeriet.blogspot.com
Ja visst det är en jättebra idé. Finns det någon som är riktigt duktig på täckning här som är villig att både skriva och fota till en artikel så absolut, det är en jättebra och ganska grundläggande sak så många tar nog gärna emot tips! Har personen i fråga inte godkänt sen innan att lägga in artiklar så lägger jag in den åt personen i fråga och såklart skriva vem som skrivit/fotat artikeln.
Jag vet dock inte själv vem som skulle kunna tänkas göra det som är lite extra duktig inom att täcka tårtor, tyvärr!
/T
#4 Amatörbak här inne kanske har lust? Av hennes bilder att döma så är hon väldigt duktig på att täcka, värt att fråga i alla fall :)
Ja hon verkar duktig på att täcka om man utgår från det man ser på bilderna, att fråga skadar ju inte. :)
/T
Jag vet ju knappt vad man kan göra, så det mesta är av relevans.. :P Spritsning är jag väldigt fascinerad av just nu, hade varit jätteskoj med en artikel med olika tekniker.
Håller med #7, skulle tycka det var väldigt skoj med spritsningsskola med en massa spritsningstekniker!
Håller med #7! :D