Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1190 ggr
[Tilde]
0

Kokosflingor

Köpte förut kokosflingor att ha som topping på kärleksmums, men nu har jag nästan hela påsen kvar ju. Vad kan jag baka med kokosflingor? Vill helst inte ha något som smakar för mycket kokos… chokladbollar är ju alltid ett alternativ… Tungan ute

idaah
0

Det jag gjorde när jag hade mycket kokos över, det var att baka vaniljmuffins och tog ca en halv dl kokos i smeten, det blev gott. :)

Säg till om du vill ha receptet som jag följde! :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

[Tilde]
0

#1 Mm det låter gott! Skrattande Tar gärna receptet om du vill dela med dig ^^

idaah
0

#2 Jadå här kommer det Glad:

100g Margarin eller smör

2 ägg

2½ dl socker

1 msk vaniljsocker

2dl vetemjöl

½tsk bakpulver

en halv dl kokos (eller hur mycket du vill ha)

och ev 1 kryddmått salt (jag har aldrig salt i mina muffins)

Ställ ut formarna på en plåt. Smält matfettet och låt svalna. Vispa ägg och Socker poröst. Tillsätt de övriga ingredienserna. Blanda i smöret efter det tar du en halv dl kokos i och blandar (allt med elvisp). Fördela smeten i formarna. Och grädda mitt i ungnen i ca 10- 12 minuter. Ungstemp: 200 grader eller varmluft: 175 grader

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

[WickedAlly]
0

Du kan även bröa formar med kokos, istället för ströbröd då :)

[Tilde]
0

#3 Tack så mycket! :) Ska nog göra en god frosting till det också, hihi

#4 Ja det kan man ju göra. :D

Portie
0

Snöbollar tycker jag är gott! Vit choklad, citron och kokos. Kan dock blir väldigt sött, men det är gott om man inte äter för mycket på en gång.

[Tilde]
0

#6 Gott! Tror jag bakade det för några år sedan :) Kanske är värt att testa igen.

Camillhe
0

Kokostoppar gjorde alltid min mamma när jag var liten, har tyvärr inte hennes recept men hittade ett här http://www.recept.nu/leila-lindholm/efterratter-och-godis/agg-och-mejeri/leilas-kokostoppar/