Vart köpa springform?
Vart finns springformar i ca 25 cm och 35 cm att köpa? Är i lite akutbehov av sånna :) vad kan man annars använda som form vi tårtbottensbak? Har inga kastruller i den storleken tyvärr..
I värsta fall finns det engångs-folieformar på ICA :) En sån/botten blir nog bra.
Jag brukar göra sockerkaka i dem när jag är lat och inte vill diska.
Jag har sett en 25-cm på maxi 
Ska kolla Ica imorgon! Engångs har ingen betydelse just nu bara jag får ihop det. Men fler tips tas gärna emot men Ica imorgon :)
Tack tessen! Ska kolla in detta ikväll :)
Det var så lite så :) Önskar jag hade hittat någon 35cm också. Jag har sett det tidigare, men hittar det inte nu. Skulle det dyka upp inom en snar framtid så länkar jag såklart :)
/T
Jag satt och kollade igenom kakburken och önskehandlade för pengar som inte finns haha. Men hittade den här
Kostar ju en del men ja.. Det är en 35cm's iaf.
#7 hittar jag inte passande engång så vad gör man, då blir det en sån
är ju till mitt egna bröllop! Men hade helst behövt allt igår, fattar inte hur jag planerar egentligen!! Hahahaha 
#8 Ah men dåså, hahah 
nu vet jag ju inte vad du tycker om anslagsringar, men www.hus-modern.se (tror jag det är) har upp till 41 cm. dock kan jag inte alla måtten vet bara att de finns :) tror den på 41 cm, kosta 99 kr sist jag kolla och skrev önskelista till sambon :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Hur använder man en sån? Fanns bara i 25 (om jag inte minns fel) och 41 cm men 41 går ju skära till. Men hur används en sån samt har de snabb leverans så om jag beställer imorgon onsdag hinner jag få dom till helgen?
Kolla på Lagerhaus om det finns nåt där..
anslagsringar brukar fungera som en springform, om jag inte är helt fel på det, fast man har bakplåtspapper uppvikt runt om som en botten. Är inte helt säker, har inte fått äran att prova en själv, har heller aldrig beställt från hus-modern så deras leveranstid vet jag ej. Men nu inser jag också att jag nog borde kika in här lite oftare.. haha ;) men engångsformar fungerar fint de med, har bakat i sådana några gånger. :) dock får man ju baka bottnarna för sig och inte en stor kaka :D
hoppas det löst sig!
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Annars rekomenderar jag denna: http://www.lyckasmedmat.se/baka-och-forma/1416-tartring-med-skala-westmark.html
Använder denna alltid så fort jag gör tårtbottnar, billig och bra :)
http://erjfoto.se/
#14 fast den blir inte 35 cm :( Har insett att jag inte hinner beställa från nätet (ska bakas i helgen) på Ica finns inga sånna stora engångs men har fått tag i en pajform som är 30 så det får helt enkelt duga :) Tack alla för er hjälp! Tror jag ska beställa hem nån form efter allt detta… ;)

Ett tips är att kolla loppisar. Förr fanns det ett betydligt större utbud av olika storlekar på formar och man kan hitta mycket bra kvalitet för bara några kronor.
Var inne på cervera, inte ens dom har så stora formar! Galet och det är ändå standardmått på tårtställningen för stal måtten från kakburken och sen gjorde gubben en till mig :) jag använde en kastrull tillslut, den nedersta blev det inte ända ut men de övriga blev det. Men alla verkade nöjda :)
Det är bara man själv som tänker på dom små sakerna man inte är nöjd med(ibland enorma saker i ens egna ögon) medan andra beundrar och ojar sig över hur fint det är, hur duktig man är och man inte vet om man ska säga tack eller bara skrika och peka ut allt som är fel 
/T
Ja men så är det ju tessen! Och då börjar man undra om de bara säger så för att vara snälla eftersom man själv bara ser ett enda stort fel eller om de har dålig syn eller något hahaha :)
Ja men verkligen. Man tror att dom är blinda som inte ser det där vecket, eller att man gömt det där hålet med en blomma eller en rosett eller annan akutlösning! >.<
Men det är ju så, man är sin egna största kritiker. Till viss grad så visst, då pushar man sig till att bli bättre, men jag kan vara hemskt självkritisk ibland så att jag verkligen mår dåligt av det när det är tårtor annat än till familjen. Familjen förtjänar inte att jag ska må dåligt över skavanker och saker man gör fel. Men när det är andra som ska ha tårtorna då kan jag gråta över saker som ingen annan kanske ens tänkt på 
/T
Så är det verkligen. Dum man är egentligen…
Men å andra sidan kan man gå runt i en vecka och vara stolt när man för en gångs skull blivit helt nöjd med en tårta.
Nu vill vi se en bild på tårtan!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Men den ligger ute i en annan tråd ju om jag bara mindes vad jag döpte den till! Haha :)
Puffade upp den, heter min tårta :)