Förslag tack
Jag har varit på väg att posta detta/ett inlägg här nu i ett antal veckor oxh som vanligt blir det i sista minuten. Typiskt mig :P menmen. Till helgen ska jag ha tjejmiddag och jag kan inte bestämma vad jag ska ha till efterrätt. Så nu undrar jag om någon här inne har förslag.?! Allt är välkommet :) Men jag kan säga att tårta blir det inte för så duktig är jag inte :P haha.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Frozen cheesecake, extremt gott och lagom mäktigt efter en mättande måltid… =)
chokladfondue är alltid gott och lätt =)
Vad för annan mat ska du bjuda på? =)
Tack för förslagen :)
Jag ska bjuda på kalkon(hel) Zofia89 :P Så det behöver inte vara så mäktig efterrätt. :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Ok :-) hmm… Någon fräsch fruktsallad med kryddlag och punchgrädde brukar va gott :-) kan söka receptet senare om du vill :-) bara jag hittar det :-D
Okej. Om du vill får du göra de :P Haha okej :)
/ J
Här kommer receptet =)
Fruktsalladen:
1 burk päronhalvor (c. 200g)
1 burk persikohalvor (c. 200g)
2 burkar ananas (c. 200g)
1st mango
1 klase vindruvor
2st kiwi
Skär frukterna i lämpliga bitar, mangon förväller man 3-4min. Vindruvorna och kiwin tillsätter man sist.
Lagen:
Spadet från konserverna (5-6dl)
2st stjärnanis
1st kanelstång
½ vaniljstång (snittad)
Blanda allt i en kastrull och koka tills du bara har hälften kvar. (rekommenderar att sila spaden att de inte bränner vid i kastrullen, men rör om lite ibland)
Punschgrädde:
3dl vispgrädde
½msk punsch (eller sherry)
1-2msk socker
Vispa grädden ganska löst och smaksätt.
Hoppas det är nåt du vill bjuda på nångång 
Rekommenderar varmt 
Tack för receptet :) De får bli till en annan gång :) Valde att göra en enkel äpplekaka :P
/ J