Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 880 ggr
leemland
0

Förslag tack

Jag har varit på väg att posta detta/ett inlägg här nu i ett antal veckor oxh som vanligt blir det i sista minuten. Typiskt mig :P menmen. Till helgen ska jag ha tjejmiddag och jag kan inte bestämma vad jag ska ha till efterrätt. Så nu undrar jag om någon här inne har förslag.?! Allt är välkommet :) Men jag kan säga att tårta blir det inte för så duktig är jag inte :P haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Moa-]
0

Frozen cheesecake, extremt gott och lagom mäktigt efter en mättande måltid… =)

Zofia89
0

chokladfondue är alltid gott och lätt =)

Vad för annan mat ska du bjuda på? =)

leemland
0

Tack för förslagen :)

Jag ska bjuda på kalkon(hel) Zofia89 :P Så det behöver inte vara så mäktig efterrätt. :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Zofia89
0

Ok :-) hmm… Någon fräsch fruktsallad med kryddlag och punchgrädde brukar va gott :-) kan söka receptet senare om du vill :-) bara jag hittar det :-D

leemland
0

Okej. Om du vill får du göra de :P Haha okej :)

/ J 

Zofia89
0

Här kommer receptet =)

Fruktsalladen:

1 burk päronhalvor (c. 200g)

1 burk persikohalvor (c. 200g)

2 burkar ananas (c. 200g)

1st mango

1 klase vindruvor

2st kiwi

Skär frukterna i lämpliga bitar, mangon förväller man 3-4min. Vindruvorna och kiwin tillsätter man sist.

Lagen:

Spadet från konserverna (5-6dl)

2st stjärnanis

1st kanelstång

½ vaniljstång (snittad)

Blanda allt i en kastrull och koka tills du bara har hälften kvar. (rekommenderar att sila spaden att de inte bränner vid i kastrullen, men rör om lite ibland)

Punschgrädde:

3dl vispgrädde

½msk punsch (eller sherry)

1-2msk socker

Vispa grädden ganska löst och smaksätt.

Hoppas det är nåt du vill bjuda på nångång Flört

Rekommenderar varmt Glad

leemland
1

Tack för receptet :) De får bli till en annan gång :) Valde att göra en enkel äpplekaka :P

/ J