Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 3142 ggr
Gurky
0

Form för cake pops?

Någon som vet var man kan få tag i en form för att göra cake pops?

Tessen
0

Här inne så finns det lite pinnar, påsar, ställningar, formar som man kan pressa runda, cupcake-formade och liknande cake popsoch annat, går du in på choklad hittar du även nontemp choklad samt en hel del olika chokladfärger. :)

Jag har själv tänk sätta mig och rulla bollar av cake pop-smet idag gjord på mitt favorit-muffinsrecept, färga lite vit non temp choklad att foppa den i senare och om ork finns göra lite mer chokladganache och en alv sats lingonmousse att fylla en tårta med som jag smaksatte botten med pepparkakskryddor :)

Den formen du hittat bakar man hela runda sockerkaks-bollar i så det blir så klart cake pops det också, men är inte riktigt lika lätt att variera med olika kakor och frostings, ganacher, cream cheese eller annat man vill blanda ihop det med :)

/T

Gurky
0

Mm kollade där men dom formarna fungerar inte i ugnen. Kanske blir båda varianterna sen när jag ska beställa en massa roliga strössel och sånt :) Ska börja öva för fullt i veckan är det tänkt så man har koll på det när man ska ge bort dom som julklappar :D

Tessen
0

Ja mina cake cops är i kylskåpet nu innan pinnarna ska i sen doppas i choklad. Tycker det är 10 ggr godare att först baka valfri kaka, smula sönder och sen röra ner frosting, smörkräm eller vad för kletigt som helst. Jag tog en stor klick chokladganache.vit choklad i hälften och mjökchoklad i hälften. Sen hade jag i lite philadelphia när jag geggade iop smeten och rullade ollar av dom.

Dom där man bakar i ugnen blir ju bara…. sockerkaksbollar som man doppar i choklad och kanske dekorerar lite. Inte alls lika kul enligt mig. Jag vill kladda, göra olika former, blanda olika smaker, doppa i olika färger på choklad (vit, orange, blå, lila, rosa och metallic grön har jag hemma^^) sen blir det försenad halloween-dekor. I jul är det ju bara att köpa röd chokladfärg och antingen temperera vit choklad själv och färga eller köpa nontemp(som mig) eller candy melts för det smälter inte i rumstemperatur och man kan ta i dom och dekorera utan att något blir förstört av att händernas värme smälter det direkt.

Jag ska nog göra snögubbar, jultomtar(huvudet) och renar i cake pops till kul. :) Alltid roligt att vara kreativ och hitta på saker! Glad

/T

[WickedAlly]
0

Om man är lat så kör man på Ballerinas kladdkaka som man mixar med philadelphia :P

Så gott!

Tessen
0

#5 Haha sant, dom flesta fyllda kex är goda att ha till cake pops! Jag använde några med smultronfyllning mixade med philadelphia i somras. Sen slarvigt doppade i rosa CandyMelts. Det vart supergott! Glad

/T

[WickedAlly]
0

Ja, verkligen. Bra grejer att ha hemma, då tror folk att man slitit i köket för att kunna servera sånna fina och så har man knappt gjort någonting ;)

Testade ballerina cheesecake en gång, rekommenderas!

Tessen
0

Det kan jag verkligen tänka mig för dom är riktigt goda dom kexen!

Jag har iofs bara det roliga kvar på mina cake pops nu. Eller ja dom ska sättas på pinnar men imorgon ska jag färga choklad och göra allt från pumpor till Frankensteins monster ^^ Glad Några mumier och allmänt lila och rosa monster blir det nog också Tungan ute

Jag var ju så dum att jag köpte färdiga kristyr-ögon för att spara på tid. Men dom såg så otroligt tråkiga ut, pupillen var mörkgrön och dom hade ingen färg på ögonen så det har jag suttit och målat nu.  Pilligt värre!

/T