Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterallergivänligtveganskt
Läst 1123 ggr
MorganJack
0

Sockerpastafråga

1. Finns det vegetarisk sp/fp? (är vegetarian)

2. Är det svårt att jobba i det?

3. Vad är skillnaden på sp och fp?

4. Var köper man vegetarisk sp/fp?

madaska
0

Jag tror att regalice (tror den heter så) är ett vegetariskt alternativ i sp-världen. Men är inte helt säker. För att vara helt säker är det kanske bäst man gör egen om man nu orkar och känner för det. :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

Caf_Roy
0

Precis, regalice är vegetarisk.

Personligen tycker jag att just regaice är lite spröd eller vad man säger att jobba i, den går lätt sönder. Annars är det ungefär som Marsipan, fast lättare.

SP har liknande egenskaper som Marsipan, men är smidigare att ha att göra med (och smakar i vissa fall bättre). FP är mer gummiaktig i konsistensen och lite lättare att modellera. Torkar och blir stenhård.

Jag vet att Kakburken brukar ha, men sök på Regalice så hittar du fler ställen.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

vaanjja
0

Förlåt om jag lägger mig i men det verkar vara glycerol i den här regalice och det är ju oftast gjort av djurfett. Är också vegetarian så har insett att jag får slopa myyycket bakgrejer, till och med hushållsfärger innehåller glycerol. Petig som jag är… men inte vet jag, glycerolet i just Regalice kanske är gjort av växtfett?

Caf_Roy
0

På mitt paket står det glycossirap och glycerin, dessutom står det att den är lämplig vör vegetarianer precis under innehållsförteckningen. Så då antar jag att den är det.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"