Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 3109 ggr
MalinFrosch
0

Formar storpack

Jag letar efter storpack av muffinsformar. Det är så dyrt att köpa småpack när man ska testbaka.

Allra helst storpack av fina muffinsformar (alltså olika färger, mönster osv), men vanliga vita funkar bra också. Söker både små för minimuffins och stora för vanliga muffins.

Någon som har tips var jag kan hitta detta? Antingen webbutik eller i Göteborg.

Wida
0

Rekomenderar dessa från Rusta!

Ganska billiga och gaska snygga… stabila, så smeten rinner inte ut :)

MalinFrosch
0

#1 Mja det var ganska ok pris, men hade nog tänkt mig något billigare per form.

Ingen annan som har förslag?

Zadeira
0

Det brukar ju gå att köpa storpack (vanliga vita) i vilken matvarubutik som helst. Jag köpte mina senaste på Coop, 150 pack för max 15 spänn!

[WickedAlly]
0

Passa på att kolla när det är marknader, jag brukar köpa på mig ett gäng. Fem storpack för 50 kronor, ganska bra tycker jag :)

MalinFrosch
0

#3 Tycker de brukar vara så "flimsy". Och några miniformar har då aldrig jag sett på min affär.

#4 Ja det kan ju vara något. Hade velat ha de ganska omgående dock :)

Tessen
0

#0 Jag kom att tänka på detta inlägget när jag kikade runt efter grejer till halloween-baket och trillade över 200pack med normalstora muffinsformar för 35kr st, det finns en med endast vita och en storpack med gula, röda, rosa, orangea och gröna. Dock tillkommer ju frakt på 60kr. Men du kan ju passa på att se om det är något som fattas i skåpen med pankningsprylar om du ändå beställer där ifrån. För i dom stopacken så kostar ju formarna hela 0,17kr st vilket inte direkt är överpris :)
Dom vita hittar du här och den med olika färger hittar du här.
Samma märke har även dessa muffinsformar som mini-formar och dom vita hittar du här och dom olikfärgade här inne. Även för mini-formarna är det 200-pack för 35kr/st.
Är du förtjust i pastell-färger finns här en 100pack med 5 olika färger för 35kr. Även dom i minimuffins-format.
Även Wilton hade 100-pack med minimuffins-formar för 35kr och dom i lite färggladare variant.

Jag tycker det var riktigt bra priser för 2st 200pack med normalstora och sen 4 mini varav 2 med 200st och 2 med 100st. 100-packen blir ju inte heller så dyra då dom går på 0.35kr st.
Men sen får man ju även tänka på vilken storlek man har störst åtgång på hemma.
Jag själv tycker minicupcakes är något av det sötaste i bakverks-väg man kan göra så jag har dom flesta storlekar hemma men framförallt mycket småformar som gärna får vara mönstrade, söta som t ex färgglada små formar ifrån Rice. Bland annat detta supersöta 100pack för 45kr som även finns i denna färgglada prickiga design. Rice har ju även normalstora formar men då i 60-pack för 46kr i lite blandade färger och mönster.

Hoppas att några av alla dessa som faller dig i smaken iaf! Det finns ju så otroligt mycket olika fina formar men man vill ju gärna köpa lite större paket som inte tas löjliga priser för. Vita formar kan såklart vara bra ibland om man t ex vill göra en färgglad frosting eller dekorera med färgglatt strössel, men det kan ju vara lite roligt att variera sig och ha fina färger på formarna också! :)

Hoppas att inlägget var till någon hjälp i ditt sökande efter storpack med vita, färgade och mönstrade formar Glad

/T

MalinFrosch
0

#6 Stort tack för ditt svar Therese. Verkligen utförligt!!

Jag har nyligen köpt mig en förpackning med Rice. Dock blev jag väldigt besviken på hur tunna de var. Är bortskämd med bra, stabila (dock alldeles för dyra) formar. De är dock himla fina, så får väl ta och skaffa mig en minimuffinplåt :)

De där Städter-formarna ska jag ABSOLUT prova! De har jag inte sett förut. Mycket bra tips! Prisvärt värre! :)

Tessen
0

#7 Ja man får ju tyvärr ha en minimuffin-plåt. Men en sån går inte på mycket mer än 70- 80kr på Lagerhaus och jag tycker den är helt super att kunna fixa 24st mini på en gång och dom blir ju så bedårande söta när man spritsat dom och kanske haft på lite strössel.

Det syns inte mycket igenom dom är ju något positivt iaf! Jag har precis beställt dom vita mini 200pack ifrån Städter för vi är så allsidiga om man vill vara kreativ med frosting och design :) Jag kan ju absolut skriva vad jag tycker om dom för dom bör koma på måndag, hoppas jag verkligen iaf dådet är grejerna till Halloweenpyssel ^^ Bara lite sent ute! Haha
Men dom är verkligen prisvärda ja! Kul att man kan få helt vita eller lite olika färger också för ibland vill man ju ha vitt så att det inte blir för mycket färg om man t ex har dekor i staka färger som nu runt Halloween!

Men på tal om muffinsplåt så använder jag nästan det jämt om man inte hae kartong-liknande eller silikonformar för man får ju absolut snyggast form då! :)

/T

MalinFrosch
0

#8 Du får gärna meddela vad du tyckte om formarna när du fått dem och provat dem :)

Japp jag ska investera i en minicupcakeplåt :)

Tessen
0

#9 Ja dom är skickade och på väg, senast registrerade i Malmö så förhoppningsvis får jag en massa leksaker och pyssel imorgon :)
Ska ha formarna till allt möjligt från minicupcakes till att ha cake-bites och praliner gjorda i chokladformar i ifall jag kulle misslyckas med tempereringen så att det blir kladdigt av chokladen.
Men inte skulle väl jag någonsin misslyckas :D Haha
Får se omde blir lite upp och ner-cake pops ifall jag inte får tag på frigolit som tänkt som dekorställ. En vän från Skåne kommer upp imorgon och stannar ca en vecka är det tänkt, så vi har beställt lite allt möjligt att ha att pyssla med och göra halloween-bakverk (såklart sånt man kan använda till annat också). Får se om det blir något bidrag till höst/halloween-tävlingen.
Tycker att du och alla andra ska lägga in något bidrag med Höst/Halloween-tema också. Ju fler desto roligare! :)

Men jag ska absolut tala om kvalitén på dom och hur pass det syns igenom/blir fett igenom och liknande i formarna.
Men en minicupcakeplåt är en bra investering! En vanlig också för den delen :)

/T

MalinFrosch
0

#10 Vad roligt med bakvecka!
Själv hade jag bakhelg i helgen som var då mina kusiner fyllde år. Blidde 3 sorters macarones och 3 sorters minicupcakes. Älskar verkligen minicupcakes!! Roliga att göra och de blir så fantastiskt uppskattade alltid, vilket ju är en superbonus!

Har funderat på höst/halloween-tävlingen men inte kommit på någe bra att göra. Kommer jag på något slänger jag in det där! :)

Tessen
0

#11 Men Halloween och minicupcakes. Där är ju bara att gå lös med färgerna och ha kul :D Du får väl se när bilder kommer upp vad jag och Linnéa har fått inspiration till(och om vi får ut all den inspirationen ^^), jag menar, jag vill ju inte avslöja vår dekor-idé ;) Men färgglatt blir det och många olika material. Så som det ska vara Glad Jag älskar att bara få leka med färger, olika material och konsistenser, inte ha gränser och regler eller bli tillsagd om vad man ska dekorera utan bara göra det man känner för Glad

Men små bakverk är alltid uppskattade ja! Jag borde ha köpt 2 st minimuffins-kartonger ist för en för 24st och 2st för 12 normala >.< Men men, man det kommer jag ihåg nästa gång  hoppas jag Flört

/T

MalinFrosch
0

Nu har jag beställt Städter-formarna i både mini och vanlig size! Ser fram emot att få hem dem och prova dem!!
Har du provat dina Tessan? Funka de bra?

Tessen
1

Ja dom vita mini var riktigt bra! Det syns inte igenom mycket och tar man bara ur dom ur muffinplåten när dom är färdiggräddade så blir det inget fukt i botten.
Några av dom kan sitta ihop lite klistrigt och jag slängde nog typ 3st som satt ihop för mycket. Men 3 stycken på 200 är ju inte mycket.
Jag kommer säkerligen beställa dom färgade också för det var riktigt bra pris och formarna är inte sämre än några andra :)

/T