Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1736 ggr
Cloaffe
0

Farsdags tårta

Hej,

Jag vill överraska min pappa med en tårta på farsdag om 2 veckor, men skulle behöva lite tips och ideer….

Mitt bästa minne från barndomen var när kl blev 18 och jag och pappa sprang ikapp till tv´n för det var dags för Linus på linjen så jag tänkte dekorera med helfärgad sockerpasta och sen skära ut en form av Linus…..men det känns lite tamt, vad mer kan jag lägga på?

Jag har funderat på antingen en regnbågsbotten (3-4 färger)eller ananasbotten, men vilka smaker skulle passa till ananas? passion, hallon, banan, vit choklad, lime?

Gjorde en ananassmörkräm till cupcapes för ett tag sen och det blev så gott att det nog blir ett lager med det :)

tacksam för tips :)

[WickedAlly]
0

Åh, hur smaksatte du smörkrämen? Med essens eller funkar det med vanlig burkananas? Älskar ananas i alla former :)

Vit choklad skulle nog varit gott tror jag.

madaska
0

Ananas och vitchoklad är supergott! Även lite apelsin till tror jag skulle ge en underbar smak :-)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

Cloaffe
0

Jag blandade 2msk ananasjos (från burk) med 60g smör 100g philadefia + florsocker till önskad konsistens ca 2dl…. jättemumma :d

att ha en smörkräm på ett lager och ett lager vitchoklad mousse blir det bra?

Jag är ganska ny på detta ;) har i stort sett bara gjort prinsess och marängtårtor förr :) så detta är en ny hobby :)

[WickedAlly]
0

Tack, det ska jag testa nästa gång :)

Caf_Roy
2

Gör en rund tårta med flera Linus runt hela (antingen på kanten eller uppepå) så det blir som en seriestrip.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Cloaffe
0

#5 ja det var ju lite häftigt…..

har nog kommit fram till att det blir en miniregnbågstårta med kokos/lime och ananas fyllning….

Ser riktigt fram emot att baka nu :)