Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterallergivänligtveganskt
Läst 2097 ggr
vaanjja
0

Hushållsfärg

Okej, nu sitter jag och klurar på Halloweenbakning. Så kommer jag på att jag behöver na hushållsfärger. Och då inser jag att det kommer bli klurigt att få tag på till exempel röd, eftersom jag nu bestämt mig för att vägra E120 (färgämne från löss för er som inte vet) då jag är vegetarian. Inte varit så noga förut men förut åt jag också fisk och var lite lagom noggrann med gelatin, nu är jag heelt straight vego. Flört

Så frågan är, finns det någonstans där jag kan hitta "naturliga" hushållsfärger? Eller kanske ni vet något annat jag kan färga t ex frosting med? Kram på er!

PS! Såg nu, när jag skulle välja grupp att vi hade fått in ett par nya kategorier. Vad glad jag blev!

madaska
0

Jag har haft rödbetsfärg från panduro innan hemma, den borde ju inte innehålla annat än rödbeta? Är inte säker men de har kanske någon innehållsförteckning på deras hemsida?

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

vaanjja
0

Ja, det står att det är rödbetsfärg, "naturlig livsmedelsfärg", fast det står det på alla andra också… ingen innehållsförteckning vad jag hittar. Hm…