Baka cupcakes, hur?
Hej!
Imorgon så har jag piano efter skolan och jag måste vänta i ca 40 min innan den börjar så jag tänkte gå till ica och köpa lite saker att baka med.
Ja tänkte baka cupcakes, men problemet är att jag har försökt några gånger men jag har bara tagit florsocker och vatten + choklad som skulle vara frostingen. Det smälte och blev vanlig glasyr, det gick ju åt pipsvängen.. 
Jag har sett att många gör frosting med ost, men finns det något annat? Jag skippar helst ost faktiskt!
Ni får gärna länka/skriva något bra recept också då jag alltid failar med allt!
I den tråden finns flera olika, finns en till sån tråd tror jag dessutom. :)
Min favorit är marängssmörkrämer, skulle kunna äta den rakt ur skålen (har dessvärre även hänt..)
#1 Tack så mycket! :)
Hahaha xD
Resultat! ^^

Se dom vart ju jättefina! Det blev dumlefluff va? 
Bilden blev lite mysko ser jag ;o
#4 Tack :D Nej, choklad.. men den blev jätteljus ^^

#5 Haha läskigt likt fluff, men dom var ju jättesöta! Och blev inte alls misslyckade, inte platta heller utan fiiina! 
#6 haha ja, det tycker jag med xD Tack så mycket :)) Första gången jag lyckas!!
#1 Det kanske är denna tråden jag lagt upp med fyllningar som du tänkte på?
Har man bara en lite kraftigare spritspåse som inte spricker för lätt i kanterna ellr helt enkelt spritsar innan moussen sätter sig helt/alternativt minskar mängden gelatin så går det såklart även spritsa med mousser. Om man vill göra riktigt goda cupcakes så kan man gröpa ur en lagom trekant, skära loss det översta locket, fylla sina cupcakes till bredden sen försiktigt trycka dit locket (om man vill kan man såklart strunta i locket) och sen spritsa någon god frosting ovanpå där smakerna går ihop. Enklast är nog med en naturell muffins ev med lätt vaniljsmak för att det inte ska bli för många smaker på en gång. 
Har tänkt gå igenom mina recept-mappar och se om jag har några recept på lager som jag inte lagt upp så jag kan uppdatera trådarna lite så ni kan få lite mer beslutsångest
Haha nej men det är alltid kul med mycket att välja på!
#5 Dina cupcakes var jättefina! Vad blev det för smak på muffinsen och vad blev det för frosting? 
Det lite skumma ljuset beror nog på att du har ett stearinljus med i bilden, det kan ge lite annorlunda färger, bäst är ju alltid dagsljus men gråa dagar och kvällar så ser man det bäst med en vit bakgrund och lampor tända från lite olika håll, ljuset i köket brukar alltid vara bäst. Men visst ger det en mysig höstkväll-stämning i bilden med levande ljus. 
/T
#8 tack :) Det blev choklad och på några jordgubb! Precis, tänkte på det efter batteriet hade tagit slut :P men det finns några kvar så jag kommer med bättre bilder ikväll!
#9 Det var så lite så :) Gott med lite variation med lite choklad och lite jordgubbar! Ja lägg gärna upp någon mer bild med bättre ljus om du känner för det, alltid kul att se andras bakverk vare sig det är nybörjare eller såna som hållit på längre 
/T