Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterallergivänligtveganskt
Läst 2119 ggr
vaanjja
0

Mjölkfritt smör

Heej!

Jag brukar baka med äkta smör, aldrig margarin. Tycker det bir godast då.

Men nu ska jag baka mjölkfritt och undrar om det finns mjölkfritt smör? Tänkte göra smörkräm…

Niwa
0

Det finns riktigt mycket mjölkfritt nu förtiden. just nu har jag Milda mjölkfritt hemma(en av grabbens kompisar är intolerant så det kan vara bra att haSkrattande)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Zadeira
0

Jag antar att du menar laktosfritt? Valio Eila har laktosfria smör, hittas i kylen för laktosfritt.

Eine
0

Mjölkfritt fett har Carlshamn,men jag vet inte hur det fungerar att använda det till *smörkräm*

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Frida
1

#2 Mjölkfritt bör betyda allergi mot mjölkprotein.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Aquelegia]
0

#3 Tänkte samma där Carlshamns är ju ett vegansk/mjölkfritt margarinalternativ men vad jag hört är det ett väldigt gott alternativ till smör på mackan så kan nog allt tänka mig att det funkar bra i smörkrämer.

Något att tänka på vore dock kanske salthalten så den inte förstör smörkrämen!

Katzuki
0

Carlshamns brukar jag använda när jag bakar veganskt med min syster. Blir gott och är lätt att arbeta med, det är mycket mjukare än vanligt smör =)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

vaanjja
0

Carlshamns låter ju bra då! Vet att dom har veganska produkter. MEn finns det alltså SMÖR då? inte margarin/bordmargarin. Har tittat i min lokala ICa butik men fanns inget där… kanske i nån större butik i stanGlad

Eine
0

Smör är alltid gjort på mjölk,så sådant mjölkfritt kan du inte hitta.

vaanjja
0

Hm, okey. Då får jag komma på nåt annat. Tänkte nämligen göra macarons… men det finns säkert, kom på att jag kunde kolla in bloggen Bakemyday, han brukar ju göra recept "för alla"

Katzuki
0

Men, bara för att det inte är smör betyder inte att det inte går att använda istället för smör. Det är precis som att du kan använda soya"mjölk" eller havre"mjölk" istället för mjölk i många fall ;)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

vaanjja
0

jag vet, men jag bakar inte med margarin.Flört Vill använda så "naturligt" som möjligt.

Eine
0

Då kanske du får tänka om..för det finns inte mjölkfritt smör dessvärre-Lycka till med baket.

vaanjja
0

Nej, förstått det nu och det var bra att veta. Komma nog på något annat! Tack tack! Glad