Tårta sökes
Hej! Ska göra en enkel men ändå god tårta till typ 6 personer, alltså inget komplicerat, kan inte använda sp/fp eller så för jag är vegetarian (detär gelatinpuler i sp/fp). Marsipan funkar dock inte heller. Det ska vara nåt som barn gillar, det ska vara enkelt och gott och inte alltför vanligt. Tacksam för recept eller små förslag!!
Vet att det finns veg sp, kommer inte ihåg vilket märke det var, men jag såg det när jag var på kakburken senast.
Mousser kan du göra med syltsocker. Antar att någon här inne har recept på det?
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Tack för svaret! Det ska vara ganska enkelt…
Rårörda bär typ hallon, mellan typ två kladdkakebottnar som täcks med chokladganache? Brukar gå hem är rätt ofta både hos stora och små. Tror det är regalice som har vegetarisk sp. Annars en vanlig gräddtårta kanske? Sen är det bara at fylla med bär du gillar. Enkel fyllning i vanilj är ju grädde om vispats upp med lite vaniljkräm, sk glasskräm. Sen har dr oetker något i bakhyllan om heter veggel eller liknande. , vilket jag uppfattar som vegetarisk gelatin om du nu inte vill använda syltsocker/multisocker. :-)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Jag röstar för klassisk gräddtårta med vaniljkräm och bärmos emellan. Uppskattas alltid av stora och små.
Du får göra egen Sp då =)
Fred och god växt!
Något fluff av nåt slag. Jag gjorde på ahlgrensbilar och geisha och det blev en succe! Du smälter ner godis (ca 50 g geisha) i 3-4 dl grädde men det får INTE koka. Låt stå i kyl över natt och vispa sen till önskad koncistens. Ahlgrensbilarna tog jag hela påsen till först 3 dl grädde och det blev ju en svamp eftersom de innehåller sånt stabiliseringsmedel vad det nu heter så fick smälta ner med ytterligare grädde och det slutade med att jag inte behövde vispa skiten
men gott blev det!