Topsey turvy
Fick ett ryck i förgår och gjorde tårtbottnar som jag lade i frysen. Idag kom dom till användning, tårtan fick stressas ihop som vanligt eftersom jag alltid envisas med att göra dom på fredagkvällar då jag eg. ska förbereda allt för tävling (med kaninerna) till varje lördag. Men men.. Det blev en trevåningstårta, min första. Dessutom en topsey turvy haha. "Tar man sig vatten över huvudet lär man sig simma", fick väl följa det där idag.
Det är som sagt ljusa bottnar, som är saftade med citron. Tårtan är fylld med hallonmousse, hallon, chokladmousse och chokladganache. Tror jag, är inte helt klar i huvudet just nu då jag är så extremt trött. Fick trycka i mig sockertabletter för att orka färdigställa tårtan ens haha. Pga min trötthet kom jag på nu i efterhand att jag glömde det viktigaste i tårtan, stödmaterial. Så den är utan, det är tårta rakt igenom. Men den lär vara slut imorgonkväll ändå så spelar inte mig någon roll. Har en sockermissbrukande bror som jag vet kommer äta upp större delen av den om jag känner honom rätt.
Bild iaf, hyfsat nöjd för en gångs skull..
Jag tycker den blev jättefin. Man blir glad av alla färgerna!
Den överlever förhoppningsvis utan stöden tills den är uppäten!
När man bara sa äta hemma är det väl inte hela världen om det lutar lite här och var heller. 
/T
åh, jag älskar ugglan på toppen.. :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Tack :) #1 halva är redan slut, och den hade klarat sig bra över natten utan att sjunka ihop eller bli sned. Men fattar inte hur familjen lyckats äta upp halva tårtan alltså.. På två timmar.
#3 Sockermissbrukare? ^^
/T
#4 minst sagt.. Haha sjuka människor ^^
Men hjälp så fin den var!!
#6 Tack