Springformar
Försöker hitta små springformar online eftersom jag inte hittar i butik, är ute efter 10 och 15 cm först och främst men även 18 cm är av intresse. De få jag hittar online kostar en halv förmögenhet och även om det antagligen är bättre kvalité så vill jag inte lägga ut så mycket.
Någon som har något bra tips på sida? Utländska går bra så länge någon handlat där tidigare utan större problem :)
18cm finns iaf på Ö&B för där hittade jag min idag 15cm har jag sett på Åhlens dock 10cm har jag faktiskt aldrig sett skymten utav ^^
Jag köpte min på Åhlens. Vet inte riktigt omkretsen, men det stämmere nog som #1 svarat. ca 15.
www.imyourheartache.blogg.se - mina ord, mitt liv.
Enligt hemsidan har de inga nu, dessutom är det 8 mil till närmaste Åhlens. Ö&B hade bara 22 sist tyvärr.
Mina minsta är 12cm/diameter och är köpta på eBay från den här säljaren.
Vill man bara ha en så fanns det billigast här.
Dom är låga men jag har bara satt i en krage och då fått som högst 10cm höga bottnar när jag gjort smet till en 20cm-form och fördelat i båda formarna.
Nu var du iofs ute efter 10, 15 och 18, men förutom 18cm som även jag köpt på ÖoB så har jag aldrig hittat dom andra direkt billigt.
/T
12 istället för 10 är helt okej :)
Har tittat på dem du har, gick det smidigt att köpa därifrån?
Oj, 10 cm. Maffigt :)
Mja, billigt och billigt. Billigare än de för runt 200 jag hittat iaf borde väl finnas någonstans. Jag ska prova den andra Ö&B som ligger lite längre bort, de kanske ha för den är lite större :)
#3 Såg att dom inte hade på internet, tror tom det var sådan där childrens cake tin jag såg på åhlens i stockholm. Har inte sett det i skövde!
Tjoar till om jag hittar något!
Lyckas Med Mat har både 10 cm- 12, 15 samt 18 cm-formar. http://www.lyckasmedmat.se/bakformar/1975-springform-10-cm-bakers-pride.html. Dem är väldigt snabba med leverans också. Brukar ta endast en dag att få sina varor därifrån.
bakministeriet.blogspot.com
#7 Tycker att de är ganska dyra, fast å andra sidan har man dem nog länge för enligt recensionerna är de ju väldigt bra.
#7 Fast nu köpte jag där, fast köpte bara en på 15. Vill känna av hur de är först :)
Fick även tag i en blomnål och en stor kronbladstyll, här ska det göras rosor (om jag lär mig någongång, hehe).
# 9. Innan du hunnit blinka kommer paketet vara hemma hos dig! Så snabba är den på Lyckas med Mat. Brukar inte ta mer än en dag att få paket därifrån. Nu kan jag iofs inte lova att det går så snabbt. Jag jobbar ju inte för dem.
#10 Ja, såg nu att paktet skickade 50 minuter (!!) efter att betalningen var mottagen. Helt sjukt snabbt ju!
# 11. Jag dem är helt galet snabba. Finns väl inte så mycket annat att göra än att skicka springformar där uppe i Norrland.:) Hoppas du tog avi via sms så att du slipper att vänta på att lata posten ska reagera med att skicka ut en pappersavi?
#12 Haha, nä kanske inte :P
Japp, sms-avi som tur är :)
Nu undrar jag om TS fått sin beställning från Lyckas med Mat? Beställde också ett litet paket därifrån idag.:) Sockerpasta (Satin Ice), vaniljesxtrakt, rosettutstickare samt en så kallad Bakers Blade från Wilton: http://www.lyckasmedmat.se/baka-och-forma/1095-baker-s-blade-wilton.html. Är så exalterad för den sistnämnda artikeln eftersom jag länge letat efter en degskrapa med helt raka kanter. Konstigt att det ska vara så svårt att få tag i?
Japp, klockan fem fick jag sms om att jag kunde hämta det på Ica då det inte fick plats i brevlådan. Så otroligt snabbt! :o Kul med lite nytt i köket, eller påfyllning i alla fall. Jag kikade också på en rosettutstickare, får bli nästa gång för jag kommer lätt att beställa därifrån igen :)
#15. Nu är nog rekordet slaget skulle jag tro. Kl 7 42 får jag min sms-avi om att jag kan hämta ut mitt paket från Lyckas med Mat. Jag gjorde väl min beställning igår vid 11-snåret. Från Luleå till Malmö på under 24 timmar. Det är inte illa pinkat av en trähäst som Posten.:)
#16 Var som attan! Fast jag antar att även posten ska lyckas ibland :)
Testade min form idag, känns verkligen som att det är bra kvalité på den. Tjock och sådär härligt len att ta på, så att man vet utan att testa att ingenting kommer fastna. Är nöjd över att jag valde att betala lite mer :)
Botten skulle egentligen sparas tills i morgon men med nödlösningar i form av marsankräm, grädde och hallonsylt så är den nu slut :P
Får göra en ny i morgon helt enkelt, tur att det är så kul :)
Det jag är mest intresserad av är springformar som inte läcker, inte ens när man har mycket smör i degen.
Har tittat på Lyckas med mat, och läcker inte de formarna är de billiga. Någon som kan rapportera?
#18 Jag testade för skojs skull att hälla vatten i min, inte ens droppe rann ut som anar att den klarar smöriga smetar väldigt bra :)
Priset är väl ganska normalt, lite dyrt för min smak men de är väl värda sitt pris.
Kanske värt att testa - tack!