Smaker? *noll ideér*
Ska göra en minivåningstårta med min 16 och 9-10cm form nu över helgen tror jag, men kommer inte på en enda smak att ha i den. Nåågon som har en minsta liten idé?
Ljusa bottnar är kravet iaf, för jag har gett upp choklad för längesen. Sen vet jag inte mer alls.
Jag ska också göra en våningstårta i ungefär dem måtten till min födelseagsfest på lördag. Jag hade också ett jävla ståhej med att bestämma vilka smaker dem ska gå i. Men nu är det bestämt; nndersta våningen blir saftiga vaniljbottnar och översta blir en saftig chokladbotten. Den första fyllningen blir mörk choklad-pistagemousse och den andra fyllningen gör jag en mousse av körsbär, mascarpone och grädde. Spackla gör jag i vanlig ordning med marängsmörkräm. Den kommer jag nog smaksätta med pistageessense.
bakministeriet.blogspot.com
Skulle nog satsa på vanilj & limekräm i ena lagret, och kanske en gelehallonfluff ev. jordgubbsmousse i ena lagret? Lätt, smidigt och gott. Dock inget recept på ena eller det andra, men det kan väl inte vara så svårt att hitta :o
#2 Detta var ett tag sedan och tårtan är redan gjord. Tack ändå ^^
#3: Haha, ooops.. Kollade inte datumet 
Jag hade oxå gett upp chokladbottnar för jag fick inte till de. Sedan fick jag tipset om detta receptet
Den bottnen var så extremt saftig så jag fuktade inte ens bottnarna. Så de rekommenderar jag helt klar.
Så jag måste baka en sådan tårta till i helgen 
Till den hade jag päronmousse som jag blivit helt såld på 
# 5 Det receptet äger hela chokladbottenvärlden. Fantastiskt bra blir den. Jag vill bara göra den hela tiden. Den och fylla med chokladmousse.
bakministeriet.blogspot.com
#5 ja det blir oftast bättre när det är något vätske-baserat i. Men problemet är att jag oftast skänker mina tårtor till grannar och då brukar det vilja has mjölkfritt. Men ska testa det här hemma nästa månad iaf, tack!
#7 De går kanske byta ut mot laktosfri mjölk om det är för de inte tål mjölken.
En vän till mig fick en bit tårta med den chokladbottnen och helt plötsligt fick jag en beställning på en sådan tårta. Den blev riktigt uppskattad 
#8 ja det är klart, ska testa den på nästa tårta då, tack så jättemycket!
#9 Jag hade faktiskt ingen fil (som de skulle va) hemma så jag tog valios päronyoghurt istället och den ska ju vara laktosfri och det gick jätte bra