Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1450 ggr
Katzuki
2012-09-14 14:52
4

Macaroons :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tredje försöket tror jag, och mest lyckade gången!

Saffransmacaroons med mörk chokladtryffel.
Håller på med vit chokladtryffel också, men har inte kunnat sätta ihop dem än och ta kort ;)

(vet inte om "småkakor - bilder" är rätt kategori, men hittade ingen bättre)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

madaska
2012-09-16 02:47
0

åh saffransmacaroons.. vad gott det lät (och såg ut att vara) :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

[Älskamig]
2012-09-24 19:29
0

Skulle nog vara perfekt att sätta fram på julbordet till jul. Har faktiskt aldrig bakat eller ätit macarons.. Skulle baka, men misslyckades och då tyckte jag inte de smakade så jätte gott. Så fakiskt aldrig smakat "ordentliga" ..  :p

vaanjja
2012-09-24 19:44
0

De var ju superfina! Det låter väldigt gott. ang #2 så tycker ajg inte heller att det är så gott, dom är på tok för söta men jag kanske bara inte valde någon smak som jag tyckte om när jag provade. Men jag tyckte inte det var svårt att göra dem, även om jag råkade förstöra dem när jag lade ihop dem med kleti fyllning så att de blev helt mjuka. Men det var kuuul att baka macarons!

[Älskamig]
2012-09-24 19:46
0

#3: Körde på macaronmix för att jag ville bara testa. Då fick jag mix till både degen och glasyren. Tyvärr blandade jag ihop detta (stirrig som jag var, då detta bara skulle vara till snabbfika), och när jag smakade på smeten tyckte jag det bara smakade sött och pulvrigt. Så var nog inget för mig. Men det är kul att se dem :)

vaanjja
2012-09-24 19:49
0

#4 ah jag förstår! Ja, dom kan vara lite kniviga. Vore kul att smaka på äkta franska nån gång för att veta hur de "ska" smaka ;) Och ja, dom är roliga att titta på!