Spidermantårta
Jag är nybörjare när det kommer till tårtor. Jag tycker det är riktigt roligt. Men riktigt fina blir de ju inte än.
Men, jag är ändå stolt och ser tydliga framsteg för varje tårta.
Dagen till ära gjorde jag en spidermantårta åt sonen som fyller fyra! :)
www.imyourheartache.blogg.se - mina ord, mitt liv.
Jag tycker allt den såg riktigt bra ut för att vara "nybörjar-tårta", så du är absolut på väg i rätt riktning vad gäller tårtdekorering om du tycker det är en rolig hobby du tänker fortsätta med!
Jag själv är näst intill beroende av att baka tårtor för att kunna dekorera dom, ibland fungerar det med cupcakes och vaniljkakor som man gör utan bakpulver för att kunna trycka ut SP och klä dom i med samma mått man tryckte ut kakan med :) Men tårtor är det något speciellt med. Förmodligen att man kan göra något större med ett tema i dekoren
Dock är jag hemskt självkritisk, perfektionist och om någon annan kommer och börjar peta eller kommentera så får dom sig en utskällning! Dom får minsann baka en egen tårta om fyllning eller dekor inte duger
Vad har du för fyllningar i spindelman-tårtan? Och är det röda SP eller Marsipan? Har du fodrat isf eller använt SP med gelatin för att grädden inte ska göra att det börjar svettas och smälter?
Fröken frågvis 
/T
Tack så mycket! :) Jag har alltid älskat att baka, kan vara för att jag är ett riktigt sockermonster. ;)
Smaken får jag ofta in, men det är det där med utseendet som inte alltid vill. Haha!
Jag kan baka en tårta, bara för att jag blir sugen på det. Miniformen är min bästa vän. ;)
Jag var trött igår när jag påbörjade tårtbaket. Så det blev en mycket enkel tårta, gjord på rulltårtebotten snurrat runt, runt, runt. Med mosade, färska hallon i. Den är fodrad med chokladsmörkräm, misslyckats alldeles förmånga gånger med smält SP. Så den här gången tog jag det säkra före det osäkra.
Jag använde SP från Wilton's. Och den kan jag säga att jag älskade att arbeta med! :)