Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 3071 ggr
powderpuff
2

En ny tårta.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dotter ska bjuda hennes mormor och morfar på fika imorgon och då ville hon bjuda på tårta så jag hjälpte henne en del med den och så här blev den. Det är chokladbottnar och fyllningen är gelehallonfluff coh ananasmousse.

Den är spritsad med chokladgrädde

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Tessen
0

Fin Glad Men rosspritsning med grädde är inte roligt med alla luftbubblor som förstör :(

/T

[Aquelegia]
0

Men jisses så söt!

powderpuff
0

Tessen, detta var första gången jag gjorde en sådan med grädde på. De gick väl relativt bra. Min dotter som aldrig har spritsat gjorde hälften ungefär själv så jag tycker hon var jätte duktig. Men de är svårt när de blir luftbubbler Skrikandes

Banden var riktigt kul att göra och lite annorlunda så de kommer jag att göra fler gånger

#2 Tack Glad

plutopellis
0

Men så söt! Och den ser så god ut!!!! Tungan ute

Tessen
0

#3 Det är luftbubblorna jag fullkomligt avskyr!

Banden var verkligen jättesöta! Har du en sån "Ribbon cutter" i plast där man kan ha olika bredd och ändra om man vill ha vågiga eller raka band?
Har funderat på att skaffa en sån.

/T

powderpuff
0

Japp jag har en ribbon cutter och vi kommer väl inte överrens riktigt än Flört har inte använt den så många gånger än så de kommer väl säkert med tiden

[_hsleiufhbtv]
0

Jättesöt tårta! :)

Har dom en ribbon cutter som är billigare än 180:- på tårtdecor nästa helg ska jag köpa en sån tror jag. Velat ha ett tag, man kan ju ha dom till kantband och sådär också, för att skära för hand blir aldrig riktigt jämnt..

Tessen
1

#6 Äsch man lät sig komma överens! Se bara så söta dina band på tårtan är :)

#7 Ja finns det billigare där blir det ev en för mig också. Annars är eBay min bästa vän! :D

/T

[_hsleiufhbtv]
0

#8 Jag sökte på Ebay för ett tag sen också, fast kollade inte särksilt noga om jag ska va ärlig. Kanske ska kolla priserna där först.

Tessen
0

#9 Här har du 2 st för runt 100kr med frakt :) nr1 nr2

Dom är likadana och skiljer bara ca3,50kr på dom ^^

/T

[_hsleiufhbtv]
2

#10 Tror jag beställer där då istället, känns ganska mycket billigare än dom här i sverige. Tack för länkarna också!