Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1864 ggr
powderpuff
2012-09-07 23:35
0

Mexican paste

vad är de för skillnade på de och de vanliga SP och FP?

Sår en video på youtub där de rekommenderade den framför SP och GP

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

skogstossan
2012-09-08 01:09
0

ja, nu blir jag nyfiken. vad är detta för något (frågar jag utan att googla först)?

bakministeriet.blogspot.com

powderpuff
2012-09-08 12:18
0

På den lilla engelskan jag förstod så skulle den inte vara riktigt lika elastisk som SP. Den var bra när man skulle göra bla fjärilar.

Hoppas det blev rätt länk Flört

skogstossan
2012-09-08 18:25
1

Nu blev jag så nyfiken att jag var tvungen att beställa lite. Så jag får utvärdera den här sedan.

powderpuff
2012-09-09 01:07
0

var beställde du den? I från den engelska sidan kanske? Såg att de hade i olika färger.

Tessen
2012-09-09 10:10
0

Det finns massa sån mexican modeling paste på ebay också. Jag har för mig att den är dyr dock. Bara ca 200g för 40 - 50kr + frakt.

/T

skogstossan
2012-09-09 10:17
1

Som jag förstår det så torkar den väldigt snabbt. Det är bra att ha då dem gånger man får för sig att spontanbaka en tårta. Då kan det vara bra med snabbtorkande grejer.

Tessen
2012-09-09 13:06
0

#6 Ja av videon att döma så är ju dekoren torr och färdig att användas på några få timmar till skillnad från FP som helst ska torka över natten. Men något med speciellt måste det ju vara med den eftersom den absolut rekommenderades till patchwork cutters. Ska man bara göra embossing som med en diamond patchwork cutter så funkar ju SP bra eftersom man ofta för der direkt på tårtan. Men man blir ju nyfiken på varför just mexican modeling paste. Pastillage torkar ju för övrigt snabbare än FP det också. Men det torkar ju så fort att det mest bara äta till för att havla ut sen skära ut delar till ett hus, en kyrka eller liknande som man vill ha på tårtan, sen låta det ligga kvar och torka där man kavlade ut det. Men du får utvärdera skillnaderna sen då :)

/T