Nytt ihopsläng... =)
Fick ett ryck och bakade en chokladbottnar i förrgår och fyllde den med gelehallonfluff i bägge lagren. Smörkrämen är marshmallowsmörkräm smaksatt med hallon och sp är mestadelen chokladsmak.
Blandade den med lite rosa med vaniljsmak.
Spritsningen blev inte så bra, tog fel tyll 
Jättehäftigt med chokladSP'n och den rosa melerad ihop sådär :) Låter väldans sött med gelehallonfluff och marshmallowsmörkräm dock! Tur det var chokladbottnar :)
Jag ska gå upp till Jysk någon dag och köpa vaxduk så jag kan göra melerade färger och se hur resultatet blir innan man väljer sida.
/T
I den marshmallowsmörkrämen jag gör kan man ta mellan 0,5-3 dl florsocker. Jag tar den mindre mängden och då blir den inte så söt och sliskig
Tycker de blir rätt läckert med de melerade. Vill inte ha på för mycket dekorationer på de för jag tycker meleringen gör sitt.
Idag har jag slängt min först Jyskduk. Den höll till ca 25 tårtor. De hade gått ett litet hål på den.
Okej va bra, då slipper man det där supersöta :)
Okej. Men dom håller ju ett tag då iaf och 50kr metern med bredd på 140cm så är det ju inte direkt dyrt! :)
Den 1års-tårtan jag ska göra ska bli melerad i rosa/lila fast lite mer smått melerad, inte så stora fläckar. Sen så ska det bara stå "Polly 1 år" också ska det stå en prinsesskrona ovanpå. Sen så blir det väl ett kantband och några blommor utmed nedre kanten av tårtan. Just eftersom jag inte vill dölja meleringen.
Jag klipper nog isär så att jag får en dubbel kavelmatta på 100 x 70cm(klipper ev av lite så det inte riktigt blir 1 meter) så det bara är att lyfta upp lite hur som och välja vilken sida man blir mest nöjd med. Det är ju så himlasmidigt att ha dubbel kavelmatta som är genomskinlig då så att man ser hur mönstret blir :)
/T
Jag tycker inte gelehallonfluffen blir så söt. Jag gör så att när den stått så den är riktigt kall så vispar jag den med elvispen sedan häller jag på mer ovispad grädde så den bara smakar gelehallon och inte så mycket sött.
Alla som smakat den blir helt sålda på den 
Jag tror det är någon som lekt med en kniv på min vaxduk så de var därför de var hål i den
Annars hade den hållt ett bar tag till 
De är bara att blanda sp:n mer om man vill ha finare ränder. Denna blev mer brun på andra sidan så jag tyckte denna blev finare.
Knivar på vaxduk är inte att rekommendera nej!
Jo jag vet, ett enkelt sätt är att rulla ut dom två(eller fler) färgerna till avlånga "korvar" sen lägga intill varandra och tvinna ihop, sen så rullar man ut den så den bli ganska avlång igen, viker så delarna ligger intill varandra sen tvinnar och viker, upprepar någon mer gång om man vill sen knåda till en boll och lägga över den andra vaxduken och börja kavla. Det brukar bli bra om man gör så :)
/T
Ungefär så gör jag. Viker de i 3 delar typ 
oavsett hur man viker så blir de läckert. Gillade mönstret på mönstermattan också 
Okej, ja det är ju det absolut smidigaste sättet att bara tvinna och vika, tvinna o vika, sen tvinna och vika en sista gång :)
Ja absolut det blir supersnyggt med melerad SP på tårtor!
Det var ett supersnyggt mönster! Vart har du köpt mönstermattan? Här i Sverige på någon webbutik eller på eBay?
/T
Visst är det de 
Jag köpte den i en svensk webbutik men kommer inte ihåg vad den heter
Alla mina favoriter försvann när jag fick avinstallera webbläsaren då den bara kladdade. Vet att Tårtdecor har den men den kostar runt 350 kr tror jag de var.
Nu hittade jag var jag hade köpte mönstermattan och de var hos Tårtkonst.se När jag köpte de så kostade de 249 kr st så jag var ju bara tvungen att köpa bägge mönstren 
Attans. Typiskt att dom höjt priset!
Jag är väldigt nyfiken på att testa deras utbud av SP för dom har väldigt fina färger och lite intressanta smaksättningar. Sen om man ska göra flera marsipantårtor har dom ju storpack från Örebro bagerivaror.
Tycker att det är en himla bra sida :)
/T
Håll koll där för jag tycker de brukar sänka sina priser imellanåt.
Har inte kollat deras utbud på SP:n så de får jag kanske göra 
Ja dom har inte dom vanliga märkena så jag får lite lust att testa hur den är att jobba med :)
Men absolut, har nog 5 - 6 butiker liggande i mina favoriter som jag är inne på titt som tätt :)
/T
Så snygg!