köpa cupcakewrappers?
Jag har funderat lite på att göra cupcakewrappers och/eller toppers antingen efter min design eller efter kundens önskemål tex kring dekorationer.
Jag försöker inte sälja dem här, det är inte det mitt inlägg handlar om, det kanske jag ska klargöra på en gång.
Jag vill snarare känna av om det finns någon efterfrågan för sånt och göra lite ev en kundundersökning.
Skulle du kunna tänka dig att köpa handgjorda cupcakewrappers/toppers från tex tradera?
Skulle du vara intresserad av att kunna köpa wrappers/toppers som gjorts personligt för dig? Tex med vissa färger, någon text eller särskild dekor?
Vad skulle du vara breredd att betala styck för en färdigdesignad respektive en personaliserad wrapper och/eller topper?
Här är ett exempel på wrapper och topper jag gjorde till halloween.
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
Ingen som har något alls att säga? Ett "Nej, det skulle jag aldrig i livet köpa!" är också ett svar. ;)
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
Det var väldigt fina, och till en lite "festligare fest" så som födelseag, bröllop och liknande skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa dem! Garnering (typ en fladdermus till till ovanstående tema) i torkad sp eller liknande skulle jag också vilja ha! (Kanske istället för trädet), eller att göra ett mindre och ätbart träd! 
Fast personligen är jag värdelös på att baka, så för min del skulle jag nog beställt färdiga cupcakes - med wrapings och dekoration! 
Hakuna matata!
Gör hellre egna än att köpa.
tack för era svar! :) Ingen mer som har en åsikt/tanke?

Det är jättemysigt med egendesignade wrappers men själv skulle jag isåfall nog köpt hela alltet (cupcakes o.s.v.) med specialdesignade wrappers, eller möjligtvis gjort själv.
Beroende på hur svårt det är att göra en wrapper själv skulle man ju kanske kunnat köpt omålade/odesignade wrappers som man kan måla eller pyssla på själv (en grej för barnkalas?) :)
Det var en bra idé! Tack för tipset! Man kan ju sälja dem dels färdigdekorerade och dels "plain" och då ev också lösa dekorationer som man kan välja själv att köpa till och sätt på.

Jag har letat efter cupcakeswrappers i sverige, hade jättegärna köpt handgjorda! Är väldigt svag för döskallar så du har redan hittat en köpare. ;)
Grejen är ju bara att det får inte bli för dyrt, för det förstör det roliga lite tycker jag. (Eftersom det inte är så många kunder som är beredda på att lägga till 5-20kr per cupcake bara för dekoration.. Iallafall inte de kunder jag haft.. ;) )

Hm… jag kanske skulle köpa. Isåfall skulle jag ge 100 kr för 50 st… typ. Är det för lite? (inte för att jag ska köpa nu, för dt ska jag inte :) )
#7 Precis.
Det går ju åt ändå relativt mycket färgat papper av lite tjockare kvalité. Det ska klippas och pysslas, och plockas och klistras.
Jag tror man max skulle kunna sälja för 5 kr/st, och då kan du ju räkna ut din timlön efter att ha dragit bort kostnaden för material.
Bara ett pappersark kostar ju mellan 2-5 kr beroende på färg, vikt eller dekor. Sedan ska det användas limm, det är väll iofs ganska billigt men i.af.
Jag vet inte hur snabb du är på att klippa osv, men några min måste det väll i.af ta för varje. :)
Hakuna matata!
Håller nog med #5. Kanske en väldigt bra ide att sälja omålade till typ barnkalas osv?
Personligen så skulle jag nog tycka att det skulle bli för dyrt (iaf om du ska tjäna något på det), så jag skulle nog inte köpa, även om jag tycker att det är grymt snyggt!
Jag skulle bara köpa sådana till ett mycket speciellt tillfälle (ska t.ex. ha det till mitt bröllop) men då pratar vi ju större fester och liknande och då blir det plötsligt för dyrt att köpa färdiga. Jag skulle helt enkelt (och kommer att), av ekonomiska skäl, göra dem själv.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tanke: Skulle man inte kunna göra återanvändbara på något sätt? I så fall blir det ju plötsligt roligare att bara köpa 12-24 stycken och ha mr till vardags.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg