Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 1503 ggr
[_hsleiufhbtv]
0

Banan - choklad - ?

Nu kommer ett inlägg till av mig, men någon som vet vad som passar med banan och choklad i en tårta? Tänkte ha chokladbottnarna, men fick ut 4 anslag där så vill ha tre fyllningar. Sen gillar jag höga tårtor också. Så alltså: Vad passar med Bananmousse chokladpuddingsmakande mousse? Står still i huvudet..

MariaJa
2

Hallon, så får du in en frisk smak också!

[_hsleiufhbtv]
0

#1 är så trött på hallon nu, har haft det i de senaste 4 tårtorna, fast det låter rätt. Äsch får bli hallon igen, tack!

skogstossan
0

Dulche De Leche helt klart. Banan, choklad och Dulche de Leche är en solklar hit tycker jag.

bakministeriet.blogspot.com

skogstossan
0

Ojdå, du kanske inte vet vad Dulce De Leche är? Hursomhelst, så köper du en burk med kondenserad (sötad) mjölk, vilket du förmodligen kan göra på ICA. Jag har sett att dem har det på Netto ibland också. Hemköp är ett annat alternativt. 

När du fått tag på din sötade konservburk med kondenserad mjölk tar du bort pappret från burken och lägger den i en kastrull med kokande vatten. Koka sedan burken i tre timmar och sedan har du en underbar kolakräm att fylla tårtan med. Man kan också blanda ut krämen med lite vispad grädde och Marsanpulver om man tycker att den söta smaken är för skarp.

OBS! Tänk på att konservburken måste vara täckt av kokande vatten hela tiden pga explosionsrisk.

bakministeriet.blogspot.com

[_hsleiufhbtv]
0

#3 vet vad det är, men tycker inte om det alls. Smaken blir hemsk efter en tugga ^^ Tack iaf!

powderpuff
0

Passar kanske med mint av något slag.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Tessen
0

Och vill man inte ha så stark mintsmak som i A8 så finns ju t ex marabou mintcrisp och även mörk choklad med lätt smak av mint.

/T

[TheoA]
0

Kokos :)