Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1099 ggr
jessica87
0

Beslut!!

Hastigt beslut, men nu har jag bestämt mig för att bara göra tårtor till oss själva, släkt och vänner, just för att jag ska tycka det är kul.

Har sagt det innan, men detta har gagnat mig ett tag, jag orkar inte med det rent psykiskt, pressen, stressen och allt.
Och främst för att jag ska tycka det är kul och inget nödvändigt ont.
Lite Ledsamt samtidigt, för visst har jag drömmar, men de får kanske utveckla sig senare i framtiden när barnen är större, de och min man och mig själv går före. Det känns som att jag försummat både mig själv, barnen och framförallt min man pga stressen som jag alltid går med.
Jag har annat jag också vill göra, som inte kräver lika mycket av mig och familjen.
Jag ska börja leva annorlundare, ett mer hälsosamt liv med mer rutiner, rutiner jag alltid velat haft, men inte skaffat mig.
Tårarna rinner för det känns som ett lite tråkigt beslut, men samtidigt en lättnad, en börda som har släppt. jag får glädja mig med de tårtor jag kommer göra när jag vill göra det till min släkt. Det får räcka.

Gilla · · för 3 minuter sedan ·

[_hsleiufhbtv]
0

Ja man ska ju göra det man orkar med och inte mer än så. Tror det är helt rätt beslut! :)

powderpuff
0

Det är alltid svårt att få ihop tiden när man har småbarn. Jag tror du gör rätt som lägger tårtorna lite åt sidan så länge och ta vara på tiden med man och barn istället. Barnen blir stora fort nog ändå så din tid kommer när du kan slå igång ett rejält företag med dina underbara tårtor.Skrattande

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

plutopellis
0

Stor kram på dig och du gör rätt i att ta det lugnt :)

Tessen
0

Klart du ska fokusera så mycket du kan på barnen medan dom är små och stress är aldrig hälsosamt i ett förhållande. Om det känns bra så är det ju absolut rätt beslut! :) Hoppas du får ha kvar all glädjen i bakningen och tårtdekoreringen så att den inte förstörts av att det varit för mycket och för stressigt!

/T

jessica87
0

Tack för allt ert stöd. helt utan tårtor och bakning kan jag bara inte vara, så det blir ju tårtor till släkt och vänner och kanske ngn enstaka til ngn annan, vid speciella tillfällen som bröllop. ligger lågt ett tag iallafall, för att känna efter lite.

Tessen
0

Det tycker jag låter som ett klokt beslut. Såklart att alla stöttar dig för man ska ju aldrig förstöra något man finner nöje i att göra genom att ta på sig så mycket att det bara innebär stress och negativa känslor. Man ska ju heller inte låta det gå ut över familjen. Så jag tycker absolut du gör rätt.
Sen som du skriver, du kan ju baka till familjen och göra tårtor till släkt och nära vänner!
Man ska alltid följa det man själv känner och tror är bäst :)

/T