Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 2362 ggr
[_hsleiufhbtv]
6

Cupcakes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bakat idag, endast för att träna på att spritsa rosor och testa på min grästyll Glad

Vaniljmuffins med blåbär och vit choklad i, det som är spritsat med rosa är vanilj/blåbärssmörkräm och det som är spritsat med grönt är citronfromage som jag sparat sedan i lördags. De små figurerna är i Marsipan (som har börjat svettas haha) och på den muffinsen som där är en fjäril på hade smörkrämen smält och jag orkade inte bry mig så den fick bli platt Tungan ute

[_hsleiufhbtv]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Närmre bild på den med ros som jag blev mest nöjd med. Ignorera skeden, jag är tvungen att smaka Oskyldig

[JoannaStridh]
0

Gud vad fina!

[_hsleiufhbtv]
0

#2 Tack så mycket! Glad

NelliZ
0

Åh, jättefina! Du är så himla duktig linnéa! :)

//Julia

[_hsleiufhbtv]
0

#4 Tack snälla du! Glad

Tessen
0

Dom två rosorna ute åt sidorna, dvs höger och vänster på översta bilden var ju superfina! Glad Och att det smälter, svettas och grejar lite ibland är sånt som händer alla tyvärr ^^

/T

[_hsleiufhbtv]
0

#6 Tack! Ja jag antar de hehe.. Fast kunde ju tänkt ett steg längre och inte lagt marsipangrejer på fromagen iaf, men så smart var jag inte direkt ^^ Aja alla är redan slut, jag åt en och resten försvann av min familj och min lillebrors kompis!

Tessen
0

#7 Ja ska dom ätas direkt ändå så tänker man väl inte direkt om man lägger det på något som innehåller grädde ^^

Bra att dom blev omtyckta och uppätna iaf! Glad

/T

powderpuff
0

Tycker de är jätte fina all i hopa.

Tessen, har du något bra recept på en fastare smörkräm som man kan göra smörkrämsrosor av?

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

[_hsleiufhbtv]
0

#8 precis :) #9 jag gjorde "krämig smörkräm" (smaksatt dock) efter tessens recept. Funkade kanon! Finns i hennes tråd "frostings och smörkräm" eller nåt liknande. Under kategorin recept - fyllningar osv :)

Tessen
0

#9 Lemoncurdsmörkräm är superbra den också att spritsa med. Denär så pass fast att man oftast får ha i en skvätt mjölk eller grädde på slutet för den ska gå att spritsa enklare :)

/T

powderpuff
0

Ok, tack för era svar =D Har ny tårta på G så man kanske skulle prova spritsa en ros Obestämd

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Tessen
0

Ja men klipp fyrkanter av bakplåtspapper lite större än blomnålens yta och fäst en med lite smörkräm på blomnålen, spritsa blomman på pappret om det nu är en ros, påsklilja eller solros eller vad du nu gillar för blommor Flört, sen håller du blomnålen i höjd med en bänk och dra av pappret till t ex en bricka så får smörkrämen stelna på ytan och undersidan innan du ska ha loss den från pappret så slipper du förstöra blomman direkt genom att pilla över den till tårtan! Gör man som proffsen och spritsar rakt på nålen, sen lyfter blomman med ett saxliknande verktyg samma sekund som blomman är klar o bara tjoff rakt ner perfekt placerad på tårtan ofta en hel bukett som dom spritsar lite blomknoppar i sen spritsar bladen perfekt direkt på tårtan.

Jag lovar, det är inte så lätt som dom får det att se ut :( Hahaha

/T

[_hsleiufhbtv]
0

#13 det var sådär jag gjorde första gången haha, råkade stänga saxen helt också så rosen kasade av.. Aja, man lär av sina misstag ^^ usch vad kastrofalt det blev. Det var ju den tårtan du såg förresten, sen har jag testat en gång till men då smälte allt så gav upp, och så dessa. Så detta blir mitt tredje försök till rosor. Ska lätt göra det med bakplåtspapper nästa gång, lät mycket lättare!

Swadika
0

ååh så fina :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[_hsleiufhbtv]
0

#15 tack :)