Bak-affärer i Malmö?
Finns det? Panduro har jag koll på såklart, men någon annan? Googlat men hittade inte så mycket. Denna gången är det inte stockholm jag vill veta haha. ^^
Borgeby kryddgård finns ju, men det ligger något norr om Malmö.
Det är väl inte en "bakaffär" men de har massor av smakesseser och dekorationer mm. Länk till nätshopen om du vill kika 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#1 upp dit kommer jag inte ta mig tyvärr.. Hade varit kul annars för jag vill ha lite essenser till. Har bara vanilj, blåbär, banan och jordgubb. Vill ha något mer! Men tack iaf :) Hittade något nyss, Ultimate cake som ligger på kärleksgatan, ingen aning var det är så ska kolla upp. Det är en riktig bakaffär iaf! Annars får jag ta bussen ut, vadå desperat? ^^
Strössel & Annat lämnar ju ut paket på Tårtateljen i Malmö. Dock verkar det inte som om dom säljer saker till att göra tårtor där utan lämnar bara ut åt Strössel & Annat sen har dom endast försäljning av tårtor tycker jag det ser ut som. Men är det något litet du behöver på S&A och inte vill betala frakten, som fruktsmakande SP, nån pasta eller pulverfärg eller olika muffinsformar t ex så är det ju bara att hämta ut där när du ändå är nere så slipper du som där 60kr i frakt!
/T
#3 Jo jag tänkte på det också.. Problemet är att jag ska dit imorgon haha.. Så då hinner man ju knappast ):
Jaha okej. Attans. Då blir det ite knappt med tid ja! Du får ta det när du träffar nån vän från Malmö nästa gång.
Det verkar väldigt dyrt på Ultimate Cake-butiken men man kan ju alltid ta en sväng dit och kika runt!
/T
#5 Ja jag får göra det, med jojokortet var det inte så dyrt att ta sig till malmö heller så kan i princip åka ner när jag vill. Kostade runt 60:- totalt ner, sen samma upp då.
Såg det nyss.. Typiskt.. Äsch, alltid kul att kolla. Såg något man kan göra egen MP med, något man blandade i. Funderar på att köpa det, vet inte vad det heter dock, stängde ner sidan nyss haha. Men typ något med CRM eller nåt sånt ^^
CMC menar du nog. Man kan göra typ modelleringspasta, liknande FP (fast det blir bäst med Gum Trag eller Tylo Powder har jag för mig) och man kan även göra ätbart lim av CMC :)
Men du hade väl redan köpt 2 paket (1kg) MP eller blev det aldrig så?
/T
#7 Så hette det ja ^^
Jodå det har jag, men tänkte för senare tillfällen. Sen kan man ju göra lim av det också, så köper nog sånt.
Okej. Ja det är ju bra att ha! Jag har redan färdigt ätbart lim, man kan även limma med vatten och lättvispad äggvita på SP, FP, MP och Marsipan :)
Ska snart beställa MP samt en silikonform med knappar, rosett och olika textilliknande band som jag ska ha till dop-tårtorna i Oktober.
Ska även köpa en rosutstickare på 9cm i diameter, formen till den lilla bebisen också små fotavtryck! Så det får bli att köpa en del nu i augusti och en del i september så att jag har allt sen. Mamma betalar ju SP'n och liknande som jag behöver till, även alla ingredienser till fyllningar och liknande och lite extra för modelleringen eftersom jag ska göra såna där små bebis-converse och behöver öva på det en gång innan iaf. Ska bara skriva ut mallen. Eller så får mamma göra det och ta med in hit för hon har skrivare, men det har inte jag och det kan vara bra för att ha mallen!
Måste ju ha lite tid på mig att öva
Eller en anledning till att göra små tårtor och öva massa på dekoreringen iaf!
/T
#9 ja vatten hade jag koll på, fast det tycker inte jag fäster en längre tid. Äggvita känns bara äckligt. Jag är svår känner jag ^^ Juste det var dom som var så söta! Blir sugen på att beställa jag med, fast har massor nu (därför jag ska köpa mer haha) så får hålla ut. Dessutom ska det byggas ny bur här ju som inte är världens billigaste. Räknar på minst 5000:- för virke sen är det ju färg också.. Jag är pank alltså ^^ Dom blir säkert jättebra! Haha så kan man också göra, fast ska det bli bra behöver man ju oftast testa innan. Jag ska testa göra spritsade rosor idag, av smörkräm denna gången, så blir kanske lite bättre. Och en stor rosutstickare vill jag också ha! Den största i ebay-setet var på 4-5 cm tror jag..
#10 Mina kaniner och kycklingar i Marsipan höll ihop fint med äggvit och blev uppätna allihop. SP har jag bara limmat fast kantdekor med vatten. Har även testat att limma blommor med färdigköpt kristyr vilket jag absolut inte rekommenderar! Dom glider iväg så man får rätta till 3 - 4 ggr innan dom sitter vilket blir frustrerande. Men köp CMC så har du så du kan göra lim :)
Ja dom var riktigt söta men inte det billigaste. Runt 160kr.
Ja du har ju en hel del nu, försök lära dig hur du ska göra med dom först :D Hah ska jag säga som bara köper mer och mer men nu blir det ju till dop-tårtorna sen blir det inget mer handlande på ett tag mer än SP och Marsipan när det behövs.
Det blir ingen billig bur det där!Men den blir säkert jättebra så kaninerna har det mysigt sen :)
Ja jag vill gärna öva lite innan jag ska göra något, speciellt när jag ska göra doptårtor! Då vill jag ju att dom ska bli perfekta!
Den 90mm ros-utstickaren jag ska köpa kostar ca 70kr med frakt.
Jag har samma små utstickare från ett set men vill ha en större också och lite andra blommor längre fram sen när jag lärt mig någorlunda att göra blommor med dom formar jag har 
/T
nere vid kanalen, mellan trianglen & gustav adolf, ligger alltikök (har bakformar m.m), finns även en hemsida http://www.alltikok.se, brevid där ligger den amerikanska affären greys, med sina ingredienser och formar och så.. :) inte så mycket kanske, men är man ändå i malmö, så kan man kanske gå inom där :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
#11 Ja det går ju hur bra som helst men jag och mina tankar vettu
Tanken på ost fastän det inte smakas, tanken på smör fast det inte smakas, tanken på rått ägg fast det inte smakas. Inte lätt alltså.. Men ska köpa CMCn så har jag det iaf! Kommer aldrig ut tomhänt ur affärer ändå, fast borde spara pengar tills danmark istället. Ja kristyr är hopplöst irriterande så det använder jag inte till sånt.
Jag har börjat lära mig allt nu faktiskt, inte bladtyllen dock. Lyckas aldrig >.< Bladet blir bra i början, sen när man ska sluta blir det ojämt eller delat på två haha.. Dessutom fick jag en hel del grejer till i lördags, så har massa att pyssla med. Fast kommer bli mer i danmark, kommer inte kunna låta bli!
Ja precis!
Äsch lite väl dyrt för mig just nu, hoppas på att dom har sånt där i danmark. Mamma vågade inte köpa nåt till mig då hon inte har en aning om vad jag har för grejer, men hon sa att där fanns mängder av olika utstickare så jag hoppas på det bästa iaf!
#12 Tackar, blir en runda där också. Haha stackars min kompis som ska med, hon vill in i klädesaffärer men jag vill till bakaffärer 
#11 Haha ja alltid! Allt som det finns i som inte är gott smakar skitäckligt trots att smaken inte känns 
Ja men köp CMC (vilket dom förmodligen har i Danmark i den butiken också men för säkerhets skull)
Ja alltså,man får vara ganska snabb på slutet med bladtyllen och om du testar att vrida den lite och dra undan fort utan något som helst tryck på spritspåsen så borde du få till tekniken på det också :)
Nej det är klart man inte kan låta bli. Tycker helt klart du ska investera i en stor kavel! Och är SP'n så billig så skicka en sådär 3kg vit till mig med. 
Nej det är väl kanske inte så lätt för henne att veta vad du redan har och vad du vill ha för något :) Du får hoppas att det finns många bra och billiga utstickare där då:)
Sen så hittade jag adressen till de amerikanska butiken som madaska nämnde där dom har lite bakartiklar mest ingredienser tror jag men du kan ju kika om det är värt att gå in där :)
/T
#14 Haha ja precis! Usch, tankar styr ens liv för mycket.. Jag bad mamma kolla faktiskt då jag visste detta innan och hon hittade ingen så köper den imorgon.
Tack för tipset, får testa det nästa gång! Känns som om jag behöver göra en sats smörkräm endast för löv-träning haha.
Ja är dom så billiga så kommer jag inte ens kunna låta bli! Mamma sa att all SP var extremt billig, märkena vet jag dock inte. Det skulle finnas i stora paket också, får ta med tills vi ev träffas då ju ^^
Tackar, den 4e butiken att lägga på listan. Ultimate Cake, TES, Panduro, Alltikök och denna. Stackars min kompis, aja tur jag börjar få in henne i bakvärlden också! Ska bli skönt att komma iväg imorgon också, fick lite panik för jag var av med mitt jojokort men pappa hittade det. Sen är den kompisen så härlig (hon som har ADHD) och får en alltid på bra humör, så jag ska verkligen glömma allt ett tag!
fanns väl en del ur oetkers muffinsforms-sortiment sist jag var där, men jo det är väl mest ingredienser, fanns färdig icing m.m och self-raising flour fanns med, crisco o lite sånt. :) fast det kan man ju göra själv med om man vill. :)
lagerhaus har ju en rätt stor butik med, om jag inte minns fel, på väg från stationen upp mot gustav adolfs torg. men det är ju mest burkar och formar och sånt där. :) finns en mindre inne på triangeln med, och en på entre.. sp och sånt tror jag man hittar lättast på ultimate cake och panduro (inte outleten kanske) dock. :) tar du omvägen ut till ikea på svågertorp, har de ju en del formar och silikonmatta med där :)
har inte så stor koll på vad som finns på gågatan mellan gustav och trianglen dock, förutom där vid kanalen, men ibland ligger där småbutiker som poppar upp och försvinner igen, kanske de har något. haha :)
själv försöker jag få tag i någon med ett Martin Olsson-kort, så jag kan få tag i saker därigenom, vet inte om det är mycket billigare, men det är dit jag vill. :)
#16 Crisco är jag sugen på att testa, fast finns ju andra grejer man kan använda istället så sparar på pengarna tror jag haha.
Lagerhaus har vi här också, där har jag redan massor ifrån, likaså ikea så det klarar jag mig utan! Blir nog en runda in på lagerhaus ändå tror jag, älskar den affären, likaså min kompis och ska vi ändå dit så varför inte? Finns strössel jag vill ha där förresten, okej jag måste in där! Vadå besatt haha?
The English shop finns där, så den tar vi på vägen också!
Martin Olsson? Hehe nu får du förklara dig!
Tack för alla dina tips!
#15 Haha ja göra en massa minicupcakes med bra gröna löv på för att träna ^^
Du kan ju alltid sms:a och tala om vad för SP som finns till vilka priser så sätter jag över pengar också löser vi det den 16e eller vid något tillfälle som du är uppåt här. SP till bra priskan jag ite få för mycket av! Har dom vit Fun Cakes i kg-paket för bra pris så kan du ju tömma lagret åt mig
Haha nej men det skadar inte att testa andra sorter ibland också :)
Okej, tror ni kommer få en bra dag imorgon då. Men se till att hålla lite i pengarna inför Danmarksresan till helgen annars kanske du blir besviken på dig själv vilket vore lite jobbigt.
/T
Martin Olsson är en grossist till restauranger m.m, finns lite varstans i landet, men för att få handla där, behöver man ett organisationsnummer, typ företag eller förening, dock behöver det inte vara inom restauranbranschen, men som sagt, har man inget sådant får man inget kort och kan inte handla där. :/ jag vet att de har sjukt mycket grejer där, som jag vill ha, och det kanske inte är jättebilligt, men det är det inte någonannanstans här i landet heller när det kommer till tårt & kakbakande liksom. bara det att utbudet finns :)
#18 Haha ja precis, får göra dom i smyg och smussla in till lillebror min ^^
Säg någon som kan få för mycket av det? Typ ingen ju, iaf inte jag heller.. Men toppen, så gör vi!
Hoppas på det iaf. Ja jag måste tänka på det hela tiden, annars kommer jag hata mig själv för resten av livet eller nåt. Tur att jag har nära till danmark, vet var jag ska köpa mina grejer i fortsättningen!
#20 Ja det går ju smidigt att åka över dit ist för att beställa jämt. Men vissa saker kanske gå hitta billigare på eBay och liknande, typ såna set med tyllar och sånt set du köpte :)
/T
#21 Precis, så tyllar väntar jag med för jag ska beställa det stora setet :)
#22 Det tycker jag att du gör rätt i! Jag är supernöjd med dom jag har i det setet, vill bara ha några fler stora tyllar, 2 stora kopplingar och en liten koppling till :)
/T