En bok=)
idag kom boken jag beställde för några dagar sedan och den verkar vara mycket lärorik. Enda nackdelen är att den är på engelska men gisses vad mycket de var i den =)
Åh skulle vilja ha alla dekorerings och modelleringsböcker jag hittar!! Jag älskar allt sånt och man kan lära sig så otroligt mycket!
Hur mycket fick du ge för den?
/T
De var jätte mycket i den både steg för steg, recept och hur man bla modellerar (eller vad de heter?)
Jag gav 136 kr men såg nu att de hade sänkt priset till 126 kr.
Jag ska försöka ta lite bilder ifrån boken imorgon om jag hinner.
Har 4 tårtor som ska vara klara till Lördag 
Okej kul. Ta gärna lite kort ur boken när du har tid! Mycket att göra med tårtorna nu då. Roligt men lite stressigt med 4 st samma vecka! >.<
Jag har hittat en bok om tårtdekorering (svensk) med recept i början på smörkrämer och sådär sen hur man gör blommor och modellerar samt spritsar olika dekor. Den kostade ca 200kr men tror jag tycker det är värt det och ska köpa den när jag kommer hem på måndag.
Då ska jag även fixa kollage till röstningstråd (om inte kompisen som är superbra på sånt kan slänga ihop en fort i helgen) för jag vill ha igång nästa tävling snart också
Har valt tema sen ett tagn tillbaks och ska själv vara med i tävlingen för en gångs skull. Men det är absolut inget svårt tema och man kan göra med typ vilka bakverk som helst så jag hoppas på många bidrag! Vill ha fulla tävlingstrådar ju så man har mycket att rösta på. Så mkt roligare då!
/T
Fy dig att bara skriva att de fanns en svensk bok med dekoreringar och inte skriva vad de är för bok 

Vill du dela med dig av vad boken heter 
Ja de är lite stressig men jag ska försöka få färdigt 2 idag så får jag ta de andra 2 imorgon förmiddag.
Hopas de blir bra med SP:n, är lite orolig för den nu när de är så pass varmt. Får fram med kallufts fläkten.
#3 jag vill också veta vad den heter haha. Tycker också om sådana böcker!
#4 Jag minns inte namnet. Men jag ska nog kika in i bokaffären på måndag när jag kommer hem från Sthlm och se om dom har kvar boken. Då delar jag såklart med mig av namnet och pris!
Den verkar riktigt bra och intressant iaf!
Mycket stök och bök. Jag ska leta fram ett recept på en vaniljkladdkaka jag älskar med ska göra om den lite, jag ska öka mjölmängden och ha i kokosgrädde och röra ner riven kokos i smeten sen ska den ätas med lime-marinerade jordgubbar och vaniljglass så ska sätta igång nu! Älskar att skämma bort bästa vännen med god mat (kall couscous-sallad och lax i chilicreme fraiche i ugnen sen gratinerad med fetaost vilket vi båda älskar
) Också en söt, syrlig, kall, varm, krämig, lite krispigt, och ja… lite blandat med smaker och konsistenser i efterrätten! Såå gott.
#5 Som sagt minns jag inte men på måndag så köper jag den sen kommer namnet, en bild och ev betyg på den in här 
/T
#6 toppen, får hålla ut till måndag alltså! Dom har inte den på bokskotten i Stockholm då? Dom hade massa bak/cake pops/tårtdekor-böcker när jag var där. Dock var pengarna slut då.. ^^ bokskotten är betydligt billigare än andra bokaffärer också!
De låter bra
Den finns kanske på nätet i någon bokshop?
#7 Var på The English Shop förut och vart galet besviken, kom ut därifrån tomhänt så det blir att handla lite på eBay, modelleringspasta, en silikonform för knappar, rosetter och band + boken ist. Vi ska nog mest va hemma och mysa + ev picknick på långholmen på söndag. Jag har lite väl ont för att gå omkring i stan märkte jag idag! Bäckenet knäppte och knäna låste sig så kände mig mycket iväg när jag bara kunde gå långsamt. Så nu får jag bara ta det lugnt. Lägger dom ca 180kr på boken som den kostar!
/T
#9 precis som jag då! Fast jag kom iaf ut med en pastafärg. Hittade du inga kopplingar ens då? Ah vad trist :( fast ta det lugnt är inte helt fel det heller!
#10 Jodå men kopplingarna var in storlek enorm tycker jag det såg ut som. Så beställer nästa gång jag ska ha ngt på Kakburken 
/T
#11 så ser dom stora ut ju? ^^ den är identisk med den stora från kakburken som jag beställde :)
#12 Okej. Men beställer vid tillfälle då jag ändå ska ha tyllar också 
/T
Jag orkade inte gå förbi bokhandeln när jag kom hem ifrån Sthlm då det ösregnade, var kallt och jag hade ont. Men jag ska nog ta det någon dag snart. Så då lovar jag att tala om vad boken heter 
/T
Jag hittade för övrigt ett gäng svenska böcker om tårtor, vissa bara med recept och vissa med både recept och dekorering. Hittade dom på både Cdon och Adlibris. Dock inte den jag ska köpa men kan ju länka om någon är intresserad!
Lomelinos Tårtor, Tårtkalas: smarrigt och roligt till barnkalas, Dekorera cupcakes, kakor och tårtor, Himmelska kakor och tårtor, Festliga tårtor: Sockerkonst för alla och till sist Dekorera tårtor till fest.
Själv fastnade jag mest för dom två sista från Adlibris och överväger att köpa dom inom en snar framtid! Dom andra böckerna om modellera djur och hur man gör realistiska blommor är tyvärr på engelska. Men tror man kan lära sig otroligt mycket av dom svenska böckerna också. Så himla farligt dyra var dom inte heller. Så det får nog bli dom och den jag kikat på innan så har jag lite att läsa och kan lära mig massvis med nya saker
Jag älskar verkligen böcker där man kan hitta både recept och instruktioner på hur man dekorerar, spritsar och modellerar på olika sätt och även lite nya inspirerande recept! Boken "Festliga tårtor: sockerkonst för alla" innehåller bara modellering och blommor så den vill jag verkligen ha då jag vill lära mig modellera mer och göra ännu finare blommor! I "Dekorera tårtor till fest" så finns det 40 olika recept på tårtor och tydliga steg för steg-bilder så hur dom dekoreras. Det kommer absolut bli ett självklart köp framöver!
Tänk vad mycket roligt man kan hitta bara man är lite nyfiken och letar!
/T
Lomelinos tårtor har jag, de var väl där mitt "tårtintresse" började. Såg henne på Nyhetsmorgon i våras.
De två sista ska jag nog också köpa när ekonomin tillåter.
Fick hem ball tools idag i metall så nu säger jag bara släng dig i väggen plast ball tool. Vilken skillnad de var på de att jobba med
Jag fick massor av böcker i lördags, kan kolla upp vad alla hette. Vissa var riktigt bra, med steg för steg
Tror en av böckerna var den där "Dekorera cupcakes, kakor och tårtor" om jag inte minns helt fel.
#16 Okej :) Ja det är dom två sista jag tycker ser mest intressanta också. Har kikat på den näst sista flera ggr men ska köpa saker till doptårtor för ca 850kr innan oktober så det får nog bli att vänta lite med böcker och köpa lite saker här och där när pengar finns. Andra saker måste ju tyvärr prioriteras ibland.
Ja jag kan tänka mig att ball tool i metall är hundra gånger bättre! Jag skulle vilja ha lite såna saker också, och tack för länken till en ny sida med mer prylar att sitta och vänta på att ha råd med 
#17 Böcker är alltid bra att ha men jag tycker modellering, blommor och spritsning i olika tekniker till tårtor är intressantast :) Så den näst sista får det bli när jag har lite pengar över. Ev den sista också nån gång framöver :)
/T
#18 De var så lite så. De är bra att handla av och de har snabba leveranser
Jag testade att göra en ros men de ball toolsen i metal, kan lägga inte bilden på den imorgon
Den "hakar" inte upp sig så som den i plast gör ibland.
#18 Ja jag med, fast det är så dyrt så kommer typ aldrig ha råd.. Får nöja mig med youtube och de böckerna jag har!
#19 Vad bra! Kanske hittar lite av det jag ska ha till doptårtorna och 1årstårtan inne på den sidan ist om dom har bra priser :)
Ja lägg gärna upp bild!
#20 Förr eller senare har du nog 150kr att lägga på boken om modellering tror jag allt :) Jag måste ju sjalv vänta ett tag och prioritera saker till dom tårtor jag ska göra närmst nu.
/T