Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 3922 ggr
[_hsleiufhbtv]
6

Mario och lite annat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fyller 16 idag så tog tillfället i akt att baka en del. Skulle gjort ganska mycket mer, men då jag mår väldigt dåligt för tillfället blev det inte så. Fast det räckte gott och väl ändå!

Tårtan blev en mario-tårta, svampen överst är gjord i RCT och samtliga grejer på tårtan är av Marsipan. Den stora svampen blev tyvärr ganska ojämn när den fick stå över natten.. Det vita på svampen blev tyvärr inte kritvit då jag akut fick köpa modelleringsmarsipan på ICA.. Jag blev iaf nöjd ändå, det är huvudsaken. Trots allt min 4e tårta. Min 2a seriösa. Själva mariolandskapet varierar runt hela tårtan, tyvärr bara bild ur denna vinkeln, likaså mammas bild. Men den får duga. Tårtan är fylld med ljusa bottnar, chokladmousse, hallonmousse, hallon, vit chokladganache, mer hallon och dumlefuff. Jag är säker på att det var något till men kommer inte på haha. Ganska många fyllningar, men vill folket som skulle äta den ha det så så får dom det ^^

[_hsleiufhbtv]
4

Slarviga cake pops.. Orkade inte bry mig om att få chokladen jämn. Färgade dessutom vanlig vit choklad med pastafärg och det funkade kanon!

Måste bara säga att någon från england delade bilden på tårtan samt cake popsen på facebook. Sjukt stolt haha Oskyldig

[_hsleiufhbtv]
1

Och lite cupcakes som sticker ut från temat.

[_hsleiufhbtv]
6

Måste bara lägga upp denna bilden också. Mamma och pappa väckte mig med att ge mig kaninen i mina drömmar.. Så kände mig för första gången på ett tag riktigt lycklig och lugn. Bilden utstrålar verkligen äkta glädje, jag spacklar tårta med min drömkaninbebis i knäet, att jag sitter i pyjamas, oborstat hår och så bryr vi oss inte om ^^

Fick förresten en MASSA bakgrejer, SP och annat kul, så nu blir min bakning 100% seriös! Glad

Caf_Roy
0

Grattis!!!

Och tårtan var jättefin!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[_hsleiufhbtv]
0

#4 tack så mycket!

jessica87
0

Jättefin tårta

LisaF
0

Grattis (i efterskott) ! Roligt tema och häftig tårta! Glad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[_hsleiufhbtv]
0

Tack så mycket :)

NelliZ
0

Grattis bästa Linnéa! :D Vilken fin tårta.

Lite OT, men kan du berätta lite om kaninen? :3 Sockersöt

//Julia

[_hsleiufhbtv]
0

#9 tack underbara du! Hihi ja, hon är en viltgråbrokad liten flicka som ska kallas Elsa. Heter mossagårdens duma, duma betyder gepard haha, hon lever inte riktigt upp till namnet men det kommer kanske senare ^^ smyghoppade lite idag med henne då jag redan hade en lättbana uppställd och hon flög över precis allt! Första träningen och är strax över 3 månader. Min fina.. Ska förmodligen bli min nya avelshona också :D

NelliZ
0

Åhh, vad kul!!!! :D Verkligen jätte fin :3

//Julia

[_hsleiufhbtv]
0

#11 ja verkligen! Hon är megasöt :D

[Ingo.*.Ted]
0

Grattis! Vilken underbar kanin! :D Och en Super Duper fin tårta!! ;D

[_hsleiufhbtv]
0

#13 ja hon är mer än underbar.. Går så fint ihop med min ena hane just nu. Kastrerad såklart ^^ Tack! :)

[_hsleiufhbtv]
0

#13 ja hon är mer än underbar.. Går så fint ihop med min ena hane just nu. Kastrerad såklart ^^ Tack! :)

thegirlyone
0

OMG!! Så jävla fräck! Tycker du kan baka min tårta också!! ;DD

Tessen
0

Allt blev verkligen jättefint! Glad

/T

[_hsleiufhbtv]
0

#16 hm.. Tack antar jag :)

[_hsleiufhbtv]
0

#17 tack! :) kul att du är tillbaka här nu förresten!

Tessen
0

#19 Ja nu kommer jag vara inne här som vanligt igen :) Lite tråkigt att åka ifrån Sthlm men det är sånt man får ta. Ska ställa mig i bostadskö också har jag ju pengar i min lägenhet då jag köpt den billigt kontant och den är värd 140 - 150tusen. Så några få år så är jag nog ifrån hemska Skövde för gott ^^

Tråkigt att svampen vart bucklig över natten förresten Obestämd Så brukar det ju inte bli. Knasigt.

/T

[_hsleiufhbtv]
0

#20 äsch se det positivt! :) du fick komma ifrån och göra något kul iaf. Hoppas på att du kan flytta snart då ^^ Ja jag fattade inte heller det, fast fick svaret i går eller när det nu var.. Min bror hade varit igång igen.. Han visste inte vad det var i den så han hade försökt lista ut det genom att gå och trycka på den hela tiden efter jag somnat. Han förstör allt för mig haha ):

Tessen
0

#21 Ja det var skönt att komma iväg lite iaf!
Önskar jag hade ork att cykla ut till stallet men det känns tveksamt. Har inte ridit på över en månad nu och saknar att stå och pussa på Angasso och ta långpromenader i skogen!

Men jäkla lillebror. Du får skriva lappar där det står "Rör ej, blir förstört om man petar på det!" >.<

/T

[_hsleiufhbtv]
0

#22 det kan jag tänka mig! :) Jobbigt.. Skogsrundor är så mysiga också.. Mår du bättre annars? Smart.. Ska lätt göra det nästa gång! ^^

Tessen
0

#23 Psykiskt mår jag helt okej, kroppen är det sämre med så jag ska ringa reumatologen imorgon förmiddag och se om hon jag ska träffa är tillbaks snart för jag står inte ut med detta och måste få komma igång med lättare sjukgymnastik som stärker musklerna runt lederna.

Hah ja det tycker jag du ska!

/T

[_hsleiufhbtv]
0

#24 hoppas du kommer igång med det snart då! :) Svarar på ditt PM snart, är ute med hunden och orkar inte skriva allt från mobilen ^^

Tessen
0

#25 Ja bara hoppas jag får tid på sjukhuset snart sålöser det sig nog sen.

Ingen fara Glad

/T