Amerikanska muffins?
Någon som har ett recept för sådana? =)
Har tänkt göra sådana med hallon eller choklad men hittar inget recept!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag är tyvärr inte hemma så jag har inte mina recept här. Annar hade jag fixat fram ett. Är bara inne och kikar runt så ni sköter er 
Med sök på amerikanska chocolate chocolate chip muffins eller bara amerikanska muffins inne på google!
Hoppas du hittar något bra recept! Annars kan du ta ett recept på vanliga choklad eller hallonmuffins och göra i amerikanska muffinsformar och gör du chokladmuffins kan du ha i mörka och vita chokladknappar (finns i bakhyllan på större matbutiker). Mums! Riktiga chokladbomber är så gott men såå mastigt att man kanske orkar en halv!
/T
#1 Tack så mycket!
Ska åka iväg och handla strax hade jag tänkt så ska se vad jag behöver =)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#2 Det var ju knappt ingen hjälp alls. Men hop
as du får ihop något gott!!
Improvisation (som jag ska greja med strax och göra en vaniljkladdkaka innehållande kokosgrädde och kokosflingor) blir oftast bäst! Har redan köpt äkta vaniljglass och marinerat jordgubbar i lime och Socker. Nu ska jag ficka kakan sen ska jag fixa lax i chili-creme friacke, en kall couscoussallad och hratinera laxen med massa fetaost!! Älskar att skäma bort och greja till andra, så mysigt!
/T
Hittade ett recept! Men säger inget förrän det är smakat ;)
Dock fanns det inga chokladknappar i vår affär :/ så tog vanligt grovhackat blockchoklad.
// Anka
Ja det funkar fint med vanlig bak/blockchoklad som man hackar i grova bitar. Gjorde kladdmuffins med mörka och ljusa chokladbitar i.. *Mmmmh* :D Det blev som Tessen skrev, att man bara orkade en halv haha :D Lägg upp bild här sen och en kommentar om hur de blev! :D
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#5 Det är riktigt chokladigt och gott! Men väldigt mastigt. Nästan så man borde göra minimuffins av det 
/T
Hihi ja, jag sitter o funderar på om jag gjorde i vanliga eller stora formar.. Jag gjorde nog stora, men vi delade alltid på dem
mastigt var det. Men ääälskar choklad 
/ Lisa
Åhå, blev det både hallonmuffins och chokladmuffins! Det ser riktigt gott ut
Hoppas de blev goda också!
Du gjorde mig så sugen,så kunde inte låta bli o baka muffins idag.. 
/ Lisa
#9 Japp mamma önskade sig hallon så var tvungen att baka det tills hon kom hem =)
Du får gärna visa! =D
// Anka
Ja, hallonmuffins är gott!
Jag är även förtjust i blåbärsmuffins.. *mmh* .. Gillar du det har jag ett bra recept du kan testa
Ja, det kan jag göra. Lägger in en bild om en stund då jag fotat 
/ Lisa
Fy vad goda dom såg ut, langa hit några :D
#11 Åh, ja det får du gärna göra =D
#12 Tack! Haha javisst ;D
// Anka
jättefina och ser jätte goda ut, blev väldit sugen på baka. Och skulle du kunna skriva recepte eller ge en länk
.
Här ska vi se.. Det blev inga stora muffins denna gång, då jag ville göra "lagom"stora till fika o efter mat osv.
Det är i alla fall kladdmuffins med chokladbitar i.
Och här hittar du receptet på blåbärsmuffinsarna om du skulle vilja prova någon gång. Man kan ju ta vilka bär man vill, hallon t ex. om det nu va populärt i din familj
Älskar detta receptet i alla fall! 
/ Lisa
OKej tack kan man ta samma grundrecpet så att säga och till läga chokladbitar i mitten? 
#16 på vilka menar du nu? Hihi länken jag la upp va för blåbärsmuffinsen jag nämnde i #11. Vill du ha receptet på chokladmuffinsarna jag gjort?:)
/ Lisa
#14 Tack! Här är recpet på, Chokladmuffins och Hallonmuffins båda i amerikansk version! :)
#15 Tack så mycket, måste testa det nu i veckan :D Så god dina såg ut!
// Anka
japp, jag älskar verkligen choklad för mycket. Och tack för receptet, ska väl baka sen nån dag framöver
#18 tack så mycket
Ja vad roligt! Visa/berätta gärna sen hur det gick 
Åh, mums på de recepten du skickade.. Farligt gott!
#19 Jag använde mig av detta kladdiga recept:
Blev 16 små, och jag kan gissa på att det blir ungefär 7-8 stora kanske. 
2 ägg
2,5 dl ströcker
100g smör
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver (jag tog lite mindre då jag annars tycker det blir för mycket bakpulversmak)
Ev. mörk/ljus choklad.
Vispa ägg och Socker poröst. Smält smöret och blanda i det tillsammans med resten av ingredienserna. Smeten blir ganska trög.
Vill man ha chokladbitar i så hackar man dem grovt och blandar i dem i smeten, innan man klickar upp i formar.
Grädda på 200 grader i mitten av ugnen i 10-12 minuter. Inte mer! Även om det ser ut som att de inte är klara, så ska de ut- då går man inte miste av det kladdiga i mitten
/ Lisa