Nya karegorier.
Som ni kanske sett har jag efter mycket förfrågan fixat kategorier där ni kan fråga och tipsa om allergivänliga recept och även en för bilder på bakverken,
Jag har även lagt in kategori om frågor & recept, samt bilder på vegetariska/veganska bakverk.
Är ni allergiker, vegetarianer eller veganer så dela gärna med er av era recept! Även om ni är varken eller men har ett passande recept och kanske även en bild, eller varför inte en fråga om någon ska baka till en/flera som är allergiska och/eller vegetarianer eller veganer,
Jag är just nu bortrest tills på måndag (så otroligt mysigt att vara hos bästa vännen som bor i Sthlm och bara ta det lugnt och ha det mysigt i 5 dygn) men senast på måndagskvällen kommer en röstningstråd för sommartävlingen upp i en vecka. Sedan efter det kommer en annan tävling upp med ett än så länge hemligt tema. Kan bara säga att det kan tolkas väldigt brett och man kan delta med allt från en våningstårta till söta små mördegskakor, så då hoppas jag verkligen på ett stort antal bidrag med allt möjligt! Jag själv ska ha med minst ett bidrag. så jag ser framåt mot nästa tävling och hoppas på så stort deltagande som möjligt med ett brett utbud av bakverk.
Imorgon blir det limemarinerade jordgubbar, gammaldags vaniljglass och ev en kladdkaka. Inte mkt bakande men åh så gott!
/T