Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 1643 ggr
dermot
0

Vad ska jag baka?

Någon som har ett förslag på vad jag kan baka? ^^

Har tänkt göra någon slags muffins/cupcakes men vet inte vad..

Jag har tillgång till alldeles pinfärska hallon och vinbär (direkt från vår gård) och ev. några jordgubbar.

Sedan har jag det "vanliga", mjöl, Socker, grädde, kakao osv..

Nutella har jag också. Kanske något mer..

Men har ni något relativt enkelt för en amatör men som blir gott? Jag tycker att vissa muffinsrecept blir så torra. Obestämd Så gärna något som gör de saftiga.

Hur får man de förresten lite högre, så de inte säckar ihop menar jag?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[_hsleiufhbtv]
1

Hallonmuffins med nutellafrosting :D tessen här på iFokus har ett jättebra recept på vaniljmuffins som både blir högs och saftiga! Finns på hennes blogg om jag inte minns fel; tesstartor.bloggplatsen.se Nutellafrosting finns på sockerrus.se, så söker du bara på nutellafrosting ^^

dermot
0

#1 Tack så mycket Linnéa! Sätter igång direkt :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[_hsleiufhbtv]
0

#2 yey :D kom på att jag glömt skriva alla brighternamnen till dig o.O ska fixa!

dermot
0

#3 De blev jättesmå, de var fina när jag tog ut de ur ungen sen bara pffff… och de sjönk xD  men nåja de går väl å äta iaf ^^ Kan fota de strax!

// Anka

[_hsleiufhbtv]
0

#4 tessens blev jättebra xD mina också när jag gjorde dom.. Jaja dom blir nog goda ändå xD

dermot
0

#5 Var säkert för att jag använde såna där mobbade formar (hade inga pappersformar så fick använda såna där metall) och sen suger jag på att baka så det säger väl sig självt :3

// Anka

[_hsleiufhbtv]
0

#6 nej du är duktig ju o.O titta på din kanintårta tex :D Öppnade du ugnen när dom var inne då? Kanske sjönk då ^^

dermot
0

#7 Nej… Ja precis TITTA på den XDD

Bara yttepytte.. så aah.. xd

// Anka

[_hsleiufhbtv]
0

#8 den är FIIIIN :D Kanske är det då x)

dermot
0

#9 nee :((

Haha, jag visste inte att det berodde på det (A) jag får prova göra om de igen sen nån gång xD

// Anka

[_hsleiufhbtv]
0

#10 jo :3 Haha kan va det, beror ju på när du öppnade xD