Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1434 ggr
powderpuff
2

Ett hafsverk=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Onsdags när jag var på Maries hobby Corner så köpte jag mig en sockerkaksform som ser ut som en bok.

När jag kom hem var jag ju bara tvungen att testa den.

Så igår kokade jag en burk kondenserad mjölk och den fick svalna så då började jag fundera på vad jag skulle blanda den med för en burk räcker ju inte till hela bottnen.

Jag tog ca 70 gr med philadelphiaost och ca 2 jätte rågade matskedar av en smörkräm som var gjort med marshmallowfluff i.

De blev jätte gott även om jag var lite skeptisk till osten och mjölkens smak ihop.

Den blev lite rinnig men blev rätt bra när den stått i kylen över natten och stelnat till lite

Hmm vet inte om jag vill lägga upp bilden på tårtan då jag itne ansträngde mig för att få den fin, ville mesta testa smaken på fyllningen.

Men asch, den kommer här i alla fall. har bara ett lager i den då jag fick lite lite smet att fylla formen med riktigt så de vet jag nu till nästa gång hur mycket jag ska göra Skrattande

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

plutopellis
1

Haha! Helt underbar!!! Tungan ute

storost
1

Jätte fin!!

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[_hsleiufhbtv]
1

Åh vad häftig haha! ^^

powderpuff
0

Tack Skrattande

Tessen
0

Den var ju supersöt! Om det där är ett hafsverk så måste du ju kunna göra den otroligt vacker om du lägger ner hjärta och själ i det! Glad

/T

powderpuff
1

SkrattandeSka prova någon frosting nästa gång eller ha på SP istället.

Jag är snart färdig med konfirmationstårtan, den ska bara dekoreras också men de gör jag imorgon så den inte blir fördärvad av plasten jag lägger över. Tycker jag fick till SP:n på den idag så de var till och med min son och sambo som sa att den blev ju jämn och fin Glad Bild kommer på den imorgon.

Har du något tips på hur man får rosor och andra blommor att se lite blankare ut?  Tycker den flowerpastan jag gjorde blir så matt i frägerna när den torkar.

Tessen
0

Åh vad roligt att du märker att det går bättre från gång till gång nu! Då börjar du verkligen få in tekniken och rätta handlaget för att släta ut sidorna av SP'n. Vad glad jag blir för din skull och att det går riktigt bra nu! Till och med din man och son ser det och ger dig komplimanger. Det måste ju betyda otroligt mycket med såna komplimanger från ens närmsta som kanske inte ens bryr sig så mycket om hur tårtan ser ut, bara det är god Flört

Det jag tror skulle funka är att kladda in händerna med Petal base så att det fettet finns på kronbladen också sen. Men det kanske också blir matt och torkar efter ett tag.

Då är mitt enda riktigt "vettiga" tips att köpa lustre dust, antingen i flera olika färger (jag har 10 st) och använda samma färg som på blomman eller så nära nyansen som möjligt. Eller så köper du en lite större burk med sånt endast i färgen Ivory eller Pearl (ibland heter färgen till och med "Ivory Pearl"). Alla tre med det namnet ger ett lätt pärlemo-skimmer på blommorna så dom ser inte så matta ut som dom eg är så man lurar ögonen lite. Eftersom det skimmrar lite och glittrar väldigt svagt i pärlemo som inte täcker över färgen på rosen på något sätt utan snarare förhöjer den. Det skulle iaf jag göra! Hoppas att det fungerar för dig också Glad

/T

powderpuff
0

Jag har några sådana pulverfärgenoch tänkte jag skulle köpa mhem de metallic färgerna för de kasnke gör underverk Glad

Elena-Maria
0

Vilken fräck form! Vill ha =)

Fred och god växt!

[Ingo.*.Ted]
0

Wow! Häftig! SkrattandeEtt hafsverk..? Oj oj, då måste något du verkligen kämpat med se ut som något en ängel har kommit ner på jorden och gjort! Tungan ute