Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 3406 ggr
powderpuff
2012-07-09 13:57
0

Bakformar...

Hittade bakformar på ebay och sitter och funderar på om jag ska slå till och köpa de…

Hur hade ni gjort?

Det är dessa formar

Frakten går på knappt 500 svenska kr

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

[_hsleiufhbtv]
2012-07-09 16:23
0

Jag hade nog köpt.. Om jag hade haft pengarna ^^ med så pass många former är det ett väldigt bra pris.

plutopellis
2012-07-09 17:12
1

Det var dyr frakt :/ men fina formar! Frakten stod inte i annonsen eller var jag blind? Svårt! Är ju lite pengar ju…

powderpuff
2012-07-09 17:50
0

Jag skickade ett Pm till säljaren och fick svar att frakten skulle kosta 45 pund och de är ju knappt 500 kr (tror jag?!)

Ja jag tycker också frakten är dyr men över lag är de ju billigt ändå för ett sådant set kostar ca 749 kr med 4 formar + frakt på de också

plutopellis
2012-07-09 18:00
0

Spännande och roligt med nya saker!! :)

storost
2012-07-09 18:53
0

Jag tycker att det är extremt billigt och därför vore jag fråga i vilken typ av metall de är gjort. Jag personligen är allitid lite fundersam, när någonting är så mycket billigare än vad det kostar någon annanstans.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

powderpuff
2012-07-09 19:31
0

Hmm ska nog ta och slänga iväg ett pm till då och fråga om vad för metall de är. Vad finns de för oliga matrialslag på sådana formar?

storost
2012-07-09 19:46
0

Det finns aluminium (som är inte bra), sen niro (rostfirtt), plåt (billig), stålplåt (mellan), stål (dyr) och olika metall blandningar.

min egen hemsida.

powderpuff
2012-07-09 20:47
0

Har skickat mejl nu så vi får se vad de säger =)

powderpuff
2012-07-09 22:04
0

Har fått svar och de är gjorda av livsmedelskvalitet plåt och nu fick jag ett nytt fraktpris på 25 pund.

madaska
2012-07-09 22:12
0

om du ställer en till fråga, kanske du snart har gratis frakt? ;-) åh vad jag önskar att jag haft pengar att köpa ett sådant sett med just nu.. :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

storost
2012-07-09 22:18
0

Då jag inte har haft de i händer kan jag inte uttala mig om kvalitet. Men om de skulle vara "professional heavy duty…." då vore priset mycket högre. När jag räknar priset per styck då blir det 35 kronor som motsvarar ungefär priset från IKEA Drommar bakformen.

Du måste avgöra själv, om du vill satsa på de former.

min egen hemsida.

madaska
2012-07-09 22:21
0

jag har en liten form, i form av en bil, som jag beställde på ebay, den fungerar finfint, trots att det inte är en wiltonform.. är väl någon sorts plåt det med :) kommer inte ihåg vilken bara eftersom min sambo slänger alla lådor jag får med sådant :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

powderpuff
2012-07-09 23:14
0

Nu har jag köpte de. Jag bakar ju inte så många tårtor så de håller nog ett tag.

Jag uppdaterar sedan hur de är när jag får hem de Skrattande

plutopellis
2012-07-10 06:53
0

Åh så roligt!! Grattis till nyköpet :)

storost
2012-07-10 10:31
0

Ja, det vore toppen om du sedan kan meddela hur de formar är.

min egen hemsida.

powderpuff
2012-07-10 11:10
1

Tack, plutopellis, alltid lika kul att shoppa men nu börjar de bli riktigt dyrt så jag får lugna ner mig ett tag nu Flört

storost, rapport kommer och skulle jag glömma så påminn migGlad

powderpuff
2012-07-21 11:16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppdatering =) Idag har jag varit och hämtat formarna och de ser bra ut, ska testa att baka en liten tårta så får vi se hur formarna är att baka i men jag tror nog de funkar till de jag ska ha de till Skrattande

plutopellis
2012-07-21 11:17
0

Grattis! Ser fina ut! Glad

powderpuff
2012-07-21 12:12
0

Tack, ja de är bättre än jag väntat mig. Trodde de skulle vara rätt tunna i materialet men de var rätt tjocka

Tessen
2012-07-21 12:47
0

Det är bara att köra igång med 5vånings bröllopstårtan direkt nu då?! Flört
Men om du ska baka en tårta så kan du ju dekorera den lite somrigt och fylla på tävlingstråden lite till -blink blink- Det är ju så tomt där inne! Bara hålla tummarna för att det trillar in några bidrag mer iaf och att nästa tävlingstråd blir mer välfylld! Aktiviteten här inne har rasat öht senaste 4 veckorna, men det är ju förmodligen för att folk har semester och försöker njuta av, ehhm, sommaren? Eller reprisen av februari - mars som jag snarare tycker det känns som.

/T

powderpuff
2012-07-21 13:46
0

Tessen, en 3 våningstårta är jag sugen på att testaFlört Får se om jag har så många som vill komma och äta sedan av den.

Bakar jag så lägger jag in ett bidrag till, för visst fick man lägga in 2?

Tessen
2012-07-21 14:18
0

Hah ja det är alltid lockande att testa en höjd till. Men där kan det börja behövas något stabilare som stöttpelare i den understa tårtan iaf! :) Vanliga små runda plaströr som finns i byggvaruhus, ordentligt urtvättade och sen sågade i lagom höjd men man får såklart putsa bort ev plastflisor som blir så ingen råkar få plast i magen. :) Om du tar dom tre minsta och bjuder in tårtglada vänner och familjen så går nog tårtan åt. Kanske inte första dagen men en tårta går ju äta flera dagar i rad även om den är finast första dagen Glad

Jadå man får lägga in en sådär 2 - 3 bidrag så länge det håller sig till temat. Men man ska ju inte som ensam person översvämma tråden med sina bilder på en sats med cupcakes med en bild på varje dekorerade på olika sätt Flört Annars är det bara roligt och välkommet med fler!

/T

powderpuff
2012-07-21 14:26
0

Jag har varit på Biltema och köpa rör idag, tog de som var knappt 2 cm i diamter så de bör ju hålla tycker jag.

Räcker de man har vanlig tårtbricka imellen ändå eller man behöver någon rejälare där också?

Tessen
2012-07-21 14:43
0

Så länge du sätter ut pelare lite jämnt i en yttre cirkel ca 2 - 2,5cm in från kanten av brickan och sen en ring mitt emellan kanten och mitten och en pelare i mitten så ska det nog gå med dom vanliga guld/silverfärgade. Men kan vara en bra idé att investera i tjockare som går använda flera ggr om du planerar på att göra många våningstårtor för med en hårdare bricka behövs inte riktigt lika många pelare eftersom den inte riskerar att vika sig. Sen beror det såklart även på vad för storlekar du använder! Glad

/T