Cake-Pops!
Jag har under en tid börjat lite smått att baka Cake-Pops. Trodde att de bara skulle se fina ut, och inte smaka så värst, för så blir det ju oftast.. Men till min stora förvåning blev Cake-Popsen en riktig höjdare och tog slut snabbt! 
Dock har jag lite problem med att hitta någon bra färgtopping (eller vad man nu ska kalla det), har försökt att använda mig av vitchoklad med karamellfärg, men det blev ju misslyckat, så kan endast göra vita, ljus och mörkbruna Cake-Pops 
Någon som har tips på hur man kan göra istället för att försöka färga vitchoklad, så blir jag väldigt glad! 
Fast min egentliga fråga var, har ni testat att göra Cake-Pops någon gång?

Choklad går bara med speciell färg att färga. Det ska vara pulver och sen måste det vara fettlöslig färg.
"Jag har en fråga om choklad. Jag har som pyssel att gjuta egna praliner ibland, och skulle vilja experimentera genom att snygga till dessa genom att färga chokladen. Jag har dock inte hittat fettlösliga färger som lämpar sig till detta. Var kan jag få tag på lämpliga färger för infärgning av choklad?
Ja, Mats, det var en knepig fråga! Jag specialbeställer mina färger från leverantörer som bara handlar med företag. Min färg heter Pavoni Decorline och är ett italienskt märke. Precis som du skriver måste färgen vara fettlöslig och dessutom livsmedelsgodkänd, benämningen brukar vara "Chokladfärg". Kanske kan du hitta det på någon nätbutik eller specialbutik i stora städer som Stockholm eller Göteborg. Kom ihåg att du behöver bara några droppar färg. Jag har sökt på internet men inte hittat någon möjlighet för privatperson att köpa. Hittar inte du heller något är du välkommen att höra av dig till mig så kan du eller någon annan läsare av denna fråga köpa färg via mig.
Hälsningar Nisse"
http://www.nissesconditori.se/kontakta_oss.htm
Hittills har jag inte bakat cake pops, därför jag har inte hittat något bra recept utan Socker.
Vänliga hälsningar Stephan
Åh vilka söta
Kan man inte smälta candy melts då? Om jag inte minns fel används det ibland till cake pops.
#2 Jo! Det har jag läst om vid flera tillfällen
men har tyvärr inte lyckats få tag på några candy melts
har du någon aning om vart man kan köpa sånt i sverige? Kan tänka mig att utlandstransport kan ta en väldig tid..
#4 Kakburken och Strössel & Annat vet jag har 
Tack så otroligt mycket! 
#6 Inga problem 

#3 Varsågod
Jag vet att det är svårt att baka "söta saker" uten Socker. Men det blir sen försök.
Något standarrecept man kan utgå ifrån om man gör det på hårda kakor, eller mjuka? Finns en uppsjö av recept ju. Därför jag aldrig vågat mig på dessa
#8 du kommer nog snart över ett perfekt recept! 
#9 har det perfekta receptet! Dock tar det ett tag att göra det, men kan skriva upp det och skicka det till dig om du vill ha det 
#11 Ja tack! Lär ju regna bort här snart så likabra att göra något kreativt
Just för tillfället är jag och hälsar på min pappa, men åker hem tidigt imorgon, och då skickar jag receptet
hoppas det är okej
#13 Ta det när du hinner så stressa inte. Skall kika lite i butiker vad för kakor jag skulle kunna tänka mig använda. Ballerina vill jag testa iaf!
Men funkar det inte att färga chokladen med pastafärg?

#15 De är inte fettlöslinga.
jag brukar ta en en sockerkaka alternativt lite muffins och smula ner i en bunke, sen tillsätter jag bara philadelphiaost tills det går att forma små kulor av dem, :) mixar jag sen ner ballerina eller oreokex, så tillsätter man oftast lite mindre philadelphia typ eftersom där redan är en fyllning med :) VIll man istället ha en chokladig kaka, kan man ju använda sig av nutella istället :)
jag undrar dock också varför chokladen inte skulle kunna gå att färga med karamellfärg eller pastafärg? jag har färgat den vita chokladen till mina cakeballs med karamellfärg, dock inte så mycket, men ändå så det blev färg på den, utan problem? Kan det inte bero på vilken sorts choklad man använder sig av kanske?
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
#17 Eftersom choklad i stort sett består mest av av kakaosmör och dom mörkaste sorterna bara kakaosmör och kakao i stort sett (vit choklad innehåller nästan bara det kakaosmör och Socker, finns inte ens kakao i) så därför måste färgen vara fettlöslig, vilket pastafärger och karamellfärger inte är så därför är det bara en pytteliten del av chokladen som kan blandas med färgen, det är knappt så det syns. Därför finns det speciella såna här "Chokladfärger" som man färgar choklad med, bäst färg blir självklart på vit choklad. Vill man slippa färga själv kan man helt enkelt köpa Candy Melts istället.
/T
#18 Tack så väldigt mycket för länkarna! hade till en början lite svårt att hitta dem