Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 5107 ggr
[Ingo.*.Ted]
0

Sockervaddsmaskin?

Hej! Jag är galet förtjust i sockervadd, och såg nu att Öob har sockervaddsmaskiner till salu! (om dom fortfarande har det…?) Och är den sockervadden god som man gör i sånna maskiner? Smakar den likadant som "vanlig" man köper på liseberg och sånt, eller godare eller äckligare? Är det värt att köpa den och vad behöver man till att göra Socker vadd? Är det bara lite Socker man ska hälla i eller behöver man nått pulver man köper till…? Hur mycket blir det..? Många frågor jag vet, Sorry för att det vart lite rörigt men jag hoppas ni fattar! ^-^ Och jag visste inte på vilket forum jag skulle fråga detta, så hoppas det inte blev helt fel :/

TACK på förhand!

plutopellis
0

Ingen aning, aldrig testat "hemmagjord", hoppas någon annan kommer in och kan svara dig Glad

[Aquelegia]
0

Här har du en billig som står i beskrivningen att man häller i vanligt Socker och det smakar som på tivoli. Sockervaddsmaskin

Undrar bara hur man får olika smaker på dom om det är vanliga smakessenser som funkar?

KråkeBen
0

Jag har aldrig testat, men jag tror att det förmodligen smakar sammaGlad om du är osäker tror jag du kan kolla på blocket efter "riktiga" maskiner från tivolin, tror dock de kan vara rätt stora och klumpiga Förvånadmen förövrigt låter det hur mysigt som helst med en egen sockervaddsmaskin! Du kan ju alltid köpa en från ÖoB och testa! Glad (om priset tillåter dvsGlad)

plutopellis
0

Fasiken vad coolt!! Aldrig tänkt tanken att man kan ha och göra hemma Tungan ute

[Ingo.*.Ted]
0

#3 Ja det ska jag nog göra Skrattande 249 tror jag det kosta så priset tillåter, och visst vore det coolt att kunna käka sockervadd när man ville, och inte behöva vänta på nästa tivoli? Tungan ute Men det låter ju så himla mysigt att ha en sån där "riktig" man har på tivolin! Ska ta mig en sväng in på blocket och kolla där också! Flört

#2 (sorry för att du kom efter 3, blev lite rörigt där Obestämd) Jag har läst lite, att man kan köpa färgnings pulver på lite olika ställen, man kan kanske ha karamell färg, men jag tänker inte vara försökskanin ifall den exploderar och huset brinner upp! Skrattande

vaanjja
0

Jag smakade hemmagjord sockervadd för måånga år sen, nån maskin från Gekås… det var jättemumsigt, smakade nästan som på tivoli fast något sötare tyckte jag att det var.

[Ingo.*.Ted]
0

#6 Låter ju bra! :D

LisaF
0

Min lillebror fick en sådan för flera år sedan, och har gjort egen sockervadd några gånger.

Det är ganska meckigt att få till bra (möjligt att det blivit enklare på de maskiner som finns idag), men det blir i alla fall riktigt gott Skrattande

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Ingo.*.Ted]
1

#8 Tack för tipset! Då ska jag köpa mig en sån, så himmlans mycket kostar den ju inte, jag tror den är värd det Flört

plutopellis
0

Sen får du bjuda oss alla! Tungan uteFlört

[Ingo.*.Ted]
0

#10 Sure! Skrattande Jag skickar det på posten! xD Jag kommer in här senare och säger hur det blev! Tungan ute

plutopellis
0

Haha! Toppenbra!

Lycka till och hoppas det blir bra Glad

[Ingo.*.Ted]
0

Hoppas jag med! Skrattande Jag ÄÄÄLSKAR sockervadd, men nu för tiden tycker jag det eär så freaking dyrt.. Obestämd