Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 3319 ggr
powderpuff
2012-07-05 18:14
6

Konfirmationstårta.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska göra en konfirmationstårta till söndag så nu har jag suttit och pillat med lite blommor till tårtan och så här blev de.

Jag fuskade lite och köpte en psalmbok/bibel hos Marias hobby Corner

En mycket trevlig butik som jag kommer att köra till fler gånger. Blev av med lite över 1000 kr nu när jag var där Cool

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Tessen
2012-07-05 18:20
1

Vilka underbara fina blommor du har gjort! Både rosorna och dom andra är superfina! Du är så duktig :) Jag har aldrig lyckats göra en riktigt fin ros. Har iofs aldrig testat riktigt heller. Men dina såg underbara ut, även dom gula och dom små blå och rosa blommorna!
Dina dekorationer går verkligen framåt och utvecklas fort till riktigt hög kvalitet och vackra blomor!. Du är så himla duktig! Kyss

/T

plutopellis
2012-07-05 18:21
1

Så fina dekorationer!!

powderpuff
2012-07-05 18:58
0

Jag tackar för berömmet Kyss

Själv tycker jag rosorna är så sneda och vinga och som vanligt är man ju inte riktigt nöjd Glad

Satt och tittade på filmer på youtube och hittade en som jag gillade och tjejen som gjorde de var skitduktig.

Här är hennes hemsida med alla hennes "tutorials"

När hon gör rosor så tar de ca 5 dagar och hon låter de torka i mellan varje "lager"

Tessen
2012-07-05 19:24
0

Jag säger ju bara vad jag tycker och jag tycker det är fint!
Som vi konstaterat så många gånger så är man alltid sin egna största kritiker. Vilken riktig ros har du någonsin sett som är perfekt jämn och symmetrisk? Ingen skulle jag gissa på!

Ja vissa lägger verkligen tid på att göra sina blommor så perfekta som bara går. Själv tycker jag nästan det går lite till överdrift. Men visst, kan låta dom tunna FP-bladen torka till ett litet tag (1 - 3 timmar) emellan, innan man lägger på nya kronblad. Men verkligen inte så det tar 5 dygn!

/T

jessica87
2012-07-05 19:24
0

Visst är hon härlig marie. lätt att göra av med pengar där, men jag handlar allt mitt hos henne

powderpuff
2012-07-05 19:30
0

#4 Hade man varit nöjd med sitt arbete så hade de varit svårt att göra de ännu bättre , så ser jag de men jag uppskattar när ni goa människor tycket de ser fint ut Kyss

#5 Ja de var hon =) Längtar till hösten när hon ska ha lite kurser igen får då måste jag gå på någon av de. Hon skulle snart börja planera om de

Tessen
2012-07-05 19:47
0

#6 Sant, jag är likadan, tycker alltid att jag minsann kan bättre.
Är supertrött just nu, men ändå så vägde jag upp äggvitor till macarons och ska väga upp mandelmjöl och florsocker (måste köpa mer florsocker imorgon också för är inne på sista paketet och ska ha 4dl till macaronsen men har så det räcker till dessa iaf sen så har jag ju färdig god frosting) så ska nog vispa ihop dom strax, spritsa upp, sen låta dom torka till en timme. Så får vi väl se hur första gången blir. Förväntar mig inga stordåd med perfekta, släta macarons med fot på iaf! Flört Men förhoppningsvis något som liknar macarons och kanske till och med går att äta! ^^

/T

jessica87
2012-07-05 22:48
0

Då lär vi ses på någon av kurserna, jag går på de flesta som hon har.

powderpuff
2012-07-05 22:52
0

Åh vad bra, då skulle vi ju nästan kunna samåka för jag tror du kör förbi EKO i fjälkinge när du kör dit (såg på din FB sida var du bodde, själv bor jag ner mot Landön, korsningen mot Bäckaskogsslott fast åt motsatt sida Glad )

Då har jag stora förhoppningar att bli lika duktig som du om du gåt på hennes kurser Skrattande

jessica87
2012-07-06 08:33
0

Jo, vi kan nog samåka, om jag inte har bilen full med barn, har inget körkort så min man får köra mig.

Du kan nog bli duktig om du går på kurser hos Marie.

Tessen
2012-07-06 08:37
1

Jag har tråkigt nog inte råd med kurser så jag får sitta och kika massa tutorials på youtube och försöka lära mig själv och ifrån internet, bilder och filmklipp! Det går ju såklart också, men en(eller flera) kurs i blomtillverkning och en i modellering vore ju himla roligt!

/T

jessica87
2012-07-06 13:25
0

Mycket kan man lära sig själv. =) så det är ju en tröst. Jag själv tycker också det är lätt att gå kurs, för man lär sig saker man inte lär sig på ex steg för steg osv + att man får tips och så från andra också.

Tessen
2012-07-06 13:35
0

Ja är man en kreativ person så är det lättare att lära sig mycket själv, än om man har dålig fantasi.
Jo precis, man får ju också lite kritik för vad man gör bra och vad man kan ändra lite i ens tekniker för att förbättra sina blommor eller spn modellering och såntdär, vilket iaf jag tycker är extremt nyttigt att få höra ibland!

/T