Tips passionsfrukt/kokostårta
Jag skall baka en tårta till svärmor och då gäller perfektionism!
Tänkte mig en fyllning med någon sorts cream chesse/kokosfyllning. Tapat bort receptet jag tänkte använda här på sajten men tipsa gärna några ni testat själva och blev bra.
Även passionsfruktdelen är lite oviss.
Vill göra något roligare än bara standard vispgrädde/marsankräms baserade fyllningar.
Utanpå tänkte jag dock köra på standard vit choklad fluff då svärmor inte gillar vanligt grädde utan det skall vara tillpiffat lite!
Bottnarn har jag ett toppenreept jag alltid kör på som ej behöver saftas .
Jag har recept på två kokosmousser så du kan få båda, dom är ganska lika det enda är att det är marsanpulver i ena så det stabiliserar lite.
Kokosmousse
2 dl creme fraiche (34%)
1½ dl socker
2 dl vispgrädde
2 dl kokosflingor
Blanda samman creme fraiche och Socker i en bunke. Blanda tills sockret löst upp sig och cremedreaichen tjocknar
det går inte med lättcreme fraiche. Det tar upp till 15 min innan det tjocknar.
Ha i kokosen i creme fraiche blandningen. Blanda.
Vispa grädden ganska hårt. Vänd ner grädden i kokosblandningen.
Låt stå i kylen minst 3 timmar så att fyllningen stabilisera sig (kokosen suger åt sig vätska och blir mjuk och god)
Eller detta receptet
2 dl cream fraiche (34%)
1,75 dl socker
1½ dl kokosflingor
2 msk marsanpulver
2 dl grädde
Vispa ihop cream fraiche och Socker. Obs! Det går inte med lättfraiche utan måste vara den med 34%.
Man får ha en stor portion tålamod, för det tar tid (ca 15 min) innan den tjocknar.
Vänd ner kokosflingorna och vispa ner marsanpulvret, låt stå övertäckt i kylen några timmar.
Vispa grädden fast och blanda ihop.
Räcker till ett lager i en tårta.
-------------------------------------------------------------
Sen så har jag recept på en Passionsfruktsmousse och en Passionsfruktskräm.
Passionsfruktsmousse
1-2 lager
8-10 passionsfrukter (1 dl passerad juice)
1 burk kondenserad mjölk (ca 400 g)
3 dl vispgrädde
2 gelatinblad
Gör så här:
Lägggelatinet i blöt ca 5 min.
Dela passionsfrukterna och gröp ur dem.
Passera fruktköttet genom en sil och ta så många passionsfrukter att det blir 1 dl fruktjuice.
Värm lite av passionsjuicen och smält gelatinet i, rör ihop med resten av juicen.
Vispa upp den kondenserade mjölken och blanda med passionsjuicen. Vispa grädden fast och vänd ner i krämen.
Låt fyllningen stå i kylskåpet minst tre timmar innan du fyller tårtan.
Passionsfruktskräm
8 passionsfrukter
2 ägg
2 dl råsocker
100 g mjukt smör
Ev. färskpressad citronsaft
Så här gör du:
Dela 8 passionsfrukter och skrapa ur fruktköttet. Lägg det i en kastrull och värm upp men låt det inte koka, då försvinner vätskan.
Rör runt ca 1-2 min tills en del av kärnorna har släppt ifrån sig vätska och fruktkött.
Häll allt i en sil och rör runt och pressa med en träsked, för att få loss saften från kärnorna.
Om du inte får ihop 1 dl passionssaft kan du dryga ut det hela med färskpressad citronsaft.
Vispa 2 ägg och 2 dl råsocker pösigt. Tillsätt passionssaften.
Värm krämen på låg värme under omrörning, tills den blir tjock och pösig, det tar ett par minuter.
Ta bort krämen från värmen och klicka i 100 g smör under omrörning. Låt svalna först i rumstemperatur och sedan i kylen.
Förvara i burk med lock i kylen.
Om du vill ha något fräschare till kokosmousse så kan du göra en Whipped Cream Cheese frosting och sen tillsätta kokos i den? Lägger in receptet så du ser det iaf så du har lite att välja på.
300 gr cream cheese (ex Philadelphia)
3 dl grädde
1 knivsudd bakpulver
0,5 – 1 tsk äkta vaniljpulver
2 dl florsocker (det går att öka på mängden om den ska spritsas upp till 3 dl. Dock blir den mycket sötare då)
Gör så här:
Börja med att vispa grädden och bakpulvret hårt i en skål. Blanda cream cheese, florsocker och vaniljpulver i en annan skål med en slev.
Blanda sedan ihop de två skålarna och vispa, på låg hastighet, tills allt är blandat och den är fluffig.
Blir den lite för lös kan du ställa in den i kylskåpet en stund så att den kyls ner.
Sen så kan du ju kika i Smörkrämer/frostings(recept)-tråden eller Recept på tårtfyllningar 2-tråden. Båda finns under kategorin "Recept - fyllningar/toppings odyl"
Hoppas du hittar några recept du kan tänka dig att använda och att din svärmor blir nöjd med tårtan :) Och visst vill man göra annat än standardtårtan med marsankräm och grädde. Jag tycker det är roligare att experimentera med nya smaker och kombinationer! Och tårtor kan man som tur är göra lite i taget på eftersom jag får förbannat ont i handled och axel av att hålla elvispen för länge så oj vad jag längtar till den dag jag sparat ihop till en Kitchen Aid! Men det verkar som o det kan ta ett tag ): Tråkigt. Man vill ju kunna baka utan att hela kroppen värker så man måste ta smärtstillande. Nej då sparar jag hellre pengar och sparar lite på kroppen. Så mycket hjälpmedel som möjligt i köket vore ju bra att ha! Kan tänka mig att du känner det samma när du ska greja i köket. Jag tycker det är superkul att baka, men det kan tära lite på kroppen att stå upp och greja ibland.
Men hoppas du får ihop en god tårta och ta gärna kort på den och lägg upp här :)
/T
Bra då har jag dom i samma tråd och slipper leta. Måste man ha kokosflingor? Vill helst bara använda likör i fyllningarna.
Du skulle kunna göra en vaniljmousse och smaksätta med kokoslikör efter smak? Det tror jag skulle bli bäst resultat! Lägger in två recept på vaniljmousser här! Den med gelatin blir ju absolut stabilare och du kan bygga tårtan på höjden med den och ha all fyllning i! Jag tycker iaf höga tårtor är finast. Men om du använder en mousse så glöm inte att fukta tårtbotten lite för en mousse ger inte ifrån sig någon fukt. Du skulle bara kunna ta några teskedar mjölk blandat med vaniljsocker, eller varför inte mjölk blandat med lite kokoslikör för extra smak i tårtbottnen. Men vad du än väljer så ta en tesked och droppa ut lite så att du droppat det ganska jämnt över tårtbottnen så blir den saftig och god! :) Vill du inte ha för mycket vaniljsmak så tar du bort vaniljsockret i båda receptet, och föredrar du det andra receptet så tar du naturell Kesella ist. Om du skulle vilja bli av med vaniljsmaken helt i det första receptet så kan du även byta vaniljsåsen mot 2dl naturell yoghurt (typ turkisk yoghurt) eller 2dl creme fraiche ist (använd inte lätt-varianterna, dom är vattniga och ger sämre konsistens) för i det receptet är det ju inte marsanpulvret som ger stadga utan gelatinet så då kan du byta helt för att få en neutral mousse och och innan du vänder i grädden så vispar du i kokoslikör. Har du tänk ha i mycket likör (dvs uppåt en halv dl) så kan det nog vara en bra idé att iaf ha i ett halvt gelatinblad extra.
Själv skulle jag nog välja det första och ta bort all vaniljsmak för både vanilj och kokoslikör kan bli lite sötsliskigt tror jag.
2 dl creme fraiche
2 dl färdig vaniljsås t.ex. snabbmarsan
1/2 dl socker
1 /2 tsk vaniljsocker
3 gelatinblad
2 dl vispad grädde
1 knivsudd bakpulver
Rör ihop creme fraiche, vaniljsås, Socker och vaniljsocker. Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten o smält det sedan i en kastrull.
Rör ner gelatinet i vaniljröran med elvisp på hög hastighet för att slippa klumpar. Vispa grädden hårt ihop med bakpulvret och vänd försiktigt ner i den rumstempererade vaniljröran. Låt stå över övertäckt i kylen någon timme eller två innan du fyller tårtan.
---------------------------------------------------
2 dl Kesella vanilj
2 dl färdig marsan (vaniljsås, men lite tjockare gjord)
1/2 dl socker
1 /2 tsk vaniljsocker
2 dl vispad grädde
Gör så här:
Gör vaniljsåsen som det står på förpackningen, ha i lite mer pulver så att det blir som en tjock kräm.
Rör ihop Kesella vanilj, vaniljkrämen, Socker och vaniljsocker.
Vispa grädden hårt och vänd ner den i vaniljsmeten. Låt stå i kyl över natten.
Räcker till ett lager i normalstor tårta.
-------
Om du inte har något emot smaken av smörkrämer så skulle du kunna göra en likörfrosting att fylla med också. Receptet har du här.
Likörfrosting
115g smör
4-4,5dl florsocker
2 tsk kokande vatten
3-4 tsk Amaretto (eller annan likör)
Ev några droppar karamellfärg eller pastafärg
Vispa smöret fluffigt och tillsätt sedan florsockret lite i taget.
Avsluta med att hälla i vatten, likör och färg under omrörning.
Nu har du lite att välja på iaf. Lägg gärna upp bild sen, tala om vad det blev för fyllningar och vad du tyckte om dom :)
/T
Den första, kan jag använda cream cheese istället för creme fraiche?
Har det hemma nämligen då jag hade tänkt använda det i tårtan ^^
Passionsfruktmoussen undrar jag om jag kan använda passionsfruktjuice? Då passionsfrukterna i stan är i dåligt skick och väldigt dyra. Kärnorna skall ju ändå inte med. Vet nämligen en juice som smakar toppen!
Ett annat tips jag skulle behöva är: Jag skulle vilja ha passionsfruktgele att täcka tårtan med. Har ett recept som jag skall gräva fram som man täcker cheese cake med. Skall jag då ha tårtan i tårtformen och ha på gelen eller går det att bara hälla på?
Det där med vispandet blir också spännande för mig, tänkte egentligen börja redan imorse men har halva förmiddagen imorgon med så tårtan skall läggas ihop ikväll så får jag paus mellan mousserna stelnar och ihopläggandet. An kitchen aid ojoj det vore grejjer det! Hittad några på gengåvan men saknades alltid delar till. Där kostar dom inte många kronor!
Har dock ingen plats mer i köket som det ser ut nu. Den dagen vi har hus skall jag få en hel yta i köket med bara mina bakgrejer
Slipper jag dram fram allt hela tiden!
I vaniljmoussen som du ska ha kokoslikör i borde det funka med cream cheese (inga vattniga lättprodukter helst) ist för creme fraiche ja :) Se till att vispa det ordentligt bara så det inte är några klumpar för använder man t ex philadelphia och rör för hand är det svårt att få allt att gå ihop bra. Men det tror jag ska funka om du menar det första receptet med gelatin i!
Ja om du tar en juice av hög kvalitet som smakar mycket så tycker jag mycket väl att det ska fungera!.
Det där med gelén beror på hur länge du väntar med att hälla på den. Det kanske kan sätta ringen från formen runt tårtan medan det stelnar till så riskerar du inte att det rinner ut överallt!
Ja men det är ju jättebra att tårtan får stå fylld över natten, den blir alltid som godast då.
Jag brukar också titta på typ second hand och liknande efter Kitchen Aid, har hittat en trasig. Det är inget man släpper i första taget nä man väl har en. Har sett några på blocket som säljer billigare när dom fått en i julklapp och det är fel färg >.< Varför inte byta ist? Folk är knäppa?
Jag bor ju ensam. Hade jag bott med någon så hade det nog blivit ett gallskrik över alla skåp fyllda till bredden med bunkar, paj,formar, vanliga springformar, massvis med små mazarin-, hjärtformade(som man gör vaniljhjärtan i, dounutliknande- och helt runda miniformar jag fick från min kusin när dom rensade ut huset när som dom flyttade in i. Nästan alla är helt oanvända så jatack! Sen en hylla med grejer för dekorering (som strössel, choklad, modelleringsmarsipan och annat nödvändigt. Sen ett skåp med kavel på 50cm, kavelmatta på 50x50cm, sen så liggerr min sugarpaste och flowerpaste där inne, 10 pastfärger, 10 dammliknande skimmrande färger som man målar på som dom är eller utrörda i alkohol, ätbart lim, lite andra saker, modelleringsverktyg och allt för att göra fina blommor, lite utstickare för rosor och några anda realistiska blommor sen kan man göra färgglada orealistiska blommor av vissa, bokstavslinjaler, blomkant-dekor, annan kant-dekor. Sen ett skåp med alla basingredienser som olika mjöl, olika sorter Socker, bakpulver, sirap och ja allt sånt där, sen någon hylla i kylen med cream cheese, mascarpone, smör, margagaring, fruktpuréer, ägg, grädde och annat som kan vara bra :D
Det är nog tur jag bor ensam när jag har detta intresset! Haha. Men en Kitchen Aid i snygg färg som man kan ha stående framme hela tiden. Oj vad det skulle hjälpa i allt från vispa ägg o Socker till tårtbottnar, till marängfrostings, grädde till fyllningar och ja… allt möjligt som handleder,axlar, nacke och framförallt om man ska stå upp och greja, då strejkar ju kroppen direkt. Men jag försöker hitta genvägar runt det som gör ont för jag tänker ju aldrig sluta baka, det är för roligt!
Och hoppas tårtan blir riktigt frisk och god i smaken med passionsfrukt ihop med kokoslikören och vita chokladfluffet utanpå :) Tycker det låter som en kanon-kombination!
/T
Passionsfruktkrämen blev väldigt mild i smaken så lade på en passionsfruktgele jag gjorde i efterhand. I sista sekunden fick jag tag på rubicons passionsfruktjuice iaf, en butiksanställd letade reda på mig då han råkade hitta några på lager. Lämnade tillbaka dom svindyra passionsfruktern PUH sparade 70 kronor på det!
Kokosmoussen kan jag ju tipsa om använd INTE malibu! Tur alla är över 20 imorgon hihi, tänkte inte på att risken fanns att rumsmaken kom fram, vilket den gör litet granna
Försökte mig även på ännu en omgång passionsfrukgelé till toppen. Täckte först med krämen sen ett lager gelé. Hoppas det stelnar till lite mer.
Kokosen brände jag såklart i ugnen och jag har ingen plan b annat än gå och handla tidigt imorgon bitti. Kommer dock köpa skivade mandlar som plan b denna gången.
Sen köpte jag en sprits, väl hemma visade sig att jag visst tänkt likadant förra gången jag handlade så nu har jag 2 stycken haha.
Angående köket ja det bossar jag över. Sambon har då inget intresse av att bestämma vad som finns i lådorna så länge det finns mat! 
Dock är det jag som inte har nog med tid och ork att sätta mig in helt och hållet i bakandets värld. Kunde ju inte bli konditor och bagare nu så det har kommit lite i skymundan. Jag som precis hade införskaffat dylika grejjer till sp, fp med mera ^^
Det jag behöver som sagt dock är en kitchen aid. Älskar att baka bröd men knåda hehe….
Okej vad skönt att du fick tag i juicen!
Haha jo jag kan tänka mig att rom-smaken kommer fram en del. Men det var ju tur att det är en vuxentårta då ;)
Både krämen och gelén brukar stelna lite om det får stå i kylen ett tav vilket det nu får göra över natten så det ska nog gå okej.
Typiskt, alltid något som går fel, men hoppas det blir bra med skivade mandlar på sidorna istället då :) Annars kan du ju köpa hackade mandlar och strö över sidorna. Men det är ju en smaksak hur stora bitar man vill ha :)
Haha alltid bra att ha två spritsar! Jag använder engångspåsar. Men bara för att jag inte tycker dom andra blir 100% rena och sen så luktar dom surt efter ett tag.
Jag ska faktiskt se till att få så mycket hjälpmedel som möjligt som ortoser, höj och sänkbar stol med hjul på så jag inte står upp hela tiden och får ont. Det är tänkt att jag ska börja praktisera lite på ett konditori i höst vilket jag ser fram emot. Visst, smärtorna kanske blir värre, men jag ska bara ta 2 timmar om dagen till en början. Sen så funderar jag, trots mina ledproblem att söka in på yrkesutbildning inom bageri/konditori antingen nästa år eller året efter det. Man får inte göra tunga lyft där längre själv utan det finns mycket hjälpmedel. Bageri-delen är jag inte lika intresserad av utan vill bli konditor och det är inte lika tungt så då håller jag nog lite längre. Kommer få använda ortoserna på jobbet isf och ansöka om alla hjälpmedel som finns. Men jag har ingen gymnasieutbildning alls och trots smärtan vill jag utbilda mig och jag vill jobba så mycket som kroppen tillåter iaf.
Men för bakandet här hemma behöver jag först och främst en Kitchen Aid! Alla säger att det finns billigare maskiner som är lika bra. Ja okej det gör det, men jag vill ha en jag tycker är snygg också så jag kan ha den stående framme jämt för det sliter ju ännu mer på kroppen att pocka fram och plocka bort en tung maskin så fort man bakar.
/T

#7 Innan du skaffar dig Kitchen Aid, kolla hur stora degar du vill knåda. Kitchen Aid är inte den starkaste maskin. Du kan bara knåda deg med 1 kg mjöl = ungefär 1.7 kg deg. Om du vill knåda större volum, då är Kenwood Major Titan mycket bättre - upp till 4,5 kg deg 
Jag köpte den lite större (KM007), men den har min exfru fått 
Vänliga hälsningar Stephan
#9 Ar man som mig och mest bakar tårtor, cupcakes, lite kakor nån gång ibland och gör fyllningar, smörkrämer och frostingt så duger en Kitchen Aid alldeles utmärkt, tar mindre plats och är framförallt snygg så jag kan ha den stående framme på bänken jämt. Eftersom jag har såna ledproblem och inte skulle klara av att plocka fram och ställa undan någon sån maskin varje gång jag använde den, dels för att jag skulle få väldigt ont (så då kan jag lika gärna få ont av elvispen) och dels för att mina handleder och händer helt plötsligt slutar funka så jag tappar vad jag än håller i. Så skulle det inte vara en snygg köksassistent så skulle jag helt enkelt aldrig använda den för det skulle skada mig mer än hjälpa.
Men visst, är man ute efter att baka bröd och gör stora satser så är absolut inte Kitchen Aid i närheten så bra som en sån Kenwood som du länkade.
/T

Håller absolut med dig Tessen, när man "bara" bakar tårtor, cupckes, kakor mm då duger en Kitchen Aid absolut. Jag personligen tycker bara att den är fördyrt. Men, det är en annan sak.
Men att ha en köksmaskin som ska stå framme tycker jag är den Bosch också jätte snygg, men allt sånt är självklart absolut en smaksak
Själv har jag den Bosch som är över 18 år gammal, men fungerar fortfarandet utan problem. Ingen höjdare, men för mig duger den
. När det gäller brödbak då har jag en stor skål (32 cm i diamter) som jag knådar stora degar. Men jag har inte ont i lederna så går det för mig.
Jag hoppas att du får snart din Kitchen Aid
.
#11 Jodå den såg helt okej ut den också. Och Kitchen Aid har överpriser, det är mycket märket man betalar för men jag tycker den är överlägset snyggare än alla andra i design! Men ska önska mig bidrag i present och julklapp eftersom dom ändå envisas med att ge mig saker när jag inte är mycket för att fira sånt ens.(men har åtminstone en anledning att baka då) Då kan dom likväl bidra till saker jag behöver.
Just den färgen jag vill ha är inte den billigaste. Men självklart kan jag tänka mig att köpa en i Metallic Chrome ist för färgen Boysenberry och spara 800kr. Eller en i färgen Ice som också är 800kr billigare(med frakt dvs). Men jag kan ju absolut inte neka att jag helst skulle vilja ha en Kitchen Aid i färgen Boysenberry, MEN, Metallic Chrome och Ice är också snygga och Chrome-färgad och Isblå passar ju ihop med dom flesta färgerna man kan tänkas ha i köket! :)
Mamma har erbjudit mig sin Ankarsrum Assistent(ca 30 år gammal). Visst, den funkar alldeles utmärkt, brukar låna den när jag bakar hemma hos henne och den kan lätt ta större degar om man t ex gör kanelbullar eller saffransbullar. MEN jag kan inte lyfta den själv och den tar löjligt mycket plats. Dom nyare Ankarsrum är mindre och finns i snyggare färger (pastelliga rosa och blå t ex) och det är en väldigt stark och hållbar köksassistent. Men den tar fortf mycket plats även om dom är mindre nu än versionen som mamma har.
/T

Oj, den ser värkligen super snygg ut
. Här hittar du den billigare - inkl. frakt ungefär 4400 Kr (längst ner). Här i Sverige är det helt vansinnigt, vad de kostar….. (vet inte om du förstår tyska)
Det med firandet känner jag med. Ja, jag tycker att det är en bra lösning med bidrag
.
Ja min mamma har gått med på bidrag till en Kitchen Aid i present så ska önska mig det av resten som kommer och ska vara med och fira också. Kan nog få ihop en slant då iaf så jag inte behöver spara allt för länge. Även fast hon sett billigare kopior på Ullared. Jag förklarade för henne att jag vill ha en som jag tycker är riktigt snygg och jag kan ha stående framme hela tiden så jag använder den så mycket som möjligt. Och ja jo, det förstod hon ju då :) Hon tyckte det även var en bra idé med ett litet dessertbord. Dock tyckte hon inte tårta behövdes då men joho, jag vill göra en tårta också :D Sen får väl folk äta det dom tycker om.
Men oj, vilket bra pris ca 1200kr billigare än billigaste här i Sverige! Jag är inte särskilt duktig på tyska. Är det verkligen så billigt MED frakt? För isf så måste jag ju nästan beställa där ifrån eftersom det inte är någon tull inom EU. Och visst är färger riktigt snygg! Jag skulle ju helt klart helst vilja ha den :)
/T
#14 +17 EUR i fraktkostnad.
Stod precis under priset ^^
Tårtan blev AWESOME! Dock såklart missades det att ta kort men tänk dekoration a`la frukttårta. Gelén på toppen blev riktigt fin för att vara första försöket!
Hade mandelspån på sidorna då jag inte ville ha hela köket full i kokosflingor.

Ja, priset är med frakt. Själva maskin kostar € 479 plus frakt € 15. Det blir €494 (till kurs 8,9) är det ungefär 4400 Kr.
När jag köper någonting som inte tillverkas i Sverige, då kollar jag också inom EU. Främst Tyskland och Storbritannien är bra med priser, fast med Storbritannien måste man byta kontakten, men det är inte speciel svårt.
#16 Inte den från MASh den hade fraktkostnad men dom andra 2 vart det inräknat i priset.
Var inte så nogrann och kollade på alla sorry!

Priset 4400 Kr. är maskinen från MASH inkl. frakt. 
Hittade den på Amazon.uk också här. Kan inte hitta vad frakten är men $329 för en Kitchen Aid i den färgen skulle jag lätt betala! Sen kan jag tänka mig att frakten ligger på några hundralappar men det är det julätt värt för det priset eftersom den ändå blir så mycket billigare än här i Sverige.
/T

Enligt hemsidan är de alla från USA. Då tillkommer tull och svensk moms.
Och sen är de 110 volt!!
Nej vad tråkigt att dom lägger in från USA när det är på en sida från Storbritannien. Då får jag nog ta hjälp av någon som kan tyska ist och beställa där!
#15 Vad bra att tårtan blev god :D Synd att du inte hann ta kort, men huvudsaken är ju att den blev uppskattad!
/T

När du vill titta på amazon UK då är hemsidan http://www.amazon.co.uk
Där är den billigaste inkl. frakt £ 479 och det är ungefär 5200 kr,
Okej då var den tyska billigare! Då tar jag hellre hjälp av någon som kan tyska och beställer där ifrån!
/T

Det är en bra idée!
Vet att min brors sambo är duktig på tyska så när jag sparat ihop pengarna så ber jag henne om hjälp med det!
/T
Förlåt om det blev OT nu men förstår inte den från mash kostar 479EUR Sedan står det under 17EUR i "versandkosten" vilket är frakten den är inte inräknad utan är 479+17 ? Då blir ju det inte 4400:- ? Bara så jag inte missförstår om jag själv skulle köpa nått via internet ^^
Det är väl snarare vi som OT'at din tråd 
Nej jag räknar på runt 4700kr med frakt ungefär, valutan ändras lite hit och dit. Så ska spara ihop till det sen be min brors sambo som kan tyska hjälpa mig att köpa en :) För då får jag ju färgen som jag allra helst vill ha men som kostar 5495kr utan frakt som billigast här i Sverige. Har hittat okej färger (Metallic Chrome och Ice) som går på 4600kr här i Sverige. Men det är ju inte dom jag allra helst vill ha. Så kan jag få den i färgen Boysenberry för ca samma pris så är det klart jag kör på det :)
/T

#26 När du går in in informatinslänken om internationell frakt, då står det € 15 för frakt till Sverige. €17 är frakten inom Tyskland. Så stämmer min räkning.
Om du skulle räkna differansen om €2 då blir det omkring 19 kr.
Den här är läskigt god!!
http://www.recept.nu/leila_lindholm/kakor_och_tartor/agg_och_mejeri/passion_cheesecake/
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se