Döskalle tårta..
Idag har jag knåpat ihop döskalletårta.
Bottnarna är vanilj och sedan är de ett lager med hallonmousse och ett lager med tobleronefluff

Vilken söt!
Qui dormit, non peccat
Så häftig! :) ser riktigt god ut!!
Den är jättefin! Men vilka söta (toblerone) och goda fyllningar till en sån tuff tårta ;)
Snyggt spritsat med den går/svarta stjärn-bården både upptill och nedtill!
Du får bara slätare och finare SP för varje gång också tycker jag, nu är det riktigt fint! Ganska skarpa, snygga kanter och inga synliga veck. Om du innan du dekorerar tårtan smeker med handflatan på ovansidan så det kommer lite värme från handen (sätt aldrig i några fingrar eller naglar för dom märkena får man inte bort och händerna får inte ens vara lite fuktiga) så blir det faktiskt ännu slätare ovanpå och man kan få bort om det är något envist litet "veck" i smökrämen under SP'n. Och lägg alltid mycket tid på spacklingen, även om det är tråkigt så fortsätt tills det är så slätt du kan få det annars får man betala när man lägger på SP'n!
Men i största allmänhet en riktigt snygg och välgjord, hög och fin tårta :)
Om du ska beställa SP från någon webshop någon gång snart så släng med lite tårtbrickor (dom som är i guld eller silver och bara en sådär 2mm tjocka men ganska stabila, kostar mellan 5 och 7 kr/st) för det blir mycket enklare att jobba med tårtan då och du slipper att det är pilligt när du inte ha den på något som är helt platt :) Ett litet tips bara ^^ För själv skulle jag få ett tokryck på att jobba på en sån där tallrik med uppåtsluttande kanter! 
/T
Åh va fin! Och tobleronefluff, hallå, hur gott lät inte det!? :) Vad duktig du är på att spritsa! Tycker du ska vara lite mallig faktiskt ;)
Fred och god växt!
Tack alla 
Tessen, de är en tuff tjej men söt på insidan som ska ha den och hon gillar hallon och toblerone. Denna gången fick jag till sp:n lite grann i alla fall så nästa gång hoppas jag de blir ännu bättre
Ja jag ska beställa en massa tårtbrickor och kartonger för de är inget bra med faten + att jag snart har inge fat kvar hemma 
Men annars skulle de nog varit lite "tuffare" smaker. Har du några tips på sådana?
Haha nje jag vet inte riktigt vad tuffa smaker skulle kunna vara. En mousse med mörk choklad som man färgar med svart pastafärg? :P Haha nej men även dom "hårdaste" människor tycker nog om en lite söt och syrlig tårta ibland ;)
/T
Den var jättefin, det var jättesnyggt spritsat :)
Min blogg: http://jessikashundliv.blogspot.se/
#7 Tack
Behöver träna lit mer på spritsningen… Detta är ju bara helt enkla vanliga "stjärnor"
#8 Ibland är det finast med det som är enkelt, det behöver inte vara jätteavancerat varje gång
Min blogg: http://jessikashundliv.blogspot.se/
Innehållet lät supergott och den var riktigt snygg!
Riktigt lyckad tårta tycker jag det verkar som 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#9 Jo visst är de så. Ibland är enklast riktigt fint de också 
#10 Tack, sitter och väntar med spänning på vad de tyckte om den. De som skulle ha den skulle höra av sig sedan