Nya Saker
Idag var jag iväg och inköpte lite mera saker till allt tårtbak.
Det blev bla, 10 tårtkartonger, tårtbrickor, 2 större tjockare tårtbrickor.
extra svart pastafärg
Nya fjärilsutstickare
en liten rosutstickare (tänkte använda till andra blommor)
en springform hjärta ( 49 kr på öb.)
1 flowerpaste
3 paket 1 kilos funcakes sockerpasta (aldrig testat)
3 spannarm i kilos sockerpasta Satin Ice (aldrig testat.
Samt en set med riktigt vassa knivar, typ skalpellknivar till att skära med när jag modellerar och så. (50 kr på biltema för ett set på 17 delar i en ask.
Ska bli spännande att pröva sockerpastan, har alltid endast haft ballinas så det ska verkligen bli kul..
Jag har provat sp:n i både burken och den i påsen och tycker de är jätte bra (har i och för sig itne testat så många andra).
Smart de med knivarna att man kunde köpa de på gubbdagiset (biltema) 
Behöver också ha några tårtbrickor och kartonger.
Skönt att höra att du tyckte dom var bra.. ska bli spännande och få en egen uppfattning.. Gubbdagiset, ja, det stämmer verkligen, men nu hade de något som passade mig och bra pris också, behöver verkligen vassa knivar.
Inte alls avis! Nej, inte ett dugg 
köpte föressten en snurrbricka på ikea igår också.. välbehövlig kan jag säga.
Åååh, avis jag blir! Vill också. Drömshoppade ihop en svindlande kundkorg på en bakwebbshop häromdagen. Beställde ju inget, men fick drömma lite en stund i alla fall =)
Har testat Fun cakes de 3 gånger jag gjort täckta tårtor. Tycker inte den är så god… gillar inte eftersmaken. Men fint blir det ju =) (har inte testat nån annan så kan inte smakjämföra direkt…)
Fred och god växt!
Okej, ja, jag brukar också drömshoppa, speciellt när jag är i tårtbutiken, vill ju ha ALLT!!!
Ska bli kul att testa både utseendemässigt och smakmässigt, återkommer om vad jag tycker om det.
Jag kan tala om att Fun Cakes är mycket bättre än Ballinas enligt mig iaf! Ballinas har en lite kemisk eftersmak men det tycker jag inte att Fun Cakes har! Den enda Ballinas-produkt jag använder är deras Flowerpaste som faktiskt är riktigt bra!
Men vad man tycker om att jobba med och vad man gillar smaken på är oftast ganska olika och tur är väl det annarrs skulle en och samma sort vara slut jämt. Men jag tycker iaf Fun Cakes är en av dom bättre och ska testa deras MMF, chokladsmak och fruktsmaker också :)
Men jag tror att du kommer tycka båda sorterna är bättre än Ballinas iaf, för Ballinas är tyvärr en av dom sämre sorterna, även om det är smidigt att man kan lägga den direkt på grädde utan risk att den smälter, men det är också enda fördelen enligt mig!
Fun Cakes är en väldigt lättarbetad SP så jag hoppas du blir nöjd, skriv gärna vad du tycker om den sen! 
Och glöm för guds skull inte bilder på din underbara tårtor till helgen! Jag blir så otroligt inspirerad och glad varje gång jag ser en tårta du gjort så fler, fler, fler bilder! Jag blir så himla baksugen varenda gång du lägger upp en bild och det är så kul med sån inspiration av dina otroligt vackra tårtor! Jag älskar verkligen kreativa människor!
/T
Tack Tessen för dina ord, det kommer nog upp bilder, även om de inte skulle bli bra.
Jag tror Funkcakes kommer vara bra, många har sagt det. en nackdel med ballinas tycker jag att den är så trög o kavla, man får ju ta i för kung och fosterland.
Bara den inte smälter. ballinas får en smält yta ibland i kylskåpet (pga fukt) men jag använder alltid smörkräm.
Roligt om jag lyckas inspirera någon.
Jag kan inte se hur dom inte skulle kunna bli bra. Det är nog bara i dina egna självkritiska ögon som det finns några fel.
Jag tycker absolut Fun Cakes är lättare att kavla ut och jobba med än Ballnias!
Det är bra att alltid spackla med smörkräm.
Kan tänka mig att många blir inspirerade av dina fina tårtor"
/T
Jag blir inspirerad! =)
Har aldrig testat Ballinas SP men vill göra det eftersom man då kan spackla med grädde. Men när ni säger att den är seg att kavla blir jag lite… orolig… tycker Fun Cakes är seg att kavla redan.. Vad ska då Ballina vara?! ;)
Fred och god växt!
Väldigt seg och hem kemisk eftersmak! Men alla tycker ju olika som tur är 
/T
Tycker Ballinas Vanilj är god. inte mer hemsk att kavla än att det går, men jag har ingen annan att jämföra med
Kul att ni inspireras iallafall