Nya leksaker :D
Idag fick jag hem min senaste beställning från eBay som skickades i tisdag förra veckan. Så nu har jag även 26gauge mörkgrön floristtråd, 50 st ca 37cm långa så jag kan dela dom i både 2 och 3 delar beroende på hur lång stam man behöver/vill ha. Jag fick även hem mörkgrön floristtape i exakt samma färg som tråden, tapen är 12mm bred och hela rullen består av 27!! meter tape som man även stretchar lite i när man lindar den om floristtråden så att den ska fästa i sig själv. Se fram emot att göra rosor på stam, även lotus(vattenliljor som jag har utstickare till hemma), sen även kallor, orchidéer, liljekonvaljer och 2 andra sorters liljor(brudliljor och exotiska liljor) som jag har planer på att köpa utstickare till när pengar finns över :D Åh, ser verkligen fram emot tills jag kan sitta och pilla med sånt. Bara en vecka kvar sen har jag förmodligen ortoser som gör att jag varken skakar eller får ont av att göra blommor :D Det ska verkligen bli helt underbart!
Sen så fick jag hem ett "Quilting tool" som man kan göra söm-liknande mönster i nallar, filtar och allt man nu kan vilja ha sömmar i, i andra änden är det en böjd, lite avlång grej som jag mycket väl skulle kunna använda till att forma vissa kronblad till blommor med om man vill ha en skarpare linje i mitten.
Sen så fick jag även hem en Diamond side embosser så man kan göra såna där fina, perfekta diamantformade mönster på sidor av tårtor täckta i SP. Har alltid velat ha en sån för att kunna göra riktigt vackra tårtor med små sockerpärlor fastlimmade i varje "kors". Sen så fik man med en liten droppform, en liten rosform och andra saker jag inte riktigt kikat in än då jag inte öppnat och plockat isär dom än utan vill ha något att förvara både Side Embossern och dom små tillbehören i så att inget försvinner.
Men om ni bara kunde tänka er bad jag ser fram emot att testa allt :D Nya dekor-saker är ju så roligt och alla som köper såna saker emellanåt vet nog mycket väl hur jag känner. Det nästan pirrar imagen av lycka när ett nytt paket har kommit! Haha det är nästan löjligt att man får den där pirrigt, lyckliga känslan av att få nya dekor-saker för att kunna göra nya grejer om dekor till tårtor! Det är få saker som gör mig riktigt glad nu längre pga min smärta. Men jag blir som ett litet barn på julafton varje gång jag får en paket-avi eller ett paket sitter fastkilat i dörren för att det är för stort för att få igenom så man fort som attans öppnar dörren och rycker åt sig paketet, struntar i den andra posten och smått rusar in i köket och med ett stoort leende öppnar paketet även fast man mycket väl vet vad som finns i
Och nästa månad så fyller jag år. Då ska jag faktiskt bara önska mig bidrag till en Kitchen Aid för att underlätta bakningen, att göra marängsmörkrämer och annat som ska vispas länge för vibrationerna gör att jag får ont från handled ända upp i nacken om jag sitter med elvispen för länge. Men jag kan inte låta bli att göra cupcakes och tårtor och dekorera dom efter bästa förmåga. Jag kan helt ärligt säga att jag hittat min passion och något jag kan tänka mig att fortsätta med resten av livet för inom bakning och dekorering så lär man så länge man lever! Så länge jag får dom hjälpmedel jag behöver så ska jag gå en yrkesutbildning inom Livsmedel bageri/konditori. Sen ska jag ta alla skitjobb jag får tills jag får mitt drömjobb som konditor och få dekorera olika tårtor. Gärna på ett konditori där dom tar emot beställningar på bröllopstårtor så man får lite mer avancerad dekorering. Och nu längre så får man ju inte göra allt för tunga lyft inom dom yrkena utan hjälpmedel iaf vilket underlättar för mig väldigt mycket. bara för att jag har en obotlig sjukdom så ska det minsann inte på sätta käppar i hjulen för mina drömmar! Visst, det kanske tar lite längre tid än för helt friska människor, men jag ska nå dit. Och det hela ska börja med att f-lassan och arbetsförmedlingen ska fixa praktikplats åt mig till hösten på ett konditori där dom bakar allt sitt eget påplats, där ska dom se till att jag får ett eget litet hörn och sitta och greja i, bara 2 timmar om dagen till att börja med, men om jag känner att jag orkar så kommer den tiden att ökas och vem vet, när jag väl börjat plugga sen så kanske jag har lite extraknäck så man får inte lite extra pengar och slipper leva på bara studentbidrag och studentlånet. Även fast jag överväger att sälja min lägenhet(som är värd 150tusen ungefär) och flytta någonstans billigare för att ta mig igenom det året med yrkesutbildning utan att behöva dra på mig et års studieskulder! Men så bra som jag trivs här så tar det emot. Så får jag bara ner alla kostnader, kanske kan jobba några timmar i månaden så jag får en tusenlapp extra iaf så kanske det kan vara värt det där året med studielån. Det är ju trots allt en investering i sitt eget liv! Åh vad jag önskar att jag kunde börja plugga i höst, men jag måste reda ut allt med mina sjukdomar först, ordna upp min ekonomi, få tag på alla papper och verkligen skicka in dom i tid så jag har så stor chans so möjligt att komma in. Första 1 - 3 månaderna kan jag faktiskt få behålla aktivitetsersättningen bara för att känna på om jag klarar av heltidsplugg (vilket jag iofs är helt inställd på att klara av då jag måste då göra någon med mitt liv som jag har passion för) men 1 - 3 månader mindre med lån är ju superbra det också. Men nu går jag händelserna i förväg bara för att jag är så himla uppspelt. Men nu ska jag tyvinga mig att bädda ner mig för jag ska upp imorgon kl 8 och kl 9 (ev lite tidigare) ska jag traska iväg till till tåget för jag ska på möte hos en smärtpsykolog på ett rehabcenter i en annan stad. Sen när jag kommer hem till Skövde igen så ska jag direkt iväg och äta lunch med min mor, sen ska hon hjälpa mig att storhandla lite då jag bland annat behöver kattsand och inte kan bära den hem. Sen så vid kl 15 så har jag återbesök hos min läkare på vårdcentralen som jag är helt 100 på kommer sluta med att jag får ett totalt utbrott då han behandlar mig riktigt ila, inte smärtbehandlar mig på ett ordentligt sätt utan jag har så pass ont ofta att jag får låta bli att röra på mig för mycket och träna vilket gör min ännu sämre vilket han kommer bli arg över. Jag kommer försöka kräva remiss till reumatologen för en undersökning av en i vissa fall allvarlig ledsjukdom, men kommer neka mig remiss. Så förbannad kommer ja ta mig hem, ringa och byta vårdcentraloch hoppas på att bli bättre behandld där så jag kan träna, baka, laga mat, diska, städa, ut och rida ibland, alltså saker som är nödvändiga. Nu vart det iofs lite annat babbel också men ååk, nu kan jag snart börja öva på blommor på riktigt!!
/T
Måste bara fråga, vad är floristtråd? :$
De är ju så kul att få hem sakerna. Måste ju bara säga att ebay är ju rent livsfarlig. har köpt en del där nu och vill ha en massa till 
Köpte penslar den 21/6 och de kom igår så de var väldigt snabba ryck 
Har köpte bla floristtråd, blomformare, palettkniv , quilting tool och Funkey bokstäver.
Vill också ha en Diamonde side embosser.
Hoppas de ordnar sig med allt runt omkring dig 
Kan du inte berätta hur du ska göra rosorna på stam och så? hade själv velat testa göra det.
Har precis tttat på youtube om hur de gör rosor. Tycker denna var så snygg när den var färdig. hoppas mina "trådar" kommer snart så ska jag genast prova
Tack! ska kika!
De var så lite så. Jag har sparat den i favoriter så jag kan gå tillbaka och kolla om de blir galet när jag gör en ros. 
#1 Floristtråd använder man till att göra en stam eller stjälk på blommor, vill man ha den tjockare så använder man florist-tapen att få det att hålla ihop :)
#2 Ja men gud man blir fullkomligt beroende och så fort man har några hundralappar över så går det till tårtdekorerings-grejer. Ja Diamond side Embossern går göra riktigt fina mönster med och den är inte så himla dyr heller! Jag tror jag ska göra en med sånt på till min födelsedag om ca en månad så då får du se resultatet om det går helt åt skogen eller blir i närheten så fint som på bilderna 
#3 Även fast du fick länken med en video där så kan jag ta lite bilder och beskriva hur jag gör också om jag tycker att rosen blir bra!
Nästa gång jag beställer så åker det nog med Liljekonvalj-utstickare bland annat så då får steg för steg-beskrivningen vara klar så jag också kan göra fina buketter :D
Ock på söndag så drar ju faktiskt nästa tävling igång också kom jag på :D Åh den ser jag fram emot och hoppas på många bidrag och ni får självklart lägga in flera bidrag per person :D
Men nu känner jag mig som en levande död, har varit vaken sen kl 15 i måndags pga insomnia och ångest. Så nu ska jag sova innan jag ska skriva in lite fler annorlunda recept i fyllningstråden så man kan variera sig ännu mer och göra lite udda tårtor! Ska äve göra en annan tråd men det avslöjar jag inget än men kan bara säga det är något jag vill hjälp med! 
Godnatt alla goa sötnosar här på bakverk, vi hörs imorgon (idag) igen! 
/T