Kavel..
vad har ni för kavel?
Är i behöv av en ny då min marmor kavel flisar sig lite i kanterna
Sil-Pin Silikonkavel som säljs hos bland annat Bagaren och Kocken har jag, fick den för någon månad sen och är frälst :)
Tårta mera!
Jag har bara en gammal brödkavel. har tänkt köpa en annan, men har inte fått tummer ur till att göra det ännu.
Tack för tipsen. Ska kolla upp de.
Tessen, har tittat lite på de på ebay men de verkar inte som de skickat kavlar till sverige (om jag förstått de rätt??!!)
Jag har samma som Tessen, körde på vanlig brödkavel några år innan jag köpte den på kakburken. Kör man på vanlig kavel kan man lägga locket uppochner så syns inte kavelstrecken.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#4 Jodå dom små kavlarna skickar dom iaf till Sverige så tycker dom borde skicka dom större också :) dom flesta säljare iaf.
/T
#6 Skulle haft en som är ca 35 cm men de flestar bara "Post in - united Kingdom" utom de som är riktigt små kavlar.
De ska väl står "post in worldwide" om de skickar till bla sverige.
#7 Dom flesta i Storbritannien skickar till Sverige. Kan kolla runt lite åt dig om du vill :)
/T
De är bara om du har tid och lust, annars blir de en som #1 har. Den verkar också vettig (om jag får tag i en grön) 
Brukar kika runt lite på eBay i stort sett varje dag så det är klart jag kan titta efter en! Tycker det är enklare att kavla lock med en så lång kavel som möjligt.
/T
ok, de låter bra
Hittade en som avr runt 60 cm men den skickades inte till sverige, tyvärr 
Det borde finnas såna på runt 50cm if som dom skickar hit. Men ska kolla runt lite :)
/T
Jag tackar så länge.
Fick mina puderfärger och pennor idag ifrån ebay 
Okej vad kul :) Då har du lite att greja med iaf och göra lite blommor eller något kanske!
/T
jaaa
Jag har gjort egen FP idag så sedan ska här lekas och kladdas och skulle de blir ful är de bara att slänga FP:n
Haha ja men det är kul att greja med FP och öva på att göra blommor!
/T
De tror jag de och de känns inte lika dyrt att slänga hemmagjort FP än om man köpt den.
Blir kanske några bilder här sedan om jag får till något 
Ja jag ska börja öva på lite blommor jag också. Väntar på att få hem lite floristtråd och floristtape jag köpte på eBay i söndags så jag kan göra kallor och rosor med stam på. Blir det något bra så kommer det nog upp bild på det också om det blir några bra :) Ska öva lite på både realistiska och enklare lite orealistiska blommor.
/T
Här har du en sån som jag har som dom skickar till Sverige och en på strax över 30cm som dom också skickar till Sverige. Jag tycker det är superbra med en sån 50cm att ha till locket sen ska jag skaffa en sån här till FP när jag ska göra blommor. Så det finns absolut kavlar dom skickar till Sverige! Om du vill leta lite själv så sök på rolling pin och endast i Storbritannien :)
/T
Här kommer ett gäng till. En i granit, en Tupperware-kavel som man kan fylla med vatten för att få tyngd, dock begagnad. Någon Soft Grip-kavel. Ja det är dom jag hittar just nu :)
/T
fråga från nybörjare: varför inte träkavel?
jag har en tupperware-kavel, köpte den när jag flyttade hemifrån, och den håller än, är nöjd med den, dock har det blivit lite märke i plasten som gör avtryck när man kavlar, men det får jag väl leva med när jag nu lyckats göra märket där.. :) dock gäller det ju att vara beredd att fylla och tömma den på vatten hela tiden.. är lite inne på att skaffa en marmorkavel, men sambon har satt köpstopp på mina baksaker, det fyller köket mer än vad vi har mat i det tydligen.. haha
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Tack Tessen
Hur gör du för att få fram den svenska summan? När jag söker något står priset bara i pund.
#21 En träkavel har alltid små ränder och fibrer i sig och då blir det ett likadant mönster i Sugarpasten eller Marsipanen.
/T
#23 Jag går in på ebay.se sen så ser man den svenska summan + frakt när man klickar på en produkt och kommer in på sidan. När man ser i listor på produkter så ser jag bara det svenska priset för själva produkten, inte frakten. Men lägger jag till den i bevaka så står priset i pund sen, men då behöver jag bara klicka in på produkten för att se svenska priset. Så man får se till att använda den svenska eBay-sidan så ska man automatiskt kunna se priset efter vad valutan ligger på just nu :)
/T
Aha,Du ser vad jag kan om ebay
Du får ursäkta alla dumma frågor men jag tar tacksamt emot alla kloka svar 
#22 Haha jag håller med honom, mina baknings-grejer finns överallt i hela köket, det blir lätt så, ingredienser och grejer till att göra en snygg tårta eller cupcakes. Men eftersom jag bor själv så är det ingen som klagar :D
/T
Införskaffade en marmorkavel idag, inne på ikea, där jag hittade den av ren slump, för 129 kronor.. :)
nästa kavel, blir väl en sådan ni pratar om. haha :)
#28 Det där köpstoppet för baknings-grejer från sambon då? Det bara ignorerades?
Man ska bara låta dom tro att dom har något att säga till om sen gör man som man vill ändå! Haha
/T
#1 Var har du köpt din silikon kavel?
Skulle så gärna haft den i grönt eller allra helst i rosa
Har skickat mejl till Bararen och Kocken så får vi se vad de svara 
Den verkar bara finnas i svart, vit, röd och grön just nu. Bara sil-pin's långpannekavel verkar finnas i rosa just nu. I andra länder finns den vanliga modellen i rosa men jag hittar tyvärr ingen här i Sverige. Men Bagaren och Kocken kanske kan ta hem eftersom du mailade om det. Dom har ju haft rosa sil-pin silikonkavlar inne tidigare så dom är nog absolut inte omöjliga på att ta in fler! Hoppas att du får ett positivt svar 
/T
Om de inte löser sig så får de bli en svart och sedan någon sådan kavel som du länkade till.
Idag var jag och hämtade en leverans som de blivit fel på tidigare.
Jag hade beställt 3 st SP med hallonsmak och 2 st med apelsinsmak men fick bara 1 av varje så de hade skickat nya.
idag var jag och hämtade det nya paketet och min haka den ramlade ända ner på golvet för i paketet så är de 3 stycken herrparfymer (företaget säljer vist sådant också men jag har inte sett det på deras hemsida)…
Det är så konstig för de hade skickat ett paket innan och det har försvunnit på posten 
Hoppas så de blir rätt nästa gång 
Ja en svart fungerar ju också om man inte får tag i färgen man helst vill ha. Men jag tror nog dom kan lösa det och ta in rosa. Dom i non-stick plast är faktiskt jättebra också, speciellt dom riktigt breda på 50cm som jag har för då är det lättast att få ett jämnt täcke till tårtan!
Nej men herregud. Sånt krångel ska man ju absolut inte behöva stå ut med, jag tycker du ska få en del av pengarna tillbaks för att dom krånglat så! Och förhoppningsvis är tredje gången gillt så att det kommer rätt nästa gång och att det kommer snart! Vart var det du beställde ifrån? Så att jag vet vad för sida jag ska undvika 
/T
haha, ja det köpstoppet ignorerades lite där, men kan ju inte bara gå förbi när jag såg en.. jag körde lite med "det är skitbra om jag ska kavla modelleringschoklad" så verkade det vara förlåtet, vem kan säga nej till choklad liksom? haha :)
Köpstopp… Vad är de 
Har precis handlat lite på ebay och på lyckas med mat
köpstopp är sådant som infaller när man har mått, vispar & tyllar & slickepottar i halva 1 meters lådan i köket, essenser, strössel & färger i en annan, & femton bakböcker, bakformar & springformar i den tredje lådan & sen lite lite plats till mat i den fjärde & sista lådan man har i köket.. haha ;-) bra med förvaring sa de till sambon när han flytta in i den här lägenheten, & det hade han, tills jag och mina kaksaker flytta in.. haha ;)
skafferilådan han hade, är numera omdöpt till "kakelådan".. haha
Skrev de med lite ironi bakom 

Har snart bytt ut mitt Tupperware skåp med bakgrejer istället 
haha, jaghar bara tre tupperware-saker, en kavel, en sprit (som jag funderar p att sälja) och en liten liten liten skål. Det enda som används är väl kaveln, men nu blev det ju en marmorkavel så det känns som den andra kanske sannarr i lådan numera.. haha