Flowerpaste
Hej!
Är säkert hundra som frågat detta innan men i alla fall. Fick hem flowerpaste idag och blev ju tvungen att testa göra en blomma. Jag ska använda detta inför midsommar så kommer alltså anväda den i veckan. Men hur förvarar jag det? Och hur länge kan man ha det så innan man ska fundera på att frysa det?
Tacksam för svar!
Tack! Så bra, då är det bara plocka fram den när jag har tråkigt ju 

Se till att vira in den i plastfolie sen ner i en plastpåse så det är helt lufttätt så att FP'n inte torkar så håller den bra liggande i ett skåp i rumstemperatur. :)
/T
Håller med Tessen, men själva blomman kan du ju ha framme som den är.. =)
Absolut, så länge dom har torkat och stelnat i den form du la den så kan du bara ha den och alla andra blommor du lär göra liggandes framme sen :)
Zip-lockpåsar gör helaproceduren med FP enklare enligt mig iaf. Då går det snabbt och enkelt att ta fram det man behöver och stoppa ner det man inte behöver, bara man stänger zip-locken emellan! Man slipper håålla på och knyta påsar hit och dit. Så om du håller på och har kavlat ut, stansat ut blommorna och tar bort det överflödiga, linda in det överflödiga i plastfolie direkt och släng ner i zip-locken så slipper du att det torkar och blir oanvändbart.
Plutopellis - Lycka till med blom-träningen nu:) Jag ska nog sätta igång min blom-träning nån dag också
Ska vi tävla om vem som gör den mest realistiska rosen först bara för att få upp motivationen?
Isf, vilken färg ska vi göra den i och ska vi göra den helt utslagen? (jag har aldrig ens testat innan
) Men det vore kul!
/T
Oj hjälp! Haha! Nu blev jag skraj!! Jag har denna rosa färgen som jag fick för mig att den skulle vara lila, röd och orange..
Hoppas min fp inte torkat bara, lät den vara i den zippåsen den kom i! Får flytta ikväll. Håll tummarna för mig!
Gul har jag också..
Haha vi kan göra gula rosor då :)
/T
Oj så skrämmande! Hihi :)
Haha jag har aldrig gjort en ros heller ju 
/T