Recept...
Här fanns en tråd för ett tag sedan med recept på tårtbottnar till olika storlekar på formar.
Men jag hitatr inte den tråden
. Någon som kan hjälpa mig att hitta 
Jag har lite brottom nu så hinner inte leta men slänger upp detta receptet som jag använder :) Hoppas att det duger! Jag använder det jämt och tycker tårtbotten blir saftigt och oftast runt 7 - 8 cm hög så länge man inte öppnar ugnen första halvtimmen. Hoppas det är till någon hjälp! 
Reept 8 - 10 portioner
3 ägg
2 dl socker
1 dl potatismjöl
1 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
En form 20 cm i diamenter blir bra till detta recept (gräddas i 35 min)
Recept 12 portioner
5 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 dl potatismjöl
2 1/2 tsk bakpulver
1-2 tsk vaniljsocker
En form 24 cm i diamenter blir bra till detta recept. (Gräddas ca 40 min)
Recept 16 portioner
7 ägg
4 dl socker
2 dl vetemjöl
2 dl potatismjöl
3 1/2 tsk bakpulver
2-3 tsk vaniljsocker
En form 26 cm i diameter blir bra för detta recept. (Gräddas ca 50 min - 1h)
Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och Socker tills det blir vitt och poröst (luftigt).
Blanda potatismjöl, vetemjöl och bakpulver i en skål. Blanda gärna med gaffel för att vara säker på att allt blandas ordentligt.
Vänd ner mjölblandningen i äggsmeten lite åt gången, men rör så lite som möjligt.
Smörj och bröa (gärna med mannagryn) en rund bakform och sätt dit krage.
Grädda i nedre delen av ugnen, gå mer på stickprov än tiden.
När tårtbottnen har svalnat, skär den i tre lager.
Tips!
1.Gör tårtbottnar en dag innan. Dagen därpå är den väldigt "stabil" när man sedan ska dela den, plus att den smular mindre.
Förvaras lättast i rumstemperatur och täck dem lite försiktigt med plast- eller grillfolie.
Har man bråttom kan man lägga sin tårtbotten i frysen någon timme, det går jättebra det med.
2.Fukta tårtbottnarna innan varje lager med saft eller liknande.
Särskilt om man fyller tårtan med mousser av olika slag, som inte tillför fukt.
3.Använd en krage på formen, det gör att tårtbottnen blir högre. Klipp en remsa dubbelt så hög som formen, av bakplåtspapper.
Smörj kanterna på formen med smör och sätt fast pappret runt.
4.Öppna absolut inte ugnsluckan dom första 20 minuterna, då sjunker tårtbottnen.
/T
TACK
De var nog de du hade lagt ut innan. Känner igen de 
Nu ska de sparar i Mina bokmärken 
Det var så lite så. Jag kan mycket väl ha lagt ut det förut!
Själv har jag precis gjort färdigt en tårta och ska strax iväg och möta lillebror vid bussen. Tar kort på tårtan och lägger in här sen. Jag och SP'n var inte vänner idag så jag fick 2 veck faktiskt
Men den sidan får vara bakåt också äter vi upp den först! Haha. Tror inte lillebror tycker sämre om tårtan för att det är några veck på som tur är :) Men Dekorfondanten är lite pysslig längst ner så det blir nog att gå över helt till Fun Cakes SP då jag inte riktigt har tålamodet med Dekorfondanten! Då har man ju lite mer smak-alternativ när man köper Fun Cakes också! 
/T
#1 tessen langar ;)
Hur stor ska bakformen vara? (:
#5 De står under varje recept 
#5 Det är precis som powderpuff skrev, det står under. Det är för 20, 24 och 26cm-formar :) Det är dom vanligaste storlekarna, men kan lika gärna räkna ut receptet för 28cm-form om någon vill göra en riktigt stor tårta :)
9 ägg
5dl socker
2,5dl mjöl
2,5dl potatismjöl
4 - 4,5tsk bakpulver
3 - 4tsk vaniljsocker
Ca 1 timme i ugnen. Gör som i receptet ovan :)
Inte för att det är så ofta man gör 28cm-tårtor men om man ska göra en 3våningstårta kan 20, 24 och 28cm vara bra att ha recept på tycker jag!
/T
Tack, såg inte det.. hehe.. måste sluta slarvläsa och sedan fråga om saker som redan stod. (:
#8 Ingen fara. Jag brukar tappa bort saker som jag håller i samtidigt som jag letar efter dom, så man får vara lite slarvig och virrig! 
/T