Mina vargtårta..
Så här blev den till slut, min varg tårta.
Åh vad fin! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack 
Ja den blev ju jättebra :) Verkligen duktigt gjort av dig tycker jag att göra den så fin!
Jag skulle nog ha svårt att skära ut vargen, iaf utan stencil. Hoppas den blir uppskattad!
/T
Jag fuskade lite när jag gjorde vargen.
Jag skrev ut en bild ifrån nätet (fy på mig
) och ritade av den på en typ plastficka som man har när man laminerar papper med. Sedan klipte jag bara ut vargen och la den övriga biten "plast" på SP:n och skar ut 
Äsch det är ju inte fusk! :) Allt går inte göra på frihand! Jag använder ju utstickare eller tyllar till det mesta ^^ Det är ju inte mindre fusk 
Huvudsaken är ju att den är god och ett plus att den är fin att se på!
/T
Måste träna mer på att spritsa.
Ja jag hoppas den är god. De får jag ju höra imorgon 
Det tror jag säkert att den är! Vad är den fylld med? :)
Jag skulle ha bakat tårtbotten idag men har haft en riktigt dålig dag och haft ont i hela kroppen och feberkänningar. Tårtan ska fyllas imorgon helst för vi ska äta den på måndag, men jag får väl baka och låta den stå till sig i kylen några timmar iaf (och försöka komma mig för att diska) imorgon förmiddag. Fy vad man känner sig kass dagar man planerat att få saker gjorda men bara blir liggande och mår dåligt! Får hoppas att morgondagen är bättre och jag får något gjort annars blir det stressigt innan lillebror kommer på måndag.
/T
Det är vaniljbottnar med ett lager med kokosmousse och ett lager med chokladdoppade skumbananerfluff. Bottnarna är fuktade med apelsin och smörkrämen är smaksatt med lite citron.
Hoppas de går över och att du piggnar till.
Man skulle egentligen ta en hel dakdag och bara bakat bottnar så man har i frysen så de bara är att ta upp.
Bara för de så måste jag ta upp hallon ifrån frysen.
Min hovslagare ringde innan idag ioch sa att han kommer imorgon och ska verka hästarna så jag tänkte jag skulle bjuda på cupcakes men hallonsmörkräm
Låter gott och som en lite annorlunda kombination! Den blir säkert uppskattad! :)
Mjo det är ju min Fibromyalgi som spökar så fort jag känner mig stressad och har saker jag måste eller verkligen bör göra så då blir jag ofta sämre sen blir allt bara kaos och jag tvingas göra allt i sista minut sen mår jag skit i flera dagar av stressen. Så jag får inte låta det bli så nu för jag vill ju orka umgås med min lillebror på måndag/tisdag!
Ja jag ska nog ta en dag och göra ett gäng tårtbottnar i olika storlekar, så man har iaf 2st 24cm, två 20cm och två 12cm (det är alla springformar jag har så lika bra att köra allihop när man är igång) men det går ju åt lite ägg och Socker så det får jag se till att köpa hem till det. Sen så gör jag nog så att jag delar dom med anslagssågen och lägger plast emellan sen fryser in i en fryspåse så tinar dom under tiden om man tar ut och börjar göra i ordning fyllningarna!
Åh jag önskar jag hade hästar hemma (fast inte i lägenheten då, grannen under skulle nog klaga på hovarna och jag tror inte det går träna en häst att gå på låda;), nu är jag ju medryttare men det är 5km cykelväg och det tar emot om det är lite halvdåligt väder eller blåsigt. Jag rider ju gärna även om det inte är toppenväder, det är ju det att man ska ta sig dit och hem.
Men gulligt av dig att bjuda hovslagaren på fika :)
/T
Killen som ska ha tårtan sa att kokos, choklad och banan är en del av hans favoriter 
Låter skit jobbigt de här med fibromylagi =( Hoppas de itne gör något att jag frågar men om man har fibromyalgi, orkar man då rida en halvt galen häst, bära fodersäckar och spånbalar?
Själv har jag fått för mig att de inte funkar pga värk.
De är underbart med hästar. Just nu har jag 4 st. 2 shettisar, 1 islänning och ett stor halvblod.
Jag hade 5 innan men den 1 december dog en för mig. Hittade henne i hagen på kvällen när hon skulle in
De var islänningens mamma.
Jag bjuder alltid hovslagaren på fika när han är klar och de uppskattar han. Tänke han skulle få tårta men den hinner inte bli klar så de får bli cupcakes bara imorgon.
Okej ja men då borde det ju bli en hit!
Låter som en lite annorlunda kombo som man kanske inte gör så ofta :)
Det är ingen fara alls att du frågar saker, jag föredrar att folk frågar istället för att ha fördomar om sjukdomen eftersom det inte är något man kan se på ett blodprov eller liknande. Rida klarar jag av och Angasso kan vara lite tokig ibland,han har taktat ner för ett berg efter vi mötte en älgkav t ex ^^ Men att vara ute och rida är min sinnesro och det som gör att mitt psyke håller ihop. Så även om det gör ont ibland så hoppar vi och klättrar branta backar. Men att bära fodersäckar och spånbalar fungerar nog inte nej. Smärtan är inte på något sätt skadlig för kroppen så biter man bara ihop så kan man klara det men Fibro ger ju även en jobbig trötthett och matthetskänsla så gör man något jobbigt och anstränger sig för mycket så kan man lätt bli sängliggande med värre smärtor och konstant trött. Även om man sover så blir man inte utvilad. Så om jag lyckas få igenom någon av mina drömmar, dvs bli konditor och pyssla med mycket tårtdekoration och cupcakes med dekorationer eller skaffa en går i skogen och ha en sådär 2 - 4 hästar, iaf 2 lite större som man kan träna hoppning och lite dressyr och rida i skogen, sen nån Islänning för dagarna man har ont och bara vill skritta eller tölta runt i skogen, sen så en lite shettis att ha som sällskap och även att ha och bara borsta och pyssla med för där jan man sitta på en pall, borsta, fläta, gosa, skämma bort med godis och snosa i pälsen för hästdoften är ju underbar! Meen, då måste jag hitta mig en bra karl som är villig att göra det tunga arbetet och mocka boxarna vissa dagar och vattenslang för att fylla vatten i boxar och hage är ett måste. Sen så pallar lite här och var, dels att sitta på om man måste fixa något, känna på benen på hästen och en högre pall för att ta sig upp på hästen. Jag kommer fortfarande upp utan, men det sliter på sadeln, det sliter på hästens rygg och det sliter på mitt vänstra ben! Man behöver även en medryttare för dom dagar man bara känner att man vill krypa tillbaks in under vad det nu var för sten man kom fram ifrån. Det vart lite långt svar på en kort fråga, men det blir lätt så. Men sen så har jag även Hypermobilt Syndrom som är en sjukdom pga överrörliga leder som sliter ner lederna och skadar dom och bindväven, ledband och allt runtomkring. Så man skulle aldrig klara ett stall själv!
Ååh det låter underbart! Vart bor du? Jag tar tåget/bussen så tar vi en natt-ritt :D Jag kan ta vilken som, även shettisarna skulle nog orka bära mina 51 kg :D Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan hästar, dom är en stor del av mig, har ridit i 22 år och det skulle aldrig funka att sluta! Den frihetskänslan man får när man först galopperar samlat sen släpper fram tyglarna och låter hästen sträcka ut, en känslan när man hoppar över ett vält träd. Det ger mig lycka, frihetskänsla och sinnesfrid!
Men usch vad hemskt att hitta henne död i hagen sådär bara! Man kan ju bara hoppas att det gick fort så hon inte hann lida mycket! Kollade ni upp vad hon dog av eller lät ni det bara vara?
Där kom det där med att det hade varit smidigt med frusna tårtbottnar igen ^^ Du kanske har frusna muffins eller slänger ihop en plåt imorgon förmiddag? Muffinsar går ju faktiskt rätt fort att vispa ihop en smet och hälla ner i formarna i muffinsplåten, baka av, ta ur dom och låta svalna på galler sen spritsa på frostingen så är det fika på en timme om man jobbar effektivt :) Hallonfrosting på är ju alltid gott, sommar, höst, vinter och vår! Vad skulle man göra utan frysta bär? Vad begränsad man skulle bli. Jag som älskar hallonmousse i tårtor året om! Det finns få saker som slår hallon i tårta för det bryter av så bra mot många andra sorters smaker :) Det blir ju min favorit tills på måndag. Ljusa fottnar saftade med pressad apelsin, hallonmousse, vit chokladganache, vit chokladsmörkräm med finrivet apelsinskal i sen täcka med dekorfondant. :)
Kan tänka mig att hovslagaren uppskattar att få fika efter jobbet, det är väl kanske inte alla han jobbar hos som gör det och anstränger sig med hembakat för hans skull. Jag tror du är hans favorit att verka hos ^^
Oj vilket långt inlägg. Typiskt nattbabbel från min del! >.<
/T
Härligt med nattbabbel 
Tack för du ville berätta 
Varför jag undrar är för de bor en tjej här i vår by och hon har många hästar och är alltid ute och grejar med hästarna eller stallarna och bär många tunga saker. Hon är sjukskriven pga sin fibromyalgi.
Jag tror inte hon har något liv för hon har snart anmält alla andra som har hästar i byn till Länsstyrelsen för vanvård av hästar. Nu sist var de jag som fick mig en känge men tyvärr (för hennes del) var de inget att anmärka på mina hästar, kanske de tyckte hovarna var lite långa på den ena hästen men jag snackade med hovslagaren för ca 4 veckor sedan och då skulle han komma sedan var han som uppslukad av joden.
Nu ringde han igår och sa han har legat i lunginflamation.
Jag bor nere i elelr strax utanför kristianstad. Du hade varit så välkommen hit 
Jag slängde ihop några muffins igår så fort han ringde så de är klara. Hallonen är mixade och nu ska smörkrämen bara mjukna till lite så jag kan blanda allt och spritsa på .
Glömde skriva, detta är två av mina vanvårdade hästar som jag blev anmäld för 
Jag tror inte att man kan sköta en hel hästgård utan någon hjälp om man har Fibro. Så som mina knän är idag så skulle jag inte kunna mocka, bära vattenhinkar eller nånting. värken flyttar sig mycket runt i kroppen, ena stunden är den armarna och nacken, sen är det knäna och fötterna, sen bäcken och i stort sett alltid ryggen.. Hon är väl bara bitter, därför hon anmäler andra med hästar. Men vilka sötnosar dom där små trollen var :D Man vill ju bara gosa in sig i manen på lille Shettisen!
Ah okej, smidigt att du bra behöver ta fram och vispa ihop smörkrämen och så är det klart sen :) Jag behöver verkligen ta mig i kragen och diska, baka tårtbotten, snabbkyla den i frysen, göra fyllningarna och fylla sen så skulle ja behöva handla lite för som alltid är det något som behövs, som buljong och gul lök till köttgrytan sen så behöver jag mer SP till dekoren på tårtan och göra alla 20 löv som jag ska stansa ut och göra en flagga jag ska måla. Som det är nu så är det preciis som igår. Behöver få en spark i baken för att komma igång känns det som!
Attans det är ju en bra bit bort >.< Jag som ville gosa med små fluffiga ponnys och rida Islänning! Det är mysigt med mindre hästar och ponnys ibland :)
/T
Så fin tårta :D Och det du fyllde den med det lät gott. 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus