Midsommar bakning?
Midsommar börjar närma sig med dans och sång.
Vi ska åka i väg och fira detta, och har fått den stora äran att baka något gott. Tänkte budapestrulle och rulltårta, men gubben rynkade på näsan..hm.. Han tyckte/tror att budapestrullen skulle vara svår att transpotera.
Fantasin tryter när man mest behöver den ^^
Har ni något tips på vad man kan göra?
Något som är lätt att göra? Påminner om midsommar? Lätt att ha med sig i kylväska?
Förra året gjorde jag en jordgubbs cheescake.Lätt att transportera. Och gott som attan.Synd man var så mätt av all midsommarmat bara
Men måste inte den vara fryst hela tiden? Det är så att vi ska till skånesdjurpar och då hade de varit lätt och smidigt om man hade något smidigt med sig.
Men jordgubbs cheescake lät ju sommrigt i munnen. Mums!
en god chokladkaka med färska bär?
Det finns ju cheesecake som inte skall frysas. http://www.cheesecake.nu/ Har massa recept på cheeecake och cheesecake grundrecept skall inte frysas.
Jag hade inte någon fryst cheesecake.Förvarade den i kylskåpet och sedan kylväskan.Funkade fin fint.Jag hade dock extra många kylklampar för jag var rädd att det skulle bli för lite kyla annars 

Har ni någon bra kylväska? Är det varmt och tar tid innan ni ska äta så vill man ju inte gå runt med tex grädde eller ha något gräddigt i bilen.
När det gäller somrigt så tänker jag jordgubbs och rabarberpaj tex!
Qui dormit, non peccat
Vi har en bra kylväska som vi ska ha med oss till djurparken.
Kylklampar ska jag åka till IKEA nästa vecka och köpa några extra.
Jordgubbs- & rabarberpaj låter som en mumsig idé.
jag hade nog med satsat på någon form av paj eller kaka som man kan ha vaniljsås till för att slippa grädden om det är varmt.. (knaske är en liten park, men det kan ju ändå ta sin tid att gå runt innan man ska äta.. haha.)
och om man vill, kan man ju portionsbaka dem i mindre formar istället för en stor. :) jag gjorde massa för någon sommar sen i lite större muffinsformar med hårdare kanter. Frös in, och sen plocka jag bara fram när vi skulle iväg (oftast var det ute i trädgården med grannarna i hyreshuset) väldigt uppskattat och smidigt :) var det riktigt varmt, så tog vi ur dem ur frysen bara och lät de m tina under tiden vi bada i poolen eller så.. :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.