Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1663 ggr
lilli-l
2

Alla förkortningar?

Finns det någon som kan ge ord på alla förkortningar ni använder? Jag har fattat att SP är sugarpaste ;) men sen är jag "lost"! Tack på förhand :)

Carpe Diem….Fånga dagen

plutopellis
0

Lättare om du skriver vilka förkortningar du undrar över.. SP är ju sugarpaste, MMF är marshmallowfondant, FP är flowerpaste.. Är det några fler du saknar? Glad

[_hsleiufhbtv]
0

Fyller på #1, MC är modelleringschoklad, RCT är rice krispies treat. :)

vaanjja
0

det här behövde jag med! Haha, jag är inte riktigtkonditorn som gör massa vackra tårtor, mest för att jag inte kan äta typ SF eller MMF(gelatin i Tungan ute ) och för att ingen i min familj gillar de tändå. Dom gillar inte cupcakes! Inte ens när det bara är färskostglasyr.

lilli-l
0

Tusen tack! Nu fick jag en hel bunt med förklaringar Skrattande

Jag läser om era fina tårtor och är i farten och ska prova själv. Gjorde min första tårta igår tillsammans med min 17-åriga dotter, med Fredskallor! Vi rullade, kavlade och snurrade på en massa, men det var jättekul och vi kände att nu provar vi lita av allt möjligt på denna tårta, så vi får in lite känsel!

Jättekul!

Och därför vet jag inte riktigt vad för förkortningar specifikt jag vill ha, bara det att många "poppar" upp i era beskrivningar och jag sitter där med "hjärnsläpp" heheh..

Men är det något jag undrar över så frågar jag er bara. Ok?

Och tack igen för hjälpen!

Ska be dottern om hjälp och kanske ta ett foto på vår tårta och lägga till här, så får ni se "mästerskapet" Tungan ute

Carpe Diem….Fånga dagen

Tessen
0

Ja det vore väldigt roligt om ni kunde lägga upp en bild på eran tårta! Jag tycker det är ett jätte bra sätt att vara kreativ på! Hoppas ni tyckte det var roligt så att ni fortsätter göra tårtor! Glad

/T