Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 5221 ggr
Otaku
8

Min första tårta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Janurai fyllde jag 17 år och bakade en Nyan-cat tårta! 

Om ni inte vet vad nyan-cat är så kan ni söka på det på youtube ;)

Bottnarna är vanligt grundrecept och fyllningen har jag blandat med lime-frosting och varannan vaniljfyllning! :D Tårtan är täckt med sugarpaste!

Detta vara alltså min första tårta och den blev även ganska god! :D

Mvh Vinetta

Tessen
4

Vågat att göra en sex-lagers regnbågstårta det första man gör! Och jo jag vet vad det är för katt, får nästan huvudvärk av att bara tänka på den!

/T

Otaku
0

Hihi, jo jag blev så inspirerad att göra en regnbågs tårta :D

Mvh Vinetta

Tessen
0

Det är bra, ska man göra något kan man lika gärna göra det ordentligt från början! Jag ska själv testa att göra en riktigt hög regnbågstårta nån gång snart, men då blir det nog Fluffy White Frosting att täcka den med vilket är det klassiska med såna. Och även använda väldigt ljusa fyllningar så det inte tar över någon färg utan framhäver dom. Men gillar man mycket färg så kan man ju göra som du gjort och ha på SP i massa olika färger även utanpå. Jag tycker om när det är helt vitt, sen får man en överraskning när man skär upp tårtan (:

Har du använt pastafärger för att färga bottnarna eller vanliga hushållsfärger och blandat för att få alla olika färger? Jag kommer nog ta pastafärger eftersom jag ändå har det och man behöver så mycket mindre för att få en stark färg. Sen så har jag 10 olika färger så man kan få lite fler, bara brun och svart som blir tråkig att ha i.

/T

Otaku
0

Hihi, ja en utmaning blev det i alla fall. :D Jo, egentligen hade det varit finare om jag hade täckt tårtan i nåt vitt, men jag tyckte att det vore så kul med just nyan-cat temat osv.. :D Jag hade lite för lite fyllning mellan bottnarna så den kom liksom inte riktigt fram, men då vet jag ju det till nästa gång! :D Jag har faktiskt använt vanlig hushållsfärg, hur mycket jag än egentligen avskyr sådan.. I alla fall sådan som man kan köpa i vanliga mataffären.. Jag har alltid velat använda mer dryga färger, men kan inte beställa från internet själv då jag inte var visa-kort. Har en svart färg från Panduro dock, men den var inte heller så super dryg :/

Mvh Vinetta

plutopellis
0

Så vacker!!! Tungan ute

madaska
0

regnbågstårta, vad jag älskar att se på dem, vad jag hatar att göra dem.. haha, har gjort tre, men jag var sådan fuskis att jag färgade fyllningen emellan också i färger för att slippa ha så många lager pga transport (jag ville ju inte att den skulle tippa) och för att tja.. kylskåpet var inte så högt som jag ville helt enkelt så jag hade inte fått in den.. haha

jag täckte och fyllde med Angel feather Icing som jag smaksatte och färgade till fyllningen inuti, medans den var kritvit på utsidan! Det var riktigt gott!

Dock tog det mig några försök med att få tårtbotten bra (hade en som åkte i soptunnan)..  :)

Ibland önskar jag bara att jag haft fler ugnar att göra tårtbottnarna i, eftersom jag inte har ork eller lust alltid att grädda dem en och en.. haha ;-)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

[Louisez98]
0

Supersöt, verkligen!

LisaF
0

Galet va cool! Skrattande

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Cirius]
1

Men Gudars! Det var det häftigaste jag har skådat i matväg tror jag!

Ser lite giftigt ut!

Var den god?

ilb
0

Cool tårta. Glad

Braun
0

Så jäkla söt!

Elena-Maria
0

Sjukt cool. Den är ju så fin att det nästan är synd att den är skapad för att ätas upp =)

Fred och god växt!

Otaku
0

Tack alla! :D

Det var jätte smarrig :3

Mvh Vinetta