Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2267 ggr
jessica87
0

Senaste tårtan - princesskrona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är senaste tårtan. Fylld med Choklad och Jordgubbsmousse och färska skivade jordgubbar.

plutopellis
0

Så vacker Glad

powderpuff
0

åhh så fin. Vill också kunna göra så fina Tungan ute

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Tessen
0

Vilken söt tårta! Vilken treårig flicka skulle inte bli överlycklig av en sån födelsedagstårta:) Jag har samma fjärils-utstickare, dock var den mitt i mellan storleken trasig(fick 2 pund tillbaks pga det närjag köpte ett syort kit med saker för 21 pund så det tycker jag var helt okej) så har bara en stor och en liten, men det funkar också. Dom blir så fina om man målar dom men lite Lustre Dust eller liknande när dom stelnat och fått rätt form, vilket det ser ut som du gjort! Verkligen en jättesöt tårta till en liten prinsessa!

/T

jessica87
0

Tack! så fina kommentarer från er!
Jag penslar med Pearl, men det är kanske samma sak.
Skulle vilja köpa andra fjärilsutstickare också, vet inte vad de heter, men det att de är fina. Blir fint att pensla pulverfärg på också.

Tessen
0

Jo Lustre dust är sånt jättefint pulverliknande lite glittrigt som finns i olika färger och jag har bland annat färgen Ivory pearl, men även 9 andra färger, så det är nog i stort sett samma.

Jag tror jag vet vad du menar för några fjärilsutstickare. Gör man lite blommor på en tårta så är det ju jättefint att ha någon fjäril också :) Det blir sån sommarkänsla över det!

/T

jessica87
0

Okej, visste inte det fanns i flera färger, det hade jag velat haft.

jo, precis, fjärilar och blommor passar ofta till mycket också.

Tessen
0

Du får också den här länken då så kommer du direkt till en säljare på eBay som bor i Storbritannien, det var dom som jag köpte mina ifrån. Första artikeln som kommer upp är t ex lite olika såna färger men det finns ännu fler och man kan beställa 10st i ett paket så får man dom lite billigare än om man köper färgerna en och en :) Jag använder det för att färga t ex vita blommor med rosa, lila, gult, blått , silver, guld eller någon av dom färger jag har :)

/T

jessica87
0

En fråga bara, tycker ni locket ser blått eller lila ut?

Tessen
0

Lila helt klart! Men det finns en lätt blå ton i den iaf på bilden.

/T

jessica87
0

Ok, jo, den är mer lila i verkligheten också.. ville bara höra vad ni tyckte, fler så gärna tycka till.

jessica87
0

Tessen: kan man hitta dessa färger ex på strössel och annat?
Hur skulle du föreslå att man ska göra ätbart sidenband? pensla med pearl?eller vad tycker du?

Tessen
0

Här finns det massa olika såna man kan måla med inne på Strössel och Annat :) Ätbara sidenband? Ja att pensla med pearl och om du ska ha ändarna lite hängande ner så låg dom inte ligga platt utan försök få det mer böljande som som det vore ett sidenband. Om du bara gör ett "sidenband" runt utan något som hänger ut eller rosetter så är det nog bara pensla med pearl! :) Det får ju absolut lättaste sättet och något annat kommer jag inte riktig på just nu.

/T

Tessen
0

Även dom här kan du pensl på blommor och andra detaljer :)

/T

jessica87
0

Tack Tessen!!

Tessen
0

Det var så lite så :) Nu har du några färger att välja mellan!

/T

jessica87
0

Precis.. ska absolut beställa några. =)

Tessen
0

Det är alltid roligt när det blir mer liv i blommor och andra detaljer!

/T

jessica87
0

Absolut.. =) vackert blir det =)